همه چیز درباره عروسی مجلل امبانی ها (هزینه ها، مهمان ها و جواهرات)

همه چیز درباره عروسی مجلل امبانی ها (هزینه ها، مهمان ها و جواهرات)

فهرست عناوین

مراسم عروسی در هر جای دنیا به سبک و سیاق خاص خود انجام می شود. کشور هندوستان با فرهنگ و اداب و رسوم مخصوص به خود مراسم ازدواج را به سبکی بسیار متفاوت از کشورهای دیگر برگزار می کند. اما مراسم عروسی که امروز راجع به آن صحبت می کنیم، با هر جشن عروسی که تا کنون در این کشور یا در تمام جهان برگزار شده متفاوت است.
چندی پیش مراسم ازدواج و جشن عروسی انانت آمبانی پسر ثروتمندترین تاجر آسیا برگزار شد. بسیاری از افراد این جشن عروسی را پر هزینه ترین و لاکچری ترین مراسم عروسی در تمام دنیا می دانند. مهمانان خاص، تشریفات لوکس و بسیار متفاوت، جواهرات عروس و داماد و هرچیز دیگری در این مراسم خاص و منحصر به فرد انتخاب شده بود. با ما همراه شوید تا در این مطلب بیشتر با این جشن ازدواج لوکس و گران قیمت آشنا شویم.

با خانواده امبانی آشنا شوید

موکش امبانی تاجر و کارآفرین موفق هندی با دارایی خالص 114 میلیارد دلاری و دارایی ناخالص غیر قابل تخمین، ثروتمندترین فرد در آسیا بوده که در سال 2024 جز 10 فرد ثروتمند جهان نیز قرار گرفت. او مالک بزرگ ترین پالایشگاه نفت در جهان، مدیر عامل و مالک ارشد و بیشترین سهامدار شرکت صنایع ریلاینس (48 درصد) است. این شرکت بزرگ ترین شرکت خصوصی هند در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، رسانه و مخابرات به شمار می رود. امبانی همچنین بزرگ ترین مرکز فرهنگی هنری جهان را نیز دارد. همسر او نیتا نیز پر نفوذترین زن هندی شناخته شده که در ثروت قابل توجهی در اختیار دارد. این زوج ثروتمند سه فرزند، دو پسر و یک دختر دارند. انانت امبانی داماد 28 ساله و عروس رادیکا مرچنت 29 ساله از پولدارترین ترین زوج های دنیا به شمار می روند.
جالب است بدانید برگزاری مراسمات لاکچری در تخصص خانواده امبانی است. در سال 2018 امبانی برای مراسم عروسی دختر خود بیانسه خواننده معروف پاپ را برای اجرا دعوت کرد. همچنین مهمانانی مانند هیلاری کلینتون و جان کری نیز در این مراسم در کنار هنرمندان معروف بالیوود حضور داشتند.

جشن عروسی امبانی ها چگونه گذشت؟

مراسم ازدواج آکاش آمبانی پسر ثروتمندترین مرد آسیا در ماه مارس سال 2024 در کشور هند برگزار شد. این جشن عروسی به مدت یک هفته طول کشید و جشن ها و مراسمات مذهبی مختلف کشور هند در آن به اجرا درامد. بسیاری از افراد معروف و سلبریتی ها از سراسر جهان در این مراسم عروسی شرکت کردند.
آمارها نشان می دهد این مراسم عروسی چیزی بیش از 100 میلیون دلار هزینه داشته که بخش اصلی آن صرف طراحی دکوراسیون، لباس و جواهرات عروس و داماد، و غذا و سرگرمی شده است. آمارها نشان می دهد که این جشن عروسی حدود 563 میلیون پوند هزینه داشته که هزینه آن 15 برابر هزینه 34 میلیون پوندی مراسم عروسی شاهزاده هری و مگان بوده است.
جشن عروسی در محل اقامت باشکوه خانواده آمبانی به نام انتیلا در شهر بمبئی برگزار شد. جالب است بدانید این ملک شخصی یک عمارت 27 طبقه لوکس و بسبار زیبا است که به عنوان گران ترین منزل مسکونی در دنیا شناخته شده است. ارزش این خانه چیزی حدود 780 میلیون پوند برآورد شده که شامل یک گاراژ با ظرفیت 160 خودرو، سه سکوی هلیکوپتر و یک سینمای اختصاصی است. لباس عروسی شلوکا مهتا همسر آکاش امبانی توسط طراح مد معروف هندی ابوجای سن با نخ های طلا و جواهرات گران قیمت طراحی شد. براساس گفته بسیاری، هزینه لباس چیزی بیش از چند میلیون دلار بوده است.

مهمانان جشن عروسی

جشن عروسی امبانی ها بیش از 14 هزار مهمان از سراسر دنیا داشته است. مهمانان با هواپیمای چارتر و فرست کلاس به بمبئی وارد شده و در هتل های لوکس هند اقامت داده شدند.
ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ، بیل گیتس و همسرش، پادشاه و ملکه کشور بوتان، دیجی براو و همسرش، مارک زاکر برگ مالک کمپانی فیس بوک، نخست وزیر هند، هیلاری کلینتون، شاهرخ خان، آیشواریا رای باچان، آلیا بات و ده ها فرد معروف دیگر از سراسر جهان مهمانان دعوت شده به این مراسم بودند.
جالب است بدانید تمامی مهمانان حاضر در مراسم با دریافت جوایز و هدایای مختلفی لباس هندی بر تن کردند. از ماه ها قبل دوخت حدود 100 ساری از پارچه گران قیمت ابریشمی با استفاده از نخ های طلا و ابریشم آغاز شد. ارزش هرکدام از لباس ها بیش از 100 هزار پوند تخمین شده شده است. همچنین جالب است بدانید یک دستورالعمل 18 صفحه ای برای پوشیدن لباس مهمانان در نظر گرفته شده بود که مهمانان باید آن ها را رعایت می کردند.

جواهرات مورد استفاده در مراسم

بخش اعظمی از هزینه های مراسم عروسی مربوط به جواهرات به کار رفته در آن است. قیمت سنجاق سینه آنانت امبانی بیش از دو میلیون دلار تخمین زده شده است. گوشواره نیتا امبانی از جنس الماس بوده و از نظر قیمت با گوشواره ملکه فقید بریتانیا مقایسه می شود. دیگر جواهرات مورد استفاده توسط عروس، مادر و خواهر داماد نیز هرکدام ارزش میلیون دلاری و بسیاری بالایی داشته است. قیمت سنگ های گردنبد نیتا حدود 20 میلیون دلار و کل جواهرات مورد استفاده او 60 میلیون دلار تخمین زده شده است.

دیگر حقایق جالب درباره مراسم عروسی امبانی

ریحانا برای یک اجرای 90 دقیقه ای 5 میلیون پوند و جاستین بیبر 7 میلیون پوند دریافت کرده است. در یکی از روزهای مراسم، یک سفر دریایی 94.5 میلیون پوندی برای 800 نفر مهمان در اطراف دریای مدیترانه آغاز شد. در این سفر دریایی چهار روزه هنرمندانی مانند کیت پری، پیتبول و بک استریت بویز به هنرنمایی و اجرا برای مهمانان پرداختند. در روز شنبه مراسم باشکوهی در مرکز همایش جهانی جیو متعلق به پدر داماد، برگزار شد. در این مراسم انانت سوار بر اسب سفید وارد شد و مهمانان به رقص و پایکوبی پرداختند. سپس عروس سوار بر یک قایق چوبی به مراسم وارد شد و مادر انانت مراسم را با شعرخوانی در مورد ارزش و جایگاه زنان ادامه داد.
در سالن مراسم 1000 لوستر کریستالی گران قیمت و 20 میلیون گل در مسیر که از 500 گل فروشی تهیه شده بود، جلب توجه می کرد. تعداد ایتم های غذایی عروسی 37500 مورد بوده که توسط 500 نفر از معروف ترین سرآشپزان در دنیا تهیه شده بود.
در طول جشن به مهمانان بسته های گران قیمت هدیه شامل لباس شب های مجلل، گردن بندهای طلا، کیف های برند لویی ویتون و شمع های دست ساز گران قیمت داده شد. کارت های دعوت نیز قبل از مراسم در جعبه های طلایی مملو از هدایای مختلف برای مهمانان فرستاده شده بود. ارزش تقریبی هرکدام از این جعبه ها 6770 پوند تخمین زده شده است.
برای مهمانانی که دوست نداشتند در منزل یا هتل اقامت داشته باشند، خیمه هایی بخصوص با امکانات لاکچری به همراه امنیت کامل در جام نگر محل برگزاری جشن در نظر گرفته شد. جالب است بدانید بعد از 10 سال سه خان معروف بالیوود شاهرخ خان، امیر خان و سلمان خان همزمان بر روی سن قرار گرفتند که نشان دهنده قدرت و نفوذ امبانی است. به رسم مراسمات عروسی هند، تمامی مهمانان غذاهای خود را با دست خوردند. 50 هزار ساکن شهر گجرات زادگاه امبانی ها، در معبدی متعلق به این خانواده غذای رایگان دریافت کردند.
همچنین موکش آمبانی برای مقابله با انتقادها و اینکه نشان دهد به فکر مردم هم هست، در روز سوم ژوئیه، یک عروسی دسته جمعی برای 50 زوج بی بضاعت در ایالت پالگار ترتیب داد. حدود 800 نفر در این مراسم عروسی حضور داشتند.

هدایای جشن عروسی

در این مراسم عروسی گران قیمت انتظار می رود ارزش هدایا به بیش از 100 میلیون پوند رسیده باشد. پیش از برگزاری مراسم پدر انانت یک ویلای 62 میلیون پوندی در دبی برای پسر و عروسش خریده بود. ویلا در پالم جمیرا واقع شده و 278 متر مربع مساحت دارد. ده اتاق و یک ساحل اختصاصی بخشی از این ویلای لوکس و لاکچری است. عروس خانم جواهرات سفارشی شامل یک سنجاق سینه دو میلیون پوندی از برند کارتیه دریافت کرد. یک دستگاه خودرو بنتلی کانتیننتال GTC Speed یکی دیگر از هدایای مراسم بود. همچنین نیتا به عروس خود الماسی به ارزش تقریبی 10 میلیون پوند هدیه داد.

واکنش ها به مراسم عروسی

این مراسم عروسی لوکس و گران قیمت واکنش های مختلفی در سراسر دنیا داشت. بسیاری از منتقدان معتقد بودند، این مراسم عروسی در حالی که میلیون ها نفر در هند با فقر کامل مواجه هستند، نمادی از تبعیض و بی عدالتی و غیر قابل قبول است.
منتقدان معتقد بودند این میزان از اسراف و تجمل گرایی در هند اکنون عملی نادرست است. بسیاری از کاربران با انتشار همزمان تصاویر مربوط به عروسی و عکس هایی از فقر در هند، اعتراض خود نسبت به برگزاری این مراسم عروسی را اعلام کردند. البته مراسم عروسی موافقانی نیز داشت و این افراد معتقد بودند این جشن رویدادی بزرگ برای اقتصاد هند بوده و باعث آشنایی جهان با فرهنگ و آداب و رسوم هند خواهد شد.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت