هزینه عروسی در ارمنستان (از ثبت عقد تا شام عروسی)

هزینه عروسی در ارمنستان (از ثبت عقد تا شام عروسی)

فهرست عناوین

این روزها بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ترجیح می دهند مراسم عقد و عروسی خود را در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، گرجستان یا ارمنستان برگزار کنند. ثبت عقد در کشور ارمنستان بسیار ساده بوده و مزایایی برای زوجین به دنبال خواهد داشت. اما مراحل انجام این کار چیست؟ هزینه عروسی در ارمنستان چقدر است؟ با ما همراه شوید تا در این مطلب به طور کامل به این سوالات پاسخ دهیم.

چرا ثبت ازدواج در ارمنستان؟

ارمنستان یکی از کشورهایی است که ثبت ازدواج بین المللی در آن انجام می شود. زمانی که دو نفر از دو م ملیت مختلف قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، باید به یک کشور ثالث بروند، عقد خود را به صورت بین المللی ثبت کنند تا سند ازدواج آن ها در کشورهای دیگر هم اعتبار داشته باشد. با توجه به نزدیکی این کشور به ایران، ایرانیان زیادی برای ثبت ازدواج بین المللی این کشور را انتخاب می کنند. از طرف دیگر ثبت ازدواج در ارمنستان مزایای ویژه‌ای برای زوج ها به دنبال خواهد داشت. بعد از ثبت ازدواج در این کشور، افراد می توانند تقاضای اخذ اقامت دائم یا موقت در ارمنستان را بکنند. پس از ارائه مدارک و دریافت ویزا، زوجین به عنوان شهروند ارمنی شناخته شده و می توانند از مزایای اقامت در این کشور بهره مند شوند.
البته باید توجه داشته باشید که ازدواج و زندگی مشترک باید استمرار داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید علاوه بر ازدواج یک ایرانی با ارمنی، ازدواج دو ایرانی در سفارت ارمنستان نیز امکان پذیر خواهد بود. از دیگر مزایای ازدواج در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ثبت ازدواج در ارمنستان نیازی به برگه تجرد ندارد.
• ایرانیان و اروپاییان می توانند بدون دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.
• به سادگی می توان سند ازدواج را ترجمه و آپوستیل کرد.
• امکان اخذ سند ازدواج در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.
• سند ازدواج صادر شده دارای اعتبار بالایی است.
• امکان برگزاری مراسم مذهبی در این کشور وجود دارد.

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ارمنستان چقدر است؟

بعد از آن که با شرایط، مدارک مورد نیاز و مزایای ازدواج در کشور ارمنستان آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که ثبت عقد و ازدواج در این کشور و برگزاری جشن چقدر هزینه به دنبال خواهد داشت. اول ان که توجه داشته باشید هزینه ازدواج در این کشور با توجه به شهری که انتخاب کرده اید، متفاوت خواهد بود. برای مثال هزینه ازدواج در پایتخت معمولا از شهرهای دیگر بیشتر خواهد بود.
همچنین شما نیاز دارید برخی مدارک خود را ترجمه کرده یا هزینه درج مهر آپوستیل را نیز پرداخت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای ارائه سند ازدواج به برخی کشورهایی که کنوانسیون آپوستیل را قبول ندارند، باید برای قانونی کردن سند ازدواج به سفارت آن ها نیز سری بزنید.
هزینه معتبر کردن سند ازدواج در سفارت هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت خواهد بود.
برای مثال هزینه این سرویس برای کشور قطر 115 دلار، کانادا 170 و لبنان حدود 150 دلار است. در صورتی که بخواهید علاوه بر ثبت رسمی مراسم عقد و عروسی، جشن خود را نیز در این کشور برگزار کنید، مانند برگزاری مراسم عروسی در ایران، شما باید کارهای مختلفی انجام داده و هزینه آن را پرداخت کنید. در ادامه با لیست کارها و هزینه های مربوط به آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

هزینه آرایش و میکاپ عروس

یکی از هزینه هایی که در روز عقد و عروسی جز هزینه های اصلی شما قرار می گیرد، هزینه آرایش و میکاپ عروس است. در این کشور میکاپ آرتیست های معروف زیادی وجود دارند که هزینه میکاپ آن ها به 300 تا 400 دلار می رسد. البته میکاپ آرتیست های دیگری هم هستند که هزینه میکاپ کمتری حدود 100 تا 150 دلار دارند. قبل از هر چیز برای انتخاب میکاپ آرتیست صفحه اینستاگرام او را پیدا کرده و نمونه کارهایش را ببینید. طبیعی است که شما دوست ندارید، بعد از پرداخت هزینه و سفر به ارمنستان برای ثبت ازدواج، میکاپ بهترین روز زندگیتان خوب از آب در نیاید. همچنین اگر شما بخواهید میکاپ آرتیست برای اجرای مراسم فرمالیته کل روز همراه شما باشد، هزینه پرداختی شما بسیار بیشتر خواهد شد.

هزینه عکاس و فیلم بردار

هزینه اصلی و مهم دیگر در برگزاری مراسم عروسی در ارمنستان مربوط به هزینه عکاسی و فیلم برداری است. برای انجام این کار شما می توانید گروه فیلم برداری را از ایران انتخاب کرده و با پرداخت هزینه سفر آن ها، کار عکاسی را به آن ها بسپارید. این کار را برای میکاپ آرتیست نیز می توانید انجام دهید. عکاسان ارمنی نیز با توجه به میزان شهرت و آوازه خود هزینه های مختلفی از شما دریافت می کنند. این هزینه از حدود 250 دلار تا 3هزار دلار برای حدود سه تا پنج ساعت عکاسی متغیر خواهد بود. 

هزینه دسته گل

عروس خانم بدون دست گل قطعا یک چیزی کم دارد! البته شما برای دسته گل انتخاب های متعددی دارید و می توانید یک دسته گل ساده با قیمت مناسب انتخاب کنید. هزینه دسته گل در ارمنستان چیزی بین 50 تا 100 دلار آب خواهد خورد.

هزینه های مربوط به محل اقامت

یکی دیگر از هزینه های اصلی که از قبل باید برای آن برنامه ریزی کنید، هزینه های مربوط به محل اقامت است. انجام کارهای شما ممکن است بین سه روز تا حدود یک هفته طول بکشد و شما در این مدت باید محل اقامت خود را داشته باشید. در ارمنستان هتل های مختلف با رنج قیمت متفاوتی وجود دارد که می توانید آن ها را در مدت حضور خود در این کشور انتخاب کنید. هزینه اقامت در این کشور از حدود 70 دلار برای یک نفر و یک شب اقامت شروع شده و تا بیش از 150 دلار افزایش پیدا می کند. جالب است بدانید که برخی هتل ها فضای مخصوصی بابت برگزاری مراسم ازدواج دارند که می توانید ان را برای مراسم خود رزرو کنید.

هزینه های شام عروسی

اگر مراسم عروسی شما همراه با دوستان و عزیزانتان برگزار شده و می خواهید یک پذیرایی مناسب و خوب داشته باشید، باید به فکر شام عروسی نیز باشید. هزینه شام عروسی در این کشور با توجه به نوع غذا و رستورانی که انتخاب می کنید، بدون شک متفاوت خواهد بود. بهتر است برای کم کردن هزینه ها سراغ رستوران های ارزان و بی کیفیت نروید! هزینه میانگین برای شام برای هر نفر حدود 15 تا 25 دلار متغیر خواهد بود. البته در صورت سفارش در تعداد زیاد، می توانید از تخفیف هم استفاده کنید.

