چگونه هزینه های عروسیتان را پرداخت کنید

چگونه هزینه های عروسیتان را پرداخت کنید

فهرست عناوین

عروسی احتمالاً گران‌ترین مهمانی است که شما در زندگی‌تان برپا می‌کنید. اینکه بخواهید به بودجه معینی متعهد بمانید، گفتنش ساده است، اما در انتها صورتحساب تالار و پذیرایی شما می‌تواند خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کردید شود. پس انداز برای عروسی کار غیرقابل انجامی نیست- ما قول می‌دهیم. ما در اینجا نحوه پس انداز و  پرداخت هزینه‌های عروسی را با خرج کردن هوشمندانه و کمی کاستن از هزینه‌های اضافه توضیح می‌دهیم.

از این معادله ریاضی ساده استفاده کنید

اگر مبلغ بودجه‌ای که به عنوان هدف در نظر گرفته‌اید بزرگ بوده و ترسناک به نظر می‌رسد، آن را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا پذیرش آن راحت‌تر شود. ترفند ریاضی ساده این است: کل مبلغی که به عنوان بودجه دلخواه در نظر گرفته‌اید را تقسیم کنید بر تعداد ماه‌هایی که باید پس انداز شود. به عنوان مثال اگر می‌خواهید تا یک سال بعد با بودجه ۲۰ میلیون تومانی عروسی کنید، این رقم را تقسیم بر ۱۲ کنید (که معادل ۱٫۷ میلیون تومان به ازای هر ماه می‌شود). چنانچه این مبلغ برای هر ماه به نظرتان بالاست، یا زمان را افزایش دهید یا از هزینه‌های ماهانه خود کم کنید تا امکان بیشتری برای پس‌انداز داشته باشید. این پول کجا باید برود؟ در یک حساب تازه ایجاد شده به نام حساب عروسی. در طول زندگی داشتن یک حساب پس انداز که به چیزی هیجان‌انگیز تر برنامه بازنشستگی، نظیر مسافرت، عروسی یا رویداد بزرگ دیگر، ایده خوبی است و کمک می‌کند که پس‌انداز کردن کار سرگرم کننده‌ای شود. طبیعتاً، مقدار زمانی که برای پس انداز عروسی نیاز دارید به درآمد و مخارج فعلی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در ماه بتوانید فقط ۸۰۰ هزار تومان پس انداز کنید اما خرج عروسی دلخواه شما  حدود ۵۰ میلیون تومان باشد، لازم است که برای ۵ سال مشغول پس انداز کردن باشید. هنگام فکر کردن به بودجه خود، واقع‌گرا باشید و اهداف غیر قابل دسترس  تعیین نکنید. برای برخی از زوج‌ها فداکاری بیشتری موردنیاز خواهد بود، در حالیکه برخی برای سبک‌تر شدن بار، هزینه را بین اقوام خود تقسیم می‌کنند. ببینید کدام حالت برای شما و شریک زندگی‌تان مناسب‌تر است. در خصوص محدودیت‌های خود عملی فکر کنید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا پس‌انداز کنید، کاملاً به موقعیت و شرایط شما بستگی دارد.

کاستن از هزینه‌های ماهیانه

آیا شما عضوی از یک باشگاه ورزشی یا خدمات آبونه‌ای ای  که مبلغی را ماهانه از حساب شما کسر می‌کند هستید؟ کاهش این نوع هزینه‌ها می‌تواند سریع‌ترین اثر را بر روی موجودی حساب شما داشته باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید طرح‌های اینترنت موبایل یا سایر سرویس‌های مشابه خود را تغییر دهید. در برخی موارد فقط با مذاکره و درخواست تخفیف برای این‌گونه خدمات، می‌توانید از مبلغ صورتحساب‌های خود کم کنید. این روزها برای یک شرکت، جذب  مشتری جدید آنقدر پرهزینه است که حاضر به کاهش نرخ خدمات خود برای حفظ مشتری فعلی هستند. چنانچه تلاش‌های شما برای مذاکره با شکست مواجه شد،  به کاهش هزینه‌های ماهانه غیرضروری خود فکر کنید، البته مسلماً منظور هزینه‌هایی مثل بیمه درمانی و مانند آن نیست. حالا زمانی است که باید به این فکر کنید که این هزینه‌ها واقعاً موردنیاز شما هستند، یا اینکه شما می‌توانید آنها را برای دستیابی به یک بودجه عروسی بزرگ‌تر (حداقل برای مدت کوتاهی) قربانی کنید.

عادات خرج کردن‌های کوچک خود را متوقف کنید

در طی ماه‌هایی که در حال پس‌انداز کردن هستید، از خریدهای غیر‌ضروری خود کم کنید یا اینکه مثلاً خرید ناهار بیرون را محدود به یک روز در هفته کنید. بدین ترتیب خیلی زود متوجه افزایش حساب عروسی خود خواهید شد. این‌ها خرج‌هایی است که ما برای چیزهایی کوچک بدون فکر کردن در موردشان انجام می‌دهیم. این خرج‌ها می‌تواند شامل قهوه، آب معدنی، ناهار یا شام بیرون و مانند آن باشد. یا مثلاً گرفتن تاکسی به جای استفاده از مترو، پرداخت هزینه پارکینگ به خاطر نزدیک‌تر پارک کردن خودرو خود به محل کار. این هزینه‌ها طی روزها و ماه‌ها بر روی هم جمع می‌شوند. کاستن از این هزینه‌ها می‌تواند منجر به پس‌انداز شدن مبالغ زیادی در طی ماه و سال شود. اما نگران نباشید- قطع این هزینه‌ها،  برای سال بعد تغییری در کل زندگی شما ایجاد نمی‌کند. به ما اعتماد کنید، در طی برنامه‌ریزی عروسی زمان به سرعت می‌گذرد.

اگر واقعاً مشتاق هستید، فداکاری‌های بزرگ‌تری بکنید

آیا به دنبال هر راه ممکن برای کاهش هزینه و اضافه کردن پول خود برای پرداخت هزینه‌های عروسی هستید؟ اقدامات حادتری هم می‌توانید انجام دهید. می‌توانید به خانه والدینتان نقل مکان کنید تا هزینه اجاره خود را پس انداز کنید. اگر هردوی شما خودرو دارید، می‌توانید به فروختن یکی از آنها فکر کنید- خود این کار از سوی دیگر موجب کاهش هزینه‌های مربوط به خودرو نظیر پول بنزین، تعمیرات و بیمه می‌شود.

به راه‌های خلاقانه برای افزایش پول خود فکر کنید

آیا به فروش آنلاین وسایل غیر لازم خود فکر کرده‌اید؟ در خصوص راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین یا شروع کار دوم چطور؟ اینها می‌توانند  راه‌های خیلی خوبی برای افزودن به پول عروسی شما باشند.

سرمایه‌گذاری برای پرداخت هزینه‌های عروسی چطور؟

سرمایه‌گذاری در سهام بیشتر یک فرایند بلندمدت است و احتمالاً ایده خیلی خوبی برای پرداخت هزینه‌های عروسی نیست. اما اگر قرار است والدین شما این هزینه‌ها را پرداخت کنند، این کاری است که آنها می‌بایست مدت‌ها پیش از آنکه شما حتی شریک زندگی خود را ملاقات کرده باشید به فکرش بوده باشند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت