در جلسه خواستگاری، چه مسائلی را بیان نکنیم؟

در جلسه خواستگاری، چه مسائلی را بیان نکنیم؟

فهرست عناوین

جلسات خواستگاری و نحوه ی رفتار در اون جلسه، تعیین کننده‌ترین معیار برای تصمیم‌گیری دو طرف یک وصلت هست. به خاطر همین مسئله قبل از قرار گرفتن توی این موقعیت بهتره همه‌ی جنبه ها رو در نظر گرفت و باید ها و نباید ها رو دونست.

معمولا در جلسات خواستگاری صحبت هایی که حمل بر خودستایی یا مادی گرایی و یا تحمیل عقاید باشه نباید صورت بگیره ، مثلا جمله هایی مثل:

پسر (دختر) من خیلی سخت پسنده و به این زودی ها کسی رو نمیپسنده!

مطمئن باشید همه برای آینده زندگیشون یه سری معیار خاص دارند و داشتن این ویژگی نه تنها ملاک برتری نیست بلکه یکی از ملزومات هر شخص سالمیه.

دختر ما خواستگار پزشک یا استاد دانشگاه داشته اما رد کرده!

این جمله نشون دهنده ی اینه که در نظر خانواده‌ی عروس جایگاه اجتماعی یه فرد در درجه بالاتری از شخصیت ، صداقت و انسانیت قرار داره که این یک ویژگی منفی به حساب میاد . (هرچند که جایگاه اجتماعی بسیار مهمه اما بعد از چند آیتمِ مهم دیگه رده بندی میشه!)

ما رسم داریم مهریه دخترمون رو بالا در نظر بگیریم تا ارزش دخترمون حفظ شه!
ما رسم داریم مهریه عروسمون پایین باشه تا پسرمون خیالش راحت باشه!

مهریه یه سنته و شما در انتخاب اون یا حذف اون اختیار کامل دارید اما نباید فراموش کنید که مهریه قیمت زن نیست و بحث خرید و فروش یک انسان در کار نیست!

بحث کردن و به اصطلاح چونه زدن سر مهریه، خلاف ارزش‌های یک انسانه و توهین به شخص شما و طرف مقابل محسوب میشه.

پس اگر به اون اعتقاد دارید از همون اول یه مقدار متعادل و در عرف رو پیشنهاد بدین و اگر تصمیم به انتخاب نکردن اون دارید با منطق دلیلتون رو مطرح کنید.

پسرمون رو به غلامی قبول کنید یا دخترمون کنیز شماست !

توی این مجلس قراره دو نفر هم رو انتخاب کنن تا همراه و همدم هم باشن و قرار نیست هیچ کس غلامی یا کنیزی کنه، پس بهتره به جای این جملات جایگزین های بهتری رو پیدا کنید و از جله هایی که ارزش بیشتری برای عروس و داماد قائل میشه استفاده کنین.

در مجموع یادتون باشه جمله هایی که یک قشر یا خانواده رو به واسطه فقر یا پولداریشون ، زشتی یا زیباییشون ، ملیت و مذهبشون ، قضاوت میکنه از اون جمله هایی هستن که بسیار پرخطرند و مطمئن باشید طرف مقابل رو اگه منزجر نکنه نسبت به این رویکرد حتما منصرف میکنه نسبت به ادامه آشنایی.

بزمینه تمام تلاشش اینه که توی صلح و آرامش آدما بتونن کنار هم "شاد" باشن و چی بهتر از یه ازدواجِ درست برای شکل‌گیری یه شادیِ بی پایان.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


هیچی بدتر از این نیست که جشن خواستگاری به نزاع تبدیل بشه
مثلا دو طرف فک کنن که مراسم مثل رینگ بوکس ضربه اول رو هر کسی زد برنده س
متاسفانه مراسم خواستگاری یکی از عزیزان من به این روز در اومد

هاله | 1397 مهر 11


واقعا باید خانواده ها طوری جلسه رو پیش ببرن که خاطره ی خوبی بمونه واسه هر دو خانواده، مخصوصا اگه آشنایی عروس و دوماد سنتی نباشه راحت تر میتونن قبل از خواستگاری در این رابطه به یه نتیجه کلی برسن. واقعا بعضی از دیالوگ هایی که بیان کردنش در خیلی از جلسات عادت شده ، اصلا در حد خانواده ها نیست.