هر آنچه که باید در مورد آرایش لب بدانید

هر آنچه که باید در مورد آرایش لب بدانید

فهرست عناوین

نمی دانید چه رنگ رژ لبی به پوستتان می آید؟
می خواهید لب هایتان در ظاهر برجسته تر و زیباتر دیده شوند؟ 
لب هایتان نازک و باریک است و می خواهید با آرایش آن ها را پهن تر نشان دهید؟ 
می خواهید با میکاپ، فرم و حالت بهتری به لب هایتان بدهید؟ 
لب ها یکی از اجزای اصلی در صورت هر فردی به شمار می روند. آرایش صحیح لب و انتخاب رنگ رژ لب به درستی، می توان به زیبایی لب ها اضافه کرد و در نهایت میکاپ زیباتر و جذاب تری داشت. 
اندازه لب ها در همه افراد یکسان و یک اندازه نیست، علاوه بر این لب هر فرد قرمزی خود را دارد، به همین دلیل است که هر رنگ رژی روی لب هر فرد با فرد دیگر فرق می کند. 
از آنجایی که رنگ لب ها در هر فرد متفاوت است، بایستی قبل از خرید رژ لب، با استفاده از تستر محصول، رنگی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با پوست صورت و لب ها دارد. 
علاوه بر این در بعضی افراد، به طور طبیعی اندازه لب ها با هم یکسان نبوده و به نوعی تقارن ندارد؛ در چنین مواردی بهترین راه در کوتاه ترین زمان، استفاده از لوازم آرایشی و آرایشی اصولی است. 
آرایش لب ها از اهمیت بالایی برخوردار است، آرایش لب به این معناست که با استفاده از لوازم آرایشی، در کنار رفع عیب ها و نواقص، به زیبایی لب ها اضافه شود. با توجه به اهمیت موضوع و برای رسیدن به میکاپ بی نقص لب ها، قصد داریم در این نوشتار شما را با اصول میکاپ و راه های آرایش صحیح آشنا کنیم. برای آشنایی با این نکات و ترفندها و همچنین رسیدن به جواب سوال ها در بالا، با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

برای آرایش لب به چه نکاتی بایستی توجه کنید

آرایش لب ها نیاز به تکنیک و اصولی دارد که یادگیری این روش ها کمک زیادی به میکاپ حرفه ای می کند. در ادامه مراحل آرایش لب را مرحله به مرحله شرح می دهیم. 

از کانسیلر لب برای زیرسازی لب استفاده کنید

برای زیرسازی لب، پیش از آرایش لب، از کانسیلر لب یا زیرساز لب استفاده کنید. کانسیلر لب محصولی کاربردی است که به تثبیت آرایش لب کمک می کند. کانسیلرهای لب عمدتا به شکل مایع یا استیکی هستند و کاربری بسیار راحتی دارند.
اگر می خواهید رژ لبتان مدت بیشتری روی لب ها بدون تغییر باقی بماند و نیازی به تجدید در مدت زمان کوتاه نداشته باشید، کانسیلر لب را فراموش نکنید.
این کار دوام و ماندگاری آرایش لب را بیشتر کرده و لازم نیست همه جا کیف لوازم آرایشتان همراهتان باشد. برای این منظور پیش از استفاده از رژ لب، به خوبی تمام لب را با کانسیلر لب پوشش دهید؛ سپس اندکی زمان بدهید و بعد از رژ لب و مداد لب استفاده کنید.
کانسیلر لب علاوه بر اینکه دوام رژ لب را بالا می برد، می تواند از ریزش رژ لب و پخش شدن آن جلوگیری کند. تنها کافیست بعد از زدن رژ لب، کانسیلر را به اطراف مرز لب زده و این قسمت را کاملا محو کنید؛ این کار نه تنها مانع پخش شدن رژ می شود، بلکه ظاهر زیباتر و جذاب تری هم به لب ها می دهد.

رنگ رژ لب را با دقت انتخاب کنید

یکی از اصلی ترین موارد برای داشتن یک آرایش لب زیبا، انتخاب رنگ درست رژ لب است. یک رژ لب روی لب افراد مختلف، به رنگ های متفاوتی دیده می شود و این موضوع به این دلیل است که رنگ لب همه افراد یکسان نیست. علاوه بر این رنگ پوست صورت هر شخصی هم متفاوت است.
بنابراین در هنگام خرید رژ لب و مداد لب بایستی تمامی این موارد را در نظر گرفت و در نهایت محصولی را انتخاب کرد که بیشترین هماهنگی را با رنگ پوست صورت و لب داشته باشد.
اگر پوست صورتتان روشن است، رژ لب های صورتی، هلویی، کالباسی روشن و رنگ های ملایم هماهنگی خوبی با رنگ پوست شما دارند. اگر علاقه به رنگ های تیره تر دارید، می توانید رنگ رژ لبتان را از میان تناژهای قرمز هم انتخاب کنید.
اگر پوستی گندمی دارید، به سراغ رنگ های بنفش، نارنجی، مسی و تمشکی در پالت رژ لبتان بروید، بی شک این رنگ ها می توانند زیبایی لب ها و چهره شما را دو چندان کنند.
همچنین رژ لب هایی با طیف های رنگی تیره مانند قهوه ای، زرشکی و قرمز تیره، انتخاب های خوبی برای پوست های سبزه و تیره هستند.

خط لب را فراموش نکنید

هر چند بسیاری از خانم ها از مداد لب استفاده نمی کنند و به آرایش لب با رژ اکتفا می کنند، با این حال آرایش لب ها با خط لب تکمیل می شود.
خط لب ناحیه و مرز لب را مشخص کرده و باعث ظرافت و تمیزی میکاپ لب می شود. برای کشیدن لب بایستی از مداد لبی استفاده کنید که به لحاظ رنگی با رنگ رژ لبتان هم خانواده باشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رژ لب می توانید مطلب بهترین مارک رژ لب (https://elanza.com/mag/best-brand-lipstick/ ) در مجله الانزا را بخوانید.
اما این بدان معنا نیست که رنگ مداد لب و رژ بایستی دقیقا یکسان باشد. رنگ مداد لب باید یک تا نهایتا دو درجه از رنگ رژ لب تیره تر باشد. خوب است بدانید مداد لب از پخش شدن رژ لب هم جلوگیری می کند.
یکی از تکنیک ها برای دوام و ماندگاری بیشتر رژ لب، استفاده از مداد لب است. در صورتی که کانسیلر لب در دسترس نداشتید، می توانید از مداد لب برای زیرسازی استفاده کنید. برای این کار پیش از آرایش لب، تمام سطح پوست لب را با مداد لب بپوشانید، سپس روی آن رژ لب مایع یا جامد بزنید. 

نحوه زدن رژ لب و مداد لب

شاید کشیدن مداد لب و زدن رژ لب به ظاهر ساده باشد، اما این کار نیاز به ظرافت خاصی دارد. بسیاری از خانم ها بعد از زدن رژ لب از مداد لب استفاده می کنند، اما اصول صحیح این کار، استفاده از مداد لب پیش از رژ لب است.
زمانی که روی لب ها هیچ مواد آرایشی وجود ندارد، مرز لب کاملا مشخص بوده و می توان به خوبی مرز لب را با مداد لب مشخص کرد. برای کشیدن مداد لب می توانید از مدل های مدادی یا پالیت که دارای قلم آرایشی هستند استفاده کنید. 
برای کشیدن مداد لب، این کار را از گوشه های لب به سمت میانه لب با ظرافت انجام دهید و سعی کنید این خط را از مرز لب به بیرون نکشید؛ چرا که ظرافت و زیبایی کار از بین می رود. 
در این مرحله با استفاده از کانسیلر لب یا مداد لب، زیرسازی لب را انجام داده و سپس به سراغ رژ لب بروید. انتخاب رژ لب از میان مدل های مایع و جامد، کاملا سلیقه ای است. می توانید با توجه به مکان یا مراسمی که می خواهید در آن حضور داشته باشید، از میان رژ لب های جامد و مایع که از نوع مات یا براق هستند انتخاب داشته باشید. 
برای زدن رژ لب، لب ها را جمع نکنید و یا آن ها خیلی نکشید؛ بهترین حالت برای زدن رژ لب، زمانی است که یک لبخند ملایم بر لب دارید. 
توجه داشته باشید که لب ها را به مقدار زیادی رژ لب آغشته نکنید، چرا که میزان زیاد رژ باعث می شود پس از مدتی روی لب حالت ماسیده پیدا کند که ظاهر خوشایندی نخواهد داشت. 

رژ لبتان را متناسب با میکاپ چشم ها انتخاب کنید

رنگ رژ لبتان را متناسب با آرایش چشم ها انتخاب کنید. این بدین معناست که که اگر آرایش چشم های غلیظ و سنگینی دارید و از مداد چشم مشکی و سایه های تیره برای میکاپ چشم ها استفاده کرده اید، برای زدن رژ لب به سراغ رنگ های لایت و ملایم بروید. به این ترتیب چشم ها در میکاپتان مرکز توجه قرار خواهند گرفت.
همچنین اگر آرایش چشم های ملایمی دارید و تنها به زدن ریملی کم حجم و یک خط چشم ظریف اکتفا کرده اید، با یک رژ لب تیره و براق، نگاه ها را به لب هایتان معطوف کنید. همین تکنیک های به ظاهر ساده، تاثیر فوق العاده ای در آرایش و جذابیت چهره شما خواهند داشت. 