هزینه های حمل و نقل و جابجایی

کرایه ماشین عروس یکی دیگر از کارهایی است که هنگام برگزاری مراسم عقد و عروسی در ارمنستان باید به فکر ان باشید. مانند ایران در این کشور نیز می توانید سراغ اجاره خودروهای لوکس و گران قیمت رفته یا یک خودرو معمولی اجاره کنید. هزینه اجاره خودرو با توجه به نوع آن متغیر خواهد بود. این هزینه چیزی بین 100 تا 250 دلار برای هشت ساعت است. شما می توانید خودرو را بدون راننده یا همراه با آن اجاره کنید. البته توجه داشته باشید که برای رانندگی باید گواهی نامه بین المللی داشته باشید. همچنین اگر شما می خواهید مهمانان خود را از محل اقامت تا محل برگزاری مراسم جابجا کنید، می توانید ون هایی با ظرفیت 15 نفر اجاره کنید. هزینه اجاره این خودروها حدود 100 تا 150 دلار خواهد بود.

هزینه کیک عروسی

کیک عروسی یکی از هزینه هایی است که می توانید آن را از لیست حذف کنید و نبود آن خللی در برنامه ها ایجاد نمی کند. اما اگر می خواهید همه چیز عالی برگزار شود، می توانید یک کیک عروسی نیز سفارش دهید. هزینه یک کیک در ارمنستان برای حدود 20 نفر حدود 100 دلار خواهد بود.

هزینه های موسیقی و سرگرمی

مراسم عروسی بدون سرگرمی هایی مانند گروه ساز و موسیقی یک چیزی کم دارد. البته برای صرفه جویی در هزینه ها، می توانید از اسپیکر و باند هم استفاده کنید. اگر بخواهید یک گروه موسیقی را به مراسم خود دعوت کنید، باید بین 600 تا 1500 دلار با توجه به افراد گروه موسیقی و شهرت آن ها هزینه پرداخت کنید. همچنین اگر می خواهید همه چیز لوکس و عالی برگزار شود، با پرداخت حدود 500 دلار می توانید گروه های رقصنده را نیز به مراسم خود دعوت کنید.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج در ارمنستان

برای ثبت ازدواج در این کشور باید ابتدا مدارک لازم شامل شناسنامه، گذرنامه و تائیدیه وضعین تاهل را تهیه کرده و به دفتر ثبت ازدواج محلی مراجعه کرده و درخواست ثبت ازدواج دهید. مدارک لازم برای ثبت ازدواج زن و مرد ایرانی در کشور ارمنستان شامل موارد زیر است:
• اصل شناسنامه معتبر ایرانی زوجین
• اصل گذرنامه معتبر زوجین
• اصل مدرک اقامتی معتبر زوجین
• اصل گواهی ازدواج محلی
• اصل اجازه نامه رسمی ولی زوجه
• اصل گواهی ازدواج شرعی زوجین که از مسجد کبود ایروان یا کلیسا در ایروان صادر می شود.
• اصل گواهی سلامت زوجین
• رسید پرداخت هزینه ثبت ازدواج در این کشور

نکات مهم درباره برگزاری مراسم عروسی در ارمنستان

اگر قصد برگزاری مراسم عروسی در کشور زیبای ارمنستان را دارید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
• اگر قصد دعوت کردن مهمان دارید، تعداد دقیق آن را مشخص کنید. هزینه به ازای هر نفر مبلغ قابل توجهی خواهد بود. بنابراین بهتر است از قبل تعداد دقیق را بدانید.
• به تمامی هزینه های گفته شده هزینه مالیات نیز اضافه خواهد شد.
• حتما تمامی مدارک مورد نیاز را از قبل لیست گرفته و همراه خود ببرید.
• هزینه های گفته شده با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند فصل، تعطیل بودن روزهای مراسم و موارد دیگر می تواند کمی متفاوت باشد.
• اگر زمان جشن شما مشخص شده و برنامه ریزی های آن را هم انجام داده اید، حتما از چند روز قبل بلیط هواپیما را تهیه کنید تا خیالتان بابت آن اسوده باشد.

توصیه می کنیم این مقاله را هم بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت