هر آنچه باید در مورد موسیقی عروسی بدانید

هر آنچه باید در مورد موسیقی عروسی بدانید

فهرست عناوین

یکی از اصلی ترین دلایلی که زوج های جوان را به برپایی و گرفتن جشن عروسی وادار می کند، شور و شادی غیر قابل وصفی است که موسیقی در جشن ایجاد می کند. یک واقعه ی بزرگ در حال اتفاق افتادن است و یک زندگی جدید در انتظار عروس و داماد خواهد بود، پس پایکوبی و برگزاری یک جشن شاد حق آنهاست. اگر جشن عروسی شما نیز نزدیک است، سور و سات شادی را برای مهمانان خود فراهم کنید و به فکر انتخاب موزیک های مورد علاقه خود برای جشن باشید.

اگر اطلاعات کافی در مورد موسیقی جشن عروسی تان ندارید و نمی دانید چگونه برنامه موسیقی باید تنظیم شود، ما در این مقاله به توضیح کامل موسیقی جشن می پردازیم. ادامه مقاله را دنبال کنید.

اصول موسیقی جشن

موسیقی جشن حداقل شامل 7 بخش است؛ موسیقی‌ پیش‌درآمد، موسیقی ورود، موسقی رقص دونفره عروس و داماد، موسیقی اصلی، موسیقی رقص کلاسیک یا تانگو، موسیقی پایان رسمی و موسیقی وقایع مهم مراسم.

موسیقی پیش‌درآمد

این موسیقی آرام و ملایم است و باعث می‌شود که حس خوبی در مهمان‌ها هنگام نشستن و انتظار برای شروع جشن ایجاد شود. این موسیقی در واقع موسیقی خوش‌آمدگویی است و معمولا از زمان باز شدن درب‌های محل برگزاری مراسم و حدود 45 تا 20 دقیقه قبل از شروع جشن پخش می‌شود.

موسیقی ورود یا شروع رسمی مراسم

این موسیقی با شروع رسمی مراسم و ورود همراهان عروس و داماد، ساقدوش‌ها و خود عروس و داماد پخش می‌شود. موسیقی ای که برای ورود این افراد پخش می‌شود، می‌تواند یکسان باشد اما تغییر موسیقی برای ورود عروس و داماد، به منظور افزایش احساسات و برجسته کردن ورود آنها پیشنهاد می‌شود.

موسیقی رقص دو نفره

پس از ورود عروس و داماد به مراسم عروسی و خوش آمد گویی به مهمان‌های مراسم شان، آنها به جایگاه رقص دعوت می شوند تا با یک رقص دو نفره به طور رسمی میهمانی را آغاز کنند. معمولا برای این بخش از یک آهنگ شاد عاشقانه استفاده می شود.

موسیقی اصلی

پس از رقص دو نفره‌ی عروس و داماد، موسیقی های شاد و اصلی مراسم برای همه نواخته و پخش می شود تا همه از بتوانند از موسیقی لذت ببرند.

موسیقی رقص کلاسیک یا تانگو

بسیاری از زوج های جوان به این بخش از مراسم بسیار علاقه‌مند هستند. در این بخش یک موسیقی عاشقانه آرام








مخصوص عروس و داماد پخش می شود و عروس و داماد با یکدیگر می رقصند. معمولا اجرای این بخش با نورپردازی و جلوه های ویژه ای مانند بخار یا دود در سالن همراه است.

موسیقی پایان رسمی مراسم

این موسیقی در پایان رسمی مراسم و با خروج عروس و داماد و ساقدوش‌های آنها پخش می‌شود. این موسیقی تند و مسرت‌بخش است.

موسیقی‌های وقایع مهم و پایانی

برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند در طول وقایع مهم جشن مانند امضای دفتر ثبت ازدواج، روشن کردن همه شمع‌ها یا بریدن کیک موسیقی‌های متفاوتی پخش شود. همچنین می‌توان موسیقی پایانی برای خروج مهمان‌ها در نظر گرفت که پس از موسیقی پایان رسمی مراسم پخش شود. انتخاب برخی زوج‌ها برای موسیقی پایانی، موسیقی رژه‌مانند است که مهمان‌ها را به درب خروج هدایت کند.


همکاری با تالار برگزاری مراسم

قوانین و محدودیت‌های پخش موسیقی

قبل از اینکه با گروه‌های موسیقی ملاقات و آهنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، با مسئولین تالار صحبت کنید تا قوانین و محدودیت‌های آنها برای پخش موسیقی را بدانید. همچنین برخی از تالارها ممکن است محدودیت‌هایی برای بلندی صدا و خاموشی شب و حتی تخصیص فضایی به گروه موسیقی داشته باشند. بنابراین قبل از اینکه به سراغ گروه‌های موسیقی بروید این موارد را چک کنید.

مهیا کردن فضا

هنگام انتخاب گروه موسیقی اندازه تالار را در نظر بگیرید. اگر تالار شما کوچک باشد و گروه موسیقی بزرگی استخدام کنید، صدا در تالار در‌هم می پیچد. اگر عروسی شما در فضای باز برگزار خواهد شد، احتمالا از پیانوی کلاسیک نمی‌توانید استفاده کنید و اگر پیانو می‌خواهید باید از نوع الکتریکی آن استفاده کنید و از ویولن و یا ویولن سل برای تکمیل گروه استفاده کنید.

یافتن گزینه‌های مناسب برای موسیقی جشن

جستجوی گروه‌های موسیقی بالقوه

اگر اخیرا از دوستان و آشنایان شما ازدواج کرده‌اند از آنها برای جستجو و انتخاب گروه‌های موسیقی کمک بخواهید. همچنین می‌توانید گروه‌های موسیقی معرفی شده در سایت‌ها را بررسی کنید و نظرات کاربران را بخوانید. علاوه بر آن اکثر گروه‌های موسیقی نمونه‌ کارهایشان را در صفحات مجازی خود قرار می‌دهند که با دیدن آنها می‌توانید تصمیم بگیرید. همچنین اگر فرصت دارید و مساله موسیقی برای شما خیلی مهم است، می‌توانید از آنها درخواست کنید که در یکی از اجراهای آنها حاضر شوید و کارشان را از نزدیک ببینید.

رهبر گروه موسیقی

اکثر گروه‌های موسیقی، یک رهبر دارند که کار هماهنگی افراد و سازها را با هم برای ایجاد موسیقی مورد نظر انجام می‌دهد. طبیعتا هر چه تعداد سازها بیشتر باشد، موسیقی بهتری خواهید داشت، اما به یاد داشته باشید هر چه تعداد بالاتر رود، کار رهبر حرفه‌ای تر خواهد شد و هزینه شما نیز افزایش خواهد یافت.

ترکیب ساز

ممکن است شما صدای ساز خاصی را دوست داشته باشید، اما افزودن آن به گروه شما ممکن نباشد. بنابراین درباره ترکیب مناسب سازها با افراد مطلع در حوزه موسیقی مشورت کنید. موارد ذیل ترکیب‌های مناسبی از سازها هستند:

  1. دو ویولن و یا ترکیب ویولن و ویولن سل
  2. دو ویولن و یک ویولن سل
  3. فلوت، ویولن و یک ویولن سل
  4. دو ویولن، یک ویولا و یک ویولن سل

همچنین شما می‌توانید یک پیانو به ترکیب‌های سوم و چهارم اضافه کنید.

خواننده

اگر قصد دارید خواننده‌ای برای مراسم خود استخدام کنید، در نظر داشته باشید که او مشکلی با آهنگ‌های انتخابی شما نداشته باشد، چون وقتی یک خواننده عصبانی می‌شود، بلافاصله تاثیر آن در صدایش مشخص می‌شود. از او در مورد آهنگ‌ها و تک‌خوانی‌هایی که خوب اجرا می‌کند بپرسید و با کمک یکدیگر لیستی تهیه کنید که مورد پسند هر دوی شما باشد. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است خواننده بعد از اینکه مهمان‌ها در جای خود نشستند، شروع به خواندن کند. بدلیل اینکه وقتی که کسی برای خواندن پشت میکروفن قرار می‌گیرد، مهمان‌ها احساس می‌کنند که باید ساکت باشند و گوش بدهند و این مساله احساس خوبی در آنها ایجاد نمی‌کند.

استراتژی صدا

تناسب تعداد مهمان‌ها و گروه موسیقی‌

سعی کنید که تناسب میان مهمان‌ها و گروه موسیقی را رعایت کنید. معمولا یک گروه 4 نفره برای 300 نفر مهمان کافی است. برای کاهش هزینه می‌توانید از گروه‌های دو یا سه نفره استفاده کنید و از آنها بخواهید که از آمپلی‌فایر برای تقویت صدا استفاده کنند. همچنین در نظر داشته باشید که صدای برخی سازها مثل گیتار، ویولن و ویولن سل بیشتر قابلیت تقویت شدن دارند.

اکوستیک مکان برگزاری مراسم

اگر مراسم شما در فضای سربسته برگزار می‌شود، شما می‌توانید روی آکوستیک تالار برای پخش صدای بهتر حساب کنید. در فضای باز بدلیل نویز محیط حتما باید برای شنیده شدن صدا از میکروفن استفاده کنید. اضافه کردن ساز فلوت و گیتار برای اجرای موسیقی در فضای باز، ایده مناسبی است و این سازها نسبت به سایر سازها عملکرد بهتری در فضای باز خواهند داشت.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

مهسا | 1397 مهر 23


به نظر منم وقتی با هر رویدادی موسیقی عوض بشه قشنگ تره
هم جلب نظر مهمان ها رو ایجاد میکنه و هم خاطره میسازه و تا ابد آدم اون آهنگ رو گوش کنه یاد اون اتفاق تو مراسمش می افته مثل بریدن کیک و امضای دفتر عقد و ...