فرم دادن به لب ها با استفاده از رژ لب و مداد لب 

همه لب ها در ظاهر با هم متقارن نیستند، بعضی افراد به طور طبیعی دارای لب های غیر متقارن هستند. این روزها که کارهای زیبایی نظیر انواع تزریق های ژل و فیلر لب رواج پیدا کرده است، بسیاری از خانم ها برای متقارن کردن لب ها به این روش ها روی آورده اند.
اما بایستی در نظر داشته باشید که استفاده از انواع ژل ها و فیلرها ضررهای خود را داشته و می توانند در درازمدت به بافت لب آسیب های جدی وارد کنند. 
اما می توانید با استفاده از مداد لب و رژ لب، عیب ها و عدم تقارن لب هایتان را در مدت زمان کوتاهی برطرف کنید. با استفاده از مداد لب می توانید مرز لب را در دو طرف لب ها هماهنگ کرده و ظاهر یکنواختی ایجاد کنید. 
در صورتی که لب هایتان خشک و ترک خورده است، ابتدا قبل از آرایش لب ها، با استفاده از بالم لب آن ها را ترمیم و احیا کنید و سپس از مداد لب و رژ لب استفاده کنید. بالم لب با هیدراته کردن لب ها، خشکی آن ها را از بین برده و لب ها را آماده آرایش می کند.
در صورتی که لب پایینی تان از لب بالایی تان کوچکتر است، می توانید با استفاده از مداد لب و رژ لب، اندازه لب بالا و پایین را یکسان کنید. برای این منظور ابتدا مداد لب را در لب پایینی، کمی پایین تر از مرز لب بکشید و سپس با کشیدن رژ لب روی این قسمت و تکنیک محو و فید کرد، ظاهر طبیعی به این قسمت بدهید.
در مورد لب بالایی هم همین تکنیک را می توانید استفاده کنید، به این ترتیب که اگر لب بالایی از لب پایینی نازک تر است، با کشیدن خط لب کمی بالاتر از مرز لب، لب بالا را پهن تر نشان دهید. 
در صورتی که لب بالا و پایین هر دو نازک و باریک هستند، می توانید علاوه بر کشیدن مداد لب کمی بیرون تر از مرز لب، از برق لب در قسمت میانی لب نیز استفاده کنید. برق لب در میانه لب باعث می شود لب ها ظاهری پرتر و برجسته تر پیدا کنند. 
رژ لب های روشن در ظاهر بزرگتر و برجسته تر لب ها نقش زیادی دارند؛ بنابراین اگر لب های باریکی دارید، از رژ لب با تناژهای روشن و براق استفاده کنید. 
اگر لب های بزرگ و پهنی دارید و می خواهید کمی آن را کوچکتر نشان دهید، به شما رژ لب های تیره را پیشنهاد می کنیم. انواع رژ لب با تناژهای تیره و مات، بهترین انتخاب برای این مدل لب ها به شمار می آیند.
در مجموع از مداد لب و رژ لب برای رفع نواقصی اینچنینی می توان استفاده کرد و در زمانی بسیار کوتاه می توان به فرم و حالت دلخواه رسید. 
نکات مهم در انتخاب مداد لب 
همان طور که در بالا نیز اشاره شد، مداد لب تاثیر فوق العاده در آرایش لب دارد، به کمک آن می توان ظرافت خاصی به میکاپ لب بخشید، می توان اندازه لب ها را در ظاهر کوچک یا بزرگ کرد و همچنین آرایش لب را ماندگارتر کرد.
نکته ای که در انتخاب مداد لب به لحاظ جنس و بافت حائز اهمیت است این است که، مداد لب بایستی بافت نرم و متوسطی داشته باشد، یعنی نه آنقدر سخت باشد که روی مرز لب و سطح لب به سختی حرکت کند و پوست حساس لب را بخراشد و نه آنقدر نرم باشد که به راحتی پخش شود و آرایش را خراب کند. 
مداد لب را مات انتخاب کنید، این مدل مدادها ظاهر طبیعی تری داشته و در صورتی که نیاز به اصلاح در آرایش داشته باشید می توانید به راحتی آن را پاک کنید. 
کیفیت مداد لب پارامتری است که نمی توان از آن غافل شد، در میان برندهای مطرح و شناخته شده، مداد لب هایی با کیفیتی وجود دارند که علاوه بر اینکه دوام آرایش را بالا می برند، به دلیل وجود متریال مرغوب، لب را خشک و پوسته پوسته نمی کنند. 
سخن پایانی 
در این مطلب تمامی ترفندهایی که برای یک آرایش بی نقص و زیبا برای میکاپ لب ها نیاز دارید را بیان کردیم. می توانید با همین تکنیک های ساده و استفاده از لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت، به یک میکاپ حرفه ای دست پیدا کنید.
انواع و اقسام لوازم آرایش لب و آرایش چشم از جمله مداد لب، رژ لب، برق لب، بالم لب، کانسیلر لب، مداد چشم و ریمل چشم از برندهای معتبر و شناخته شده را می توانید در قسمت آرایش لب و آرایش چشم فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) مشاهده و با بهترین قیمت به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. سایت الانزا مجموعه ای کامل از محصولات آرایشی بهداشتی و پوشاک را گرد هم آورده و امکان خریدی راحت و آسان را به شما می دهد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت