محصولات آرایشی پرطرفدار: ریمل و خط‌ چشم

محصولات آرایشی پرطرفدار: ریمل و خط‌ چشم

فهرست عناوین

خرید محصولات آرایشی، یکی از لذت‌بخش‌ترین خریدها برای تمامی خانم‌ها، فارغ از سن و سالشان است. در اینجا قصد داریم تا در مورد