معرفی 10 فیلم خارجی معروف درباره عروسی و ازدواج

معرفی 10 فیلم خارجی معروف درباره عروسی و ازدواج

فهرست عناوین

ازدواج یکی از مهم ترین و البته چالش برانگیزترین مسائل در هر کجای دنیا است. این جشن زیبا و به خصوص در هر شهر و کشور با فرهنگ و اداب و رسوم خاص خود اجاره شده و اتفاقات جالبی نیز به دنبال خواهد داشت. از این رو تا کنون فیلم های زیادی راجع به ازدواج در کشورهای مختلف ساخته شده که تماشای آن ها خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب با ما همراه شوید تا با تعدادی از معروف ترین و شناخته شده ترین فیلم هایی که درباره ازدواج ساخته شده است، آشنا شویم.

فیلم bride

فیلم bride یا عروس یکی از فیلم های جذاب در ژانر تخیلی و درام درباره ازدواج است. کارگردانی فیلم برعهده سباستین للیو بوده و اسکارت جوهانسون در ان نقش اصلی را بازی می کند. این فیلم درباره زنی است که توسط یک کارآفرین به عنوان یک زن ایده آل طراحی و ساخته شده است. بعد از گذشت مدتی از داستان زن همسر و خالق خود را پس زده و دنبال استقلال خود میگردد. با انجام این کار همه او را به چشم یک هیولا نگاه می کنند. طرد شدن او توسط جامعه، او را به فرار مجبور می کند و در این میان متوجه هویت واقعی خودش، استعدادها و توانایی هایش می شود. فیلم نامه توسط سه نویسنده مطرح هالیوودی یعنی ربکا آنجلو، سباستین للیو و لورن شوکر بلوم ساخته شده است.

فیلم the big wedding

فیلم درام و خانوادگی دیگری که موضوع آن پیرامون ازدواج می گردد، the big wedding است. این فیلم نسخه هالیوودی فیلم فرانسوی "برادرم داره ازدواج می کنه" است که بعد از انتشار توانست به فروش بسیار زیادی دست پیدا کند.
تفاوت اصلی این فیلم با نسخه فرانسوی آن حضور تعداد قابل توجهی از ستارگان هالیوود در آن است. داستان فیلم درباره زوجی به نام آلخاندرو(بن بارنس) و میسی (اماندا سیفرید) است که در آستانه ازدواج با مشکلات عجیبی مواجه خواهند شد. از طرفی پدر و مادر آلخاندو از یکدیگر جدا شده اند. از آن جا مادر بیولوژیکی آلخاندو شخصی بسیار مذهبی است و طلاق برای او بسیار ناپسند است، پدر و مادر آلخاندو مجبور هستند که در مراسمات مختلف پسرشان باز هم نقش زن و شوهر را بازی کنند. از طرف دیگر پدر و مادر میسی اشخاصی به شدت نژاد پرست هستند که به دلیل کاملا سفید پوست نبودن آلخاندو با این ازدواج مخالف هستند.
این فیلم از نظر بسیاری از منتقدان نتوانست جایگاه مناسبی پیدا کرده و بسیاری داستان آن را سطح پایین و دور از واقعیت می دانند.

فیلم the wedding planner

این فیلم کمدی و درام یکی از ساخته های ادام شانکمن در سال 2011 است. در این فیلم بازیگران مطرحی مانند جنیفرلوپز و ویلارد ایفای نقش داشته اند. فیلم درباره یک برنامه ریز ازدواج به نام مری فیور است که در کار خود بسیار مهارت دارد.
او دقیقا می داند برای برگزاری یک مراسم باشکوه و به یاد ماندنی باید چکار کند؟ او در جریان یک تصادف با پزشکی به نام استیو آشنا می شود که جان او را نجات می دهد. مری به استیو علاقه مند شده و آن ها تصمیم به ازدواج می گیرند. تنها چند روز به مراسم ازدواج آن ها باقی مانده که یک مشتری جدید خود را نامزد مری معرفی می کند و داستان ها و چالش ها بعد از این ماجرا آغاز می شود.
فیلم توانسته امتیاز 5.3 IMDB را کسب کرده و مناسب افراد بالای 13 سال است.

فیلم The father of bride

یکی دیگر از فیلم های جذابی که درباره ازدواج می توانید با دوستان یا اعضای خانواده تان ببینید، فیلم پدر عروس است. فیلم درباره مردی به نام بیلی است که دخترش سوفیا در آستانه ازدواج قرار دارد. بیلی و همسرش اینگرید در چند سال اخیر با هم مشکلاتی پیدا کرده اند و اینگرید به طلاق و جدایی اصرار دارد. با وجود مشکلات به وجود آمده، بیلی خود را فردی شکست خورده می داند و به دنبال آن است که ازدواج دخترش را بهانه کرده و پروسه طلاق را به تعویق بیاندازد.
او مدام به خاطرات گذشته می پردازد و در تلاش است تا بتواند خانواده را مانند سابق کنار هم قرار دهد. با وجود آن که فیلم رگه هایی از کمدی دارد، اما نمی توان آن را به طور کامل در ژانر کمدی قرار داد. فیلم در سال 2022 و در آمریکا ساخته شده است.

فیلم Destination Wedding

فیلم مقصد عروسی یکی دیگر از فیلم هایی است که در ژانر کمدی درام به کارگردانی ویکتور لویین ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا بوده و در سال 2018 بر روی پرده رفت. از جمله بازیگران فیلم می توان به Keanu Reeves، Ted Dubost، Dj Dallenbach و Winona Ryder اشاره کرد. فیلم درباره دو مهمان ناخوانده یک مراسم عروسی به نام های فرانک و لیندزی است. هر دو آن ها تجربه شکست در عشق داشته و ویژگی های اخلاقی آن ها با یکدیگر کاملا در تضاد است. از این رو از ابتدای داستان در حال مقابله و بحث با هم هستند.
داستان با شوخی های جذاب و خنده دار با نمایش تضاد دو شخصیت شکل میگیرد و دو شخصیت اصلی داستان بعد از مدتی متوجه می شوند با وجود تفاوت های ظاهری که با یکدیگر دارند، به یکدیگر علاقه مند شده اند. تمرکز اصلی فیلم بر روی روابط انسانی و عشق در شرایط نامساعد و نامطلوب است.
فیلم توانسته امتیاز 6 از 10 imdb را به دست اورد.

فیلم Brides War

یکی دیگر از فیلم های جذاب هالیوود که می تواند برای چند ساعت شما را سرگرم کرده و خنده بر لب هایتان بیاورد، فیلم جنگ عروسان است. فیلم در سال 2009 بر روی پرده سینما رفت و در مقایسه با بودجه 30 میلیون دلاری خود توانست 114 میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم جنگ نوعروسان در ژانر کمدی سیاه بوده و درباره دو دوست دختر است که از بچگی با یکدیگر دوست صمیمی بوده اند. ماجرا جایی شروع می شود که برنامه عروسی هر دوی آن ها برای یک روز گذاشته می شود. لج بازی دو دوست آنقدری بالا میگیرد که تمام تلاش خود را برای کنسل شدن تاریخ عروسی دوست خود انجام می دهند. فیلم ساخت کشور آمریکا بوده و بازیگرانی مانند کیت هادسون، ان هتوی و کندیس برگن در آن بازی کرده اند.

فیلم 27 dresses

فیلم 27 دست لباس به کارگردانی آنه فلچر یکی از فیلم های محبوبی است که در سال 2013 توانست به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کند. فیلم توانست امتیاز 5.3 را از imdb دریافت کند که امتیاز مناسبی در میان فیلم های این ژانر به شمار می‌رود. داستان فیلم درباره دختری به نام جین است که در یک شرکت خدمات عروسی کار می کند. او بسیار در کار خود خلاق و موفق است و این موفقیت در او از همان سال های کودکی نهادینه شده است. او از همان کودکی متوجه علاقه و استعداد خود در کمک به عروسان می بیند و از ابتدای نوجوانی ساقدوش عروسان زیادی می شود. جین به رئیس خود علاقه مند است اما به هیچ وجه جسارت و قدرت این را ندارد که علاقه خود را به او گفته یا توجه او را به خود جلب کند. مساله تا آن جا ادامه پیدا می کند که جین و رئیسش به یک مهمانی دعوت می شوند و جین تصمیم می گیرد علاقه خود را به رئیسش در مهمانی به او بگوید! اما مشکل آن جایی پیدا می شود که خواهر جذاب و پرشر و شور جنی که چند هفته ای است برای دیدن او امده هم، عاشق رئیس می شود!
بازیگرانی مانند کاترین هیگل، جیمز مارسدن و مالین اکرمان در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

فیلم my best friends wedding

اگر به دیدن فیلم های قدیمی علاقه مند هستید، تماشای فیلم عروسی بهترین دوست من که در سال 1997 ساخته شده است را از دست ندهید. جالب است بدانید این فیلم توانست در سال انتشار خود رتبه هشتم پرفروش ترین فیلم های سال را به دست آورده و موسیقی ان بین 20 موسیقی برتر بیلبورد قرار گرفت. داستان فیلم درباره زنی به نام جولیان با بازی جولیا رابرت است که در چند سال گذشته رابطه عاطفی خود با دوست پسرش را بهم زده است. بعد از گذشت چند سال جولیان دوست پسر سابق خود به نام مایکل با بازی دروت مالرونی را می بیند که در حال تدارک مراسم عروسی خود است. عشق جولیان دوباره در قلب او به جوش آمده و متوجه می شود که ممکن است مردی که دوست دارد را از دست بدهد. جولیان تمام تلاشش را می کند تا دوباره محبت و توجه دوست پسر سابقش را به خودش جلب کرده و عروسی او را به هم بزند. فیلم ساخت کشور آمریکا است و با بودجه 46 میلیون دلاری توانست بیش از 299 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم bridesmaids

فیلم سرگرم کننده دیگری که می توانید همراه با اعضای خانواده یا دوستان خود نگاه کنید، فیلم ساقدوش است. داستان فیلم درباره دختری ساده و زیبا به نام آنی است که در روز عروسی خود از دوستانش می خواهد ساقدوش او شوند. مشکل جایی شروع می شود که هر کدام از این دوستان ایده خود را برای مراسم عروسی دارند و در روز عروسی هرکدام از برنامه ها به شکل خنده داری در تضاد با برنامه های دیگر است و باعث بروز مشکلاتی در مراسم می شود. فیلم در سال 2011 به روی پرده رفت و بازیگرانی مانند کریستین ویگ، مایا رودولف و الی کمپر در آن بازی می کنند.

فیلم the wedding unplanner

یکی دیگر از فیلم های زیبایی که در ژانر کمدی درام ساخته شده فیلم عروسی بدون برنامه ریزی است. این فیلم در سال 2020 به کارگردانی دنی دلا اوردن در کشور اسپانیا ساخته شد. داستان فیلم درباره یک دختری به نام مارینا است که در زمینه برنامه ریزی عروسی مشغول به کار است. مارینا به طور تصادفی با زوجی به نام کارلوس و الکسیا آشنا می شود. کارلوس کارت ویزیت مارینا را پیدا کرده و تصور می کند او به دنبال برنامه ریزی مراسم عروسی آن ها است. عدم هماهنگی آن ها چالش هایی جالب قبل و حین مراسم عروسی ایجاد می کند که شما را به خنده درخواهد آورد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت