نحوه نگهداری از لوازم آرایش

نحوه نگهداری از لوازم آرایش

فهرست عناوین

رعایت بهداشت در استفاده از لوازم آرایش امری الزامی ‌است. گرانی‌های موجود نیز مزید بر علت شده است تا در نحوه نگه‌داری ابزار و مواد آرایشی دقت بیشتری داشته باشیم. از این رو کارشناسان ما در تصمیم گرفتند تا در مقاله حاضر به بررسی نکات مهم پیرامون نگه‌داری این ابزار بپردازند.

نگه‌داری درست از براش‌های آرایشی

براش‌های آرایشی یکی از پر کاربردترین وسایلی هستند که برای میکاپ پوست، چشم، ابرو و لب استفاده می‌شود. تعداد این ابزار آرایشی معمولا در کیف میکاپ حرفه‌ای‌ها زیاد است. از این رو اگر دقت کافی در نگه‌داری آن‌ها به کار گرفته نشود نه تنها باعث انتقال آلودگی به پوست و چشم می‌شود بلکه خیلی سریع خراب شده و فرد باید به تهیه مجدد آن‌ها اقدام کند.
بهترین پاک کننده برای براش‌های آرایشی، آب و صابون مخصوص پوست‌های خشک یا شامپوی نرم‌کننده است. صابون‌های معمولی موهای براش را، به ویژه اگر براش شما از موی طبیعی ساخته شده باشد، خشک می‌کند. ابتدا براش را با آب ولرم خیس کنید سپس یک قطره از مایع شوینده، کف دست خود بریزید و براش را در کف دست خود ماساژ دهید. سپس موهای براش را بشویید و آب اضافی آن را با یک حوله تمیز بگیرید. برای خشک شدن براش، آن را از نقطه‌ای آویزان کنید. هیچ گاه براش را روی یک حوله برای خشک شدن قرار ندهید هم ممکن است موهای براش یکنواخت خشک نشوند و هم پرز‌های حوله به داخل براش نفوذ کند. علاوه بر این با این کار ممکن است آب به پایه قلم‌مو نفوذ کند و باعث شل شدن چسب آن شود.

نگه‌داری درست از ریمل یا ماسکارا

معمولا افراد از خشک شدن ریمل‌های خود زودتر از حد انتظار، گله می‌کنند. برای این که از خشک شدن سریع ریمل خود پیش‌گیری کنید، باید بدانید مواد داخل ریمل بر اثر مجاورت با هوا خشک می‌شوند. هنگام استفاده از ریمل روی در محفظه را با انگشت بپوشانید و زمانی که می‌خواهید فرچه ریمل را به مواد آغشته کنید فرچه را داخل محفظه بالا و پایین نکنید. این کار باعث فرو رفتن هوا به دفعات به داخل محفظه می‌شود. فرچه را به محفظه وارد کنید و آن را درون محفظه بچرخانید.
علاوه بر مورد ذکر شده در بالا، برای جلوگیری از عفونت چشم باید به طور مرتب وسیله‌ای را که در تماس با چشم شما قرار دارد، را جایگزین کنید. برای ریمل بهترین زمان 2 تا 3 ماه است. شاید ریمل شما تا مدت‌ها تاریخ انقضا داشته باشد، اما بعد از باز شدن آن نباید به مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

نگه‌داری از رژ لب

نگه‌داری از رژ لب‌های مایع، نسبت به نوع جامد کار ساده‌تری است. رژ‌های جامد در گرما امکان ذوب شدن دارند و زمانی که در محیط گرم قرار می‌گیرند شل می‌شوند و زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید امکان دارد رژ بشکند یا حجم زیادی رژ لب روی لب شما کشیده شود این موضوع منجر به تمام شدن رژ لب در مدت زمان کوتاهی شود. اگر محیط قرار گیری رژ لب‌های شما گرم است آن‌ها را در یخچال نگه‌داری کنید تا سفت شود. در مجموع سعی کنید رژ لب‌های خود را در یخچال نگه‌دارید تا از خراب شدن احتمالی آن جلوگیری کنید.
اگر رژ لب جامد گران قیمتی دارید که تمام شده است یا رنگ مورد علاقه خود را دیگر پیدا نمی‌کنید، کافی است با استفاده از یک چاقو، رژ لب را از محفظه خارج کنید و درون ظرف کوچکی بریزید. سپس با یک فندک از زیر ظرف حرارت دهید تا رژ لب درون ظرف یکنواخت ذوب شود. از این پس می‌توانید از باقی مانده رژ‌های خود به وسیله یک قلم‌مو استفاده کنید.

بهترین ها را در بزمینه بیابید.

میکاپ آرتیست فارا داودی مشاهده این کسب و کار

نگهداری از مداد چشم

مداد چشم یکی از حساس‌ترین لوازم آرایشی است که اگر درست نگه‌داری نشود خیلی سریع میکروب و آلودگی را به چشم انتقال می‌دهد. پس از خرید مداد چشم حتی اگر این مداد پلمپ بود، ابتدا آن را بتراشید سپس استفاده کنید. در مداد چشم را پس از هر بار استفاده ببندید و مطمئن باشید‌ تراشی که استفاده می‌کنید تمیز است.

فرکننده مژه

سطح داخلی فر کننده مژه، جای مناسبی برای رشد میکروب‌هاست. بنابراین باید هر چندوقت یک بار تمیز شود. ابتدا با یک پنبه آغشته به الکل آن را تمیز کنید سپس با آب ولرم شستشو دهید چرا که اگر الکل روی سطح لاستیکی فر کننده مژه بماند باعث خشک شدن و خراب شدن آن می‌شود. در پایان، فرکننده مژه را روی حوله تمیزی قرار دهید تا خشک شود.

نگه‌داری از‌ تراش آرایشی

تراش‌های آرایشی برای تیز کردن نوک مداد چشم، مداد لب و مداد ابرو به کار می‌روند از این رو استریل کردن آن باید در اولویت باشد. برای تمیز کردن ‌تراش آرایشی از یک مسواک قدیمی‌ کمک بگیرید. مسواک را داخل الکل یا هیدروژن پراکساید کنید و با آن لبه‌های تیز ‌تراش را به خوبی تمیز کنید. سپس با آب سرد بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. در صورت امکان پس از هربار استفاده ‌تراش آرایشی خود را با این روش تمیز کنید.
سخن آخر
لوازم آرایش، وسایل شخصی است که باید فقط به شما متعلق باشد. سعی کنید برای رعایت بهداشت فردی از استفاده وسایل آرایش دیگران خودداری کنید و ابزار آرایشی خود را برای استفاده به دیگران ندهید یا پس از استفاده فرد دیگر، لوازم خود را استریل کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت