21 ترفند آرایشی که شما را شبیه به یک مدل خواهد کرد

21 ترفند آرایشی که شما را شبیه به یک مدل خواهد کرد

فهرست عناوین

همه دختر خانم ها دوست دارند آرایشی زیبا داشته باشند، بسیاری از افراد در دوره های مختلفی در آرایشگاهها و سالنهای زیبایی برتر شرکت می کنند تا اصول خودآرایی را یاد بگیرند. در این مقاله قصد داریم 21 ترفند بسیار مهم برای آرایش کردن را به شما بیاموزیم که احتمالا آن ها را نمی دانید. این ترفندهای آرایشی باعث می شود که زیبایی های صورت شما چند برابر خود را نشان داده و مانند یک مدل بدرخشید!  

21 ترفند آموزشی که نمی دانید 

این ترفندهای آرایشی شامل نکات مهم میکاپ تمامی اجزای صورت می شوند و استفاده از آنها باعث می شود شما میکاپی زیبا، ملایم و متناسب با فرم صورت خود داشته باشید.

رژ لب 

-خط لب خود را به شکل ایکس بزنید. برای این کار همانند شکل زیر در قسمت میانی لب بالای خود یک علامت X بزنید. قسمت میانی لب پایین خود را نیز با استفاده از همان رژ لب مطابق شکل بکشید. بخش های میانی لب های خود را با رژ لبی از همان رنگ اما کم رنگ تر رنگ بزنید. این کار باعث می شود که لب های شما برجسته تر دیده شود.
- توجه داشته باشید که یک آرایشگر حرفه ای از خط لب و رژ لبی که اختلاف رنگ زیادی با یکدیگر دارند استفاده نمی کند. بنابراین شما نیز برای یک آرایش حرفه ای از مداد و رژ لب همرنگ و یا نزدیک به هم استفاده کنید.

سایه چشم 

  - همیشه قبل از زدن سایه چشم از پرایمر استفاده کنید. پرایمر چروک ها و لایه های بالای پلک را کاهش داده و آن را یک دست می کند.
  - از یک فرچه مرغوب برای سایه زدن چشم استفاده کنید زیرا فرچه های نامرغوب باعث می شود که سایه در زمان کوتاهی روی پلک شما پراکنده شود.
  - اگر از سایه های رنگ روشن استفاده می کنید حتما آن را با سایه سفید ترکیب کنید، این کار حالت سرزنده تری به چهره شما خواهد داد.

خط چشم 

  - از کشیدن خط چشم های پهن خودداری کنید زیرا این کار باعث می شود که چهره شما حالت خشنی به خود بگیرد! بهتر است گوشه درونی چشم را نازک بکشید و کمی گوشه بیرونی را ضخیم تر کنید.
  - برای کشیدن خط چشم، مستقیما به آینه نگاه نکنید. بهتر است در فاصله نزدیکی از آینه بایستید، سر خود را کمی بالا برده و چانه خود را به آینه نزدیک تر کنید. پایین را نگاه کرده و کشیدن خط چشم را از گوشه داخلی چشم شروع کنید.
  - بسیاری از افراد تنها از رنگ مشکی برای خط چشم استفاده می کنند، در حالی که خظ چشم های رنگی می تواند چهره شما را بسیار زیبا و متفاوت کند. اگر چشم شما رنگی یا موهای شما بلون است، خط چشم قهوه ای از تیره تا روشن چهره شما را بی نهایت زیباتر خواهد کرد.

 ریمل 

  - قبل از استفاده از ریمل، اضافه های مواد آن را با یک دستمال پاک کنید تا این مواد روی مژه های شما حالت لخته پیدا نکند.
  - از ریمل به روش زیگزاگ بر روی مژه های خود استفاده کنید.
  - از ریمل های ضد آب هر روز استفاده نکنید. این ریمل ها با وجود ماندگاری بالا، دارای مواد شیمیایی مضری هستند که به مرور باعث ریزش ابروهای شما خواهند شد.

پنکک 

  - همیشه از براش های بزرگ برای زدن پنکک استفاده کنید. زیرا این براش ها باعث می شود که پوست شما به خوبی یکدست و یکپارچه شود.
  - اگر پوست شما بعد از زدن کرم های ضد آفتاب براق می شود، حتما از پنکک استفاده کنید. کافی است کمی براش را روی قسمت T صورت (پیشانی و بینی) بکشید.
  - استفاده مداوم از پنکک پوست صورت شما را پیرتر خواهد کرد، از این رو از استفاده روزانه از آن خودداری کنید.

کانسیلر 

 - از کانسیلرها می توانید به روش های مختلفی استفاده کنید. اگر زیر چشم شما گود و کبود است، از یک کانسیلر هلویی رنگ برای پوشاندن آن استفاده کنید. کانسیلرهایی با تناژ رنگ سبز نیز برای پوشاندن لکه های صورت عالی هستند. بعد از این مرحله، می توانید با یک کانسیلر هم رنگ با پوست خود، آن را یک دست کنید.
  - استفاده از کانسیلر روی پلک ها باعث چروک افتادن آن ها می شود. همچنین قبل از استفاده از کانسیلر برای زیر چشم ابتدا آن قسمت را با روغن یا کرم های مرطوب کننده چرب کنید.
  - در اولین مرحله مقدار زیادی از کانسیلر را استفاده نکنید زیرا باعث می شود که رنگ روی پوست شما بماسد! بهتر است کانسیلر را در چند مرحله استفاده کنید. در هر مرحله اجازه دهید که کرم روی پوست شما خشک شود و سپس لایه بعدی را روی آن بزنید.

ابرو 

 - ابرو یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی صورت است، بنابراین حتما آن را هنگام میکاپ صورت آرایش کنید.
 - ابروهای کشیده به هر کسی نمی آید. بهتر است در کشیدن ابروهای خود اغراق نکرده و فقط شکل طبیعی آن را کمی مرتب تر کنید.
  - مهم ترین مساله در آرایش ابرو، پر کردن قسمت های خالی آن است. به جای استفاده از مدادهای تیره بهتر است از سایه ابرو همراه با برس استفاده کنید.

نکات مهم کلیدی در آرایش 

  •  به این نکته توجه داشته باشید که مهم ترین معیار زیبایی شما، داشتن پوست و مویی سالم و شاداب است. از این رو حتما به فکر سلامت آن باشید. پوست خود را هر شب بشوئید و اجازه ندهید حتی یک شب مواد آرایشی روی پوست شما باقی بماند.
  • از کرم های آب رسان و روغن های طبیعی برای تغذیه پوست خود استفاده کنید.
  • اگر کرم پودر یا پنکک شما بیش از اندازه تیره است، براش یا پد آن را کمی خیس کنید، این کار رنگ آن را یک درجه روشن تر می کند.
  •  خط بین فک و سینه بهترین مکان برای امتحان کردن رنگ کرم پودر یا پنکک است. قبل از خرید این محصولات آرایشی ابتدا رنگ آن ها روی این قسمت از بدن امتحان کنید.
در پایان توجه داشته باشید که برای داشتن یک میکاپ روزانه اصولی باید مرحله به مرحله پیش بروید و از مواد آرایشی متناسب با جنس پوست خود استفاده کنید.  
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت