راهنمای صفر تا صد خرید لوازم آرایش

راهنمای صفر تا صد خرید لوازم آرایش

فهرست عناوین

استفاده از لوازم آرایش و داشتن میکاپ خوب و حرفه ای مستلزم خرید لوازم خوب و با کیفیت است. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که در هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن‌‌ها دقت کنید، اشاره کنیم.

استاندارد بودن لوازم آرایش

در هنگام خرید مواد آرایشی حتما دقت کنید که این مواد و لوازم توسط سازمان غذا و دارو تایید شده باشد؛ چراکه استفاده از لوازم‌‌ آرایشی بی نام و نشان و تقلبی در بسیاری از اوقات سلامتی را به خطر می اندازد. خیلی از مواد آرایشی تقلبی در زیر زمین خانه‌‌ها و در مکان‌‌های کثیف و با موادی که مشخص نیست از چه چیز‌‌هایی تشکیل شده است درست ‌‌‌‌می‌‌شوند.

تاریخ انقضا

بر روی مواد آرایشی، استاندارد تاریخ انقضا ثبت ‌‌‌‌می‌‌شود. به تاریخ انقضای آن‌‌ها دقت کنید و مطمئن شوید که لوازم مد نظرتان منقضی نشده است.

کیفیت مواد

کیفیت مواد و لوازم آرایش را از استفاده‌‌های پیشین خود و اطرافیان ‌‌‌‌می‌‌توانید متوجه شوید. همچنین با خرید برندهای معروف و معتبری که در مقاله «بهترین و معروف‌ترین برندهای لوازم آرایش» معرفی شده است، ‌‌‌‌می‌‌توانید از کیفیت لوازم آرایش خریداری شده مطمئن شوید.

لوازم آرایش مورد نیاز

دلیلی ندارد هرچیزی که در فروشگاه لوازم آرایش وجود داشت بخرید. به توانایی خود و میزان نیازتان نگاه کنید. بعضی از افراد وسایلی حتی گران قیمت تهیه ‌‌‌‌می‌‌کنند، اما از بسیاری از آن‌‌ها نمی‌‌توانند استفاده کنند. به اندازه نیاز خود خرید کنید.

انتخاب نوع مواد و لوازم آرایش

جدا از مسائل بهداشتی، لوازم آرایش مناسب هر فرد با دیگری فرق دارد. برای انتخاب و خرید لوازم آرایش باید توانایی خود‌‌‌تان را خوب بشناسید تا هزینه‌تان را بیهوده صرف نکنید.

راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر یکی از مهم‌ترین مواد آرایشی است که باید در خرید آن دقت لازم را به کار ببندید. کرم پودری بخرید که با پوست شما سازگار باشد، روی پوستتان نماسد یا سبب التهاب و جوش زدن صورت‌‌‌تان نشود. اگر پوست چربی دارید، کرم پودری تهیه کنید که بدون چربی یا «oil free» باشد. اگر ‌‌‌‌می‌‌خواهید آرایش خوب و طبیعی داشته باشید. نباید کرم انتخابی شما از پوست‌‌‌تان خیلی روشنتر یا تیره‌تر باشد. اگر رنگ کرم پودر‌‌‌تان خیلی با پوست‌‌‌تان متفاوت باشد، پس از استفاده در صورت، گردن و بدن‌‌‌تان به طرز بدی جدا از هم به نظر ‌‌‌‌می‌‌رسد.
تناژ کرم پودر‌‌ها بر دو پایه صورتی و زرد هستند؛ این که از کدام دسته انتخاب کنید، بستگی به پوست شما دارد. اگر روی سطح پوست‌‌‌تان رگه‌‌های قرمز دیده ‌‌‌‌می‌‌شود، باید از کرم پودری با بیس صورتی استفاده کنید تا رگه‌‌ها را بهتر بپوشاند.

راهنمای خرید کانسیلر

کانسیلر شما باید با توجه به رنگ کرم پودر‌‌‌تان انتخاب شود. کانسیلر باید یک یا دو درجه از رنگ کرم پودر‌‌‌تان روشن‌تر باشد. خرید کانسیلر‌‌های رنگی برای افرادی که دارای عیوب پوستی هستند، توصیه ‌‌‌‌می‌‌شود. کانسیلر زرد رنگ برای محو کردن کبودی، کانسیلر سبز برای کم رنگ کردن جوش‌‌ها و کانسیلر نارنجی برای لک‌‌های سیاه استفاده ‌‌‌‌می‌‌شود.

بهترین آرایشگاهها و میکاپ آرتیستهای تهران

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

راهنمای خرید ابزار آرایش ابرو

برای آرایش ابرو ابزار‌‌های مختلفی چون مداد، ماژیک ابرو، ژل ابرو و... وجود دارد که ‌‌‌‌می‌‌توانید از بین آن‌‌ها یکی را انتخاب کنید. برای خرید مداد ابرو سعی کنید مداد‌‌هایی را انتخاب کنید که چربی کمتری دارند؛ زیرا مدادهای چرب در ابرو خیلی غیر طبیعی به نظر‌‌‌‌می‌‌رسند و پس از مدت کوتاهی پخش ‌‌‌‌می‌‌شوند.

راهنمای خرید سایه چشم

واجب‌ترین رنگ سایه که باید در کیف آرایش هر خانمی وجود داشته باشد، یک سایه قهوه ای ملایم است. سایه‌‌های مات پر کاربردتر و ماندگار‌تر هستند؛ در صورتی که سایه‌‌های براق برای همه افراد و همه جا مناسب نیستند و کاربرد کمتری دارد. اگر قصد استفاده از سایه در مهمانی‌‌ها را دارید، بهتر است یک پرایمر سایه نیز تهیه کنید تا پیش از سایه زدن به پشت پلک بزنید تا ماندگاری سایه بیشتر شود. پرایمر‌‌های سایه هم به صورت رنگی هم بی رنگ وجود دارند که از پرایمر‌‌های رنگی ‌‌‌‌می‌‌توانید به عنوان سایه نیز استفاده کنید.

راهنمای خرید خط چشم

در خرید خط چشم بیشتر به استعداد و توانایی خود توجه کنید. اگر در کشیدن خط چشم حرفه ای هستید، خط چشم‌‌های مویی یا ژلی و کیکی برای شما مناسب هستند. اگر تازه کشیدن خط چشم را آغاز کرده اید، خط چشم‌‌های ماژیکی برای شروع انتخاب بهتری هستند. خط چشم‌‌ها در رنگ‌‌های مختلف تولید ‌‌‌‌می‌‌شوند که محبوب‌ترین آن‌‌ها رنگ سیاه است.

راهنمای خرید مداد چشم

مداد‌‌های چشم رنگ‌‌های مختلفی دارند که با توجه به سلیقه و نیاز خود ‌‌‌‌می‌‌توانید آن‌‌ها را تهیه کنید. اگر قصد استفاده از مداد داخل چشم را دارید، سعی کنید مداد چرب‌تری تهیه کنید تا راحت‌تر داخل چشم کشیده شود. مدادهایی که چربی کمتری دارند، برای بیرون چشم بهتر هستند.

راهنمای خرید رژ لب

سعی کنید برای خرید رژ لب در بهداشتی بودن آن وسواس به خرج دهید. رژلب‌‌های ارزان قیمت که ماندگاری زیادی دارند و مانند چسب روی لب ‌‌‌‌می‌‌چسبند، حاوی مقدار زیادی سرب هستند که برای سلامتی مضر می باشند. رژ لب‌‌ها در دو نوع مایع و جامد تولید ‌‌‌‌می‌‌شوند که استفاده از رژهای جامد راحت‌تر است. برای انتخاب رنگ به شکل لب‌‌های خود توجه کنید. اگر لب‌‌های باریکی دارید رنگ‌‌های روشن‌تر تهیه کنید اگر لب‌‌های شما پهن است، در انتخاب رنگ رژ آزادتر هستید.

راهنمای خرید رژ گونه

اگر پوستتان خشک است، رژ گونه‌‌های چرب‌تر و به شکل موس تهیه کنید؛ اما اگر چربی پوست شما زیاد است، رژ گونه‌‌های پودری انتخاب بهتری برای شما هستند؛ زیرا برق پوست شما را ‌‌‌‌می‌‌گیرند. برای انتخاب رنگ رژ گونه به رنگ رژ لب خود توجه کنید چرا که بهتر است هر دو از یک تناژ انتخاب شوند.

راهنمای خرید براش

براش‌‌ها کاربردی‌ترین ابزار آرایش هستند. آن‌‌ها انواع و سایزهای مختلفی دارند. براش‌‌های کرم پودر باید متراکم باشند تا کرم پودر کمتر به لابلای موهای براش برود و هدر نرود. براش رژ گونه باید نرم و لطیف باشد تا هنگام زدن رژ گونه بر روی گونه ایجاد خط نکند. براش‌‌های سایه نیز بر حسب کاربرد به شکل‌‌های گوناگون موجود هستند؛ مثلا برای کشیدن سایه در پایین چشم باید یک براش باریک به کار برد تا خط سایه در زیر چشم پهن نشود.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

mitrasadat | 1397 آبان 05


کاش برندای خوب رو هم می گفتید. اونایی که الان تو بازار هستن.