قدم به قدم برای یک آرایش و میکاپ روزانه و اصولی

قدم به قدم برای یک آرایش و میکاپ روزانه و اصولی

فهرست عناوین

زیبادوستی و تمایل به زیبایی یکی از خصوصیات ذاتی و فطری انسانی است که هیچگاه قابل کتمان نبوده و ربطی به جنسیت انسان‌ها نیز ندارد. از آنجا که صورت، اولین و مهم‌ترین فاکتور فیزیکی در حفظ زیبایی ظاهری است، بشر از زمان‌های گذشته در پی کشف راهکارهایی برای زیبایی بیشتر صورت خود بوده است که منجر به ترندها و مدهای متفاوت در طراحی آرایش و میکاپ صورت در دوره‌های متمادی شده است. یادگیری ترفندهای آرایشی برای هر خانمی یکی از ضروریات محسوب می‌شود و هر عروس خانمی باید بلد باشد تا بتواند صورت خود را کشف کرده و به زیبایی خودآرایی نماید. در این مقاله بزمینه به شما می‌آموزیم که چگونه بهترین و زیباترین حالت صورت خود را کشف کنید و چگونه صورت خود را آرایش کنید تا همیشه در هر جمعی ستاره درخشنده آن جمع باشید.

یک شروع با طراوت را فراموش نکنید!

همیشه به یاد داشته باشید که یک آرایش و میکاپ موفق، قبل از هر چیزی به یک صورت با طراوت و شاداب نیاز دارد. پوست خسته و کثیف، دشمن اصلی آرایش اصولی و زیبا است!
پس اولین قدم شستن صورت با آب نیمه سرد و خشک کردن آن با یک حوله لطیف است. پس از شست‌وشو، لایه برداری و بخور گرم و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده را در اولویت قرار دهید. دقت داشته باشید که از کرم‌های مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید، زیرا اگر به عنوان مثال، پوست چربی داشته باشید و از آبرسان‌های مناسب برای پوست‌های خشک استفاده نمایید، روتین پوستی خود را رعایت نکرده‌اید و همین مساله باعث ماسیدن آرایش روی پوست شما خواهد شد.
یکی دیگر از عواملی که در زیرسازی آرایش، بسیار تاثیرگذار است، ماساژ پوستی است. ماساژ پوستی کار پیچیده‌ای نیست و تنها با زدن چند ضربه و ماساژ خطوط روی پیشانی و گونه‌ها و بالا کشیدن استخوان گونه‌ها، می‌توانید خونرسانی به پوست را افزایش دهید و این خونرسانی بیشتر باعث شادابی و شفافیت آنی پوست شما خواهد شد. حتما آن را امتحان کنید!

آرایش چشم را در اولویت قرار دهید.

بیشتر خانم‌ها استفاده از کرم پودر و پنکک را اولین قدم آرایش می‌دانند اما به عنوان یک ترفند آرایشی طلایی باید بگوییم که ابتدا چشم‌ها را آرایش کنید سپس به سراغ سایر مراحل بروید. در این صورت دیگر نگران ریزش پودرهای سایه چشم روی گونه‌ها و زیر پلک‌ها نیستید زیرا گاهی برطرف کردن همین لکه‌ها از روی گونه‌ها و زیر پلک‌ها باعث غیر اصولی شدن کلی میکاپ می‌شود.
در ارایش چشم حتما از پرایمر و کانسیلر استفاده کنید. پرایمر و کانسیلر باعث می‌شوند تا پوست دور چشم و پشت پلک‌ها نرم‌تر و صاف‌تر به نظر برسد و میکاپ چشم بسیار زیباتر و اصولی‌تر شود.

خط چشم یا مداد چشم‌های ژله‌ای، بهترین انتخاب‌ها هستند.

پوست پشت پلک‌ها و چشم‌ها بسیار ظریف و نازک است به همین دلیل با هر چیزی نمی‌توان یک خط چشم پیوسته و بی‌نقص کشید. خط چشم‌های ژله‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آرایش چشم هستند. این خط چشم‌ها بسیار روان‌تر و پررنگ‌تر از خط چشم‌های مدادی و بسیار بی‌دردسرتر از خط چشم‌های ماژیکی هستند. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از خط چشم‌های ژله‌ای این است که می‌توانید از براش‌هایی با سایزهای متفاوت استفاده نمایید و سایز خط چشم خود را به سرعت تغییر دهید.
برای کشیدن خط چشم wing یا بالدار یا در اصطلاح دم دار، خط مژه و آخرین مژه خود را در نظر بگیرید. خط مژه جهت درست و مناسب برای کشیدن بال خط چشم را به شما می دهد.از انتهای خط مژه شروع کرده و بال خط چشم را با یک خط باریک مشخص کنید. می توانید تا زیر استخوان پلک، این خط را امتداد دهید.
سپس یک مثلث روی این خط و گوشه بالایی چشم خود بکشید. ضلع بالایی این مثلث را طوری بکشید که به صورت مستقیم روی امتداد چشم شما فرود آید. اگر به خوبی از پس این مرحله برآیید، مطمئن باشید در انتها از خط چشم خود راضی خواهید بود. پهنا و طول این مثلث را باید متناسب با سلیقه خود مشخص کنید. پس از پر کردن این مثلث، روی خط رویش مژه‌ها را خط چشم بکشید. هنگام کشیدن این خط، چند بار پلک بزنید و چشم‌ها را در حالت باز و بسته چک کنید تا مطمئن شوید که خطی که کشیدید با خط پلک شما در تضاد نیست و کاملا در امتداد یکدیگر هستند. زمانی، گسترش و پررنگ کردن این خط را متوقف کنید که بین آن و مثلث، هیچ مرزی باقی نماند.
آخرین قدم، استفاده از یک کانسیلر در امتداد چشم و زیر بال خط چشم است. با یک براش ظریف و مناسب، کانسیلر را طوری بکشید که مثلث یا همان بال خط چشم، نوک تیز و زیبایی پیدا کند.

فرمژه زیاد و ریمل کم!

در انتخاب برند فرمژه خود دقت کنید. فرمژه‌های با کیفیت، هیچگاه باعث شکسته شدن، کنده شدن یا پیچ خوردگی مژه‌های خشک و نازک نمی‌شوند.
فرمژه را نزدیک به محل رویش مژه‌ها بگذارید و به آرامی فشار دهید و آن را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. حالا نوبت به ریمل می‌رسد. نکته بسیار مهمی که در مورد ریمل باید بدانید این است که حتما ریمل‌های خود را هر سه ماه یک بار عوض کنید زیرا بعد از سه ماه کیفیت و میزان روانی مایع ریمل به شدت افت می‌کند و این مساله به کیفیت میکاپ شما صدمه وارد می‌نماید.
براش ریمل را روی پایین‌ترین قسمت مژه‌ها بگذارید با حرکات افقی و زیگزاگی به سمت بالا حرکت کنید. با این روش، سنگینی مایع ریمل روی قسمت ریشه مژه‌ها می‌ماند و هر چه به سمت انتهایی مژه‌ها می‌روید، ریمل سبک‌تر و مژه‌ها نازک‌تر می‌شوند که این یعنی مژه‌هایی طبیعی و زیبا برای آرایش چشم اصولی و موفق.
سایه چشم‌های طبیعی، بهترین انتخاب‌ها برای هر چشمی هستند.
رنگ‌های گرم برای چشم‌های مشکی و رنگ‌های سرد برای چشم‌های رنگی و روشن، هیچگاه بلا استفاده نمی‌مانند. رنگ‌های کم رنگ و براق در میکاپ چشم‌ها باعث می‌شوند تا چشم‌های خسته و بی روح به چشم‌هایی جاندار و عمیق تبدیل شوند و تلالویی هیجان انگیز به آنها بخشیده شود.
برای اینکه چشم‌های درشت‌تری داشته باشید از سایه‌های لایت روی گوشه‌های چشم استفاده کنید و سایه‌های تیره‌تر را برای قسمت‌های برآمده و گوشتی پلک و هم چنین زیر استخوان پلک بگذارید. در این صورت، چشمانی درشت‌تر و جذاب‌تر خواهید داشت.

حالا نوبت آرایش ابروها است!

ارایش ابرو را به هیچ وجه حذف نکنید و نادیده نگیرید، حتی اگر موهای خود را به صورت چتری روی پیشانی ریخته‌اید و یا از عینکی بسیار بزرگ استفاده می‌کنید، زیرا ابروها مهم‌ترین و تاثیرگذارترین المان‌ها در حالت چهره شما هستند. چهره‌ای بشاش یا عصبانی و عبوس؟
نکته‌ای که در آرایش ابروها بسیار مهم است این است که باید ابروها را به صورت طبیعی آرایش نمایید. برای دستیابی به این هدف، می‌توانید ابتدا یک مداد ابرو را در جهت رویش موهای ابرو، روی پوست به آرامی حرکت دهید، سپس از یک براش ریمل یا براشی شبیه به آن استفاده کنید تا خط‌های کشیده شده را محو نمایید. می‌توانید مداد ابرو را روی براش ریمل بکشید سپس این براش را روی موهای ابرو بکششید تا قسمت‌های خالی ابرو پر شوند.

در انتخاب کرم پودر و پنکک، علاوه بر پوشانندگی بالا، به درخشش و شفافیت آن نیز دقت نمایید.

معمولا اولین فاکتوری که در انتخاب کرم پودر مورد توجه قرار می‌گیرد، قدرت پوشش آن برای آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه است اما به یاد داشته باشید که در هنگام خرید کرم پودر به اصطلاح "luminous لومینوس" که در کنار نام کرم قرار گرفته باشد نیز توجه داشته باشید. این اصطلاح به معنای این است که ساختار کرم به صورتی است که با استفاده از تکنولوژی بازتاب یا رفلکس نور به پوست شما شاین می‌دهد و آن را براق می‌نماید.

از براش‌های آرایشی استفاده نمایید.

پوست طبیعی دارای پستی‌ها و بلندی‌هایی است که در صورت انجام یک میکاپ غیراصولی، همین خطوط باعث می‌شوند تا ارایش صورت ناسالم و نازیبا به نظر برسد. آرایش سنگین و کرم پودرهای سنگین در این مواقع کمکی به شما نمی‌کنند و در صورت استفاده نادرست باعث می‌شوند تا این خطوط بیشتر و پررنگ‌تر به نظر برسند و هم‌چنین صورت شما از حالت طبیعی و نرمال خود خارج شود. برای اینکه پوستی یکدست و ابریشمی داشته باشید، علاوه بر انتخاب یک کرم پودر مناسب، باید از براش‌های آرایشی برای پخش کردن آن روی پوست خود استفاده نمایید. از مرکز صورت شروع کنید و با براشی بزرگ و حجیم، کرم پودر را به سمت گوش‌ها و شقیقه‌ها گسترش دهید. با حرکات دایره‌ای و رفت و برگشتی زیر بینی، داخل سوراخ‌های بینی و خط خنده که زیر گونه‌ها و اطراف لب‌ها ایجاد می‌شود را کاور کنید. سپس یک براش ظریف‌تر و کوچک‌تر را بردارید و زیر چشم‌ها، خطوط زیر چشم و کناره‌های ابرو و خطوط کنار بینی را پوشش دهید و کرم پودر را در این نقاط محو نمایید.

لب‌های خود را همانطور که هستند، بپذیرید!

اول از همه باید بگوییم که کشیدن خط لب برای داشتن لب‌هایی زیبا و میکاپی اصولی از واجبات است. بنابراین از خط لبی همرنگ با رژ لب خود استفاده کنید و مرز لب‌ها با پوست را بکشید. به هیچ عنوان مرز لب و پوست را گسترش ندهید و خط لب را بالاتر از لب‌های واقعی خود نکشید. همچنین به عنوان نکته آخر به یاد داشته باشید که اگر از زردی دندان‌های خود رنج می‌برید به شما توصیه می‌کنیم از رژ لب‌های قرمز و تیره کمتر استفاده کنید و بیشتر به سراغ رژ لب‌های کالباسی، گوشتی و صورتی طبیعی بروید.
سخن آخر:
میکاپ و ارایش صورت در اصل برای زیباتر شدن صورت افراد به کار می‌رود اما همین میکاپ در صورتی که غیر اصولی و نادرست باشد، نتیجه‌ای عکس خواهد داشت و صورت افراد را خسته، سالخورده و نازیبا می نماید.
یک ارایش حرفه‌ای و اصولی، مراحل بسیار پیچیده‌تر و زیادتری دارد. اما در این مقله سعی نمودیم اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراحل را آموزش دهیم تا بتوانید به کمک آنها یک میکاپ روزانه و زیبا داشته باشید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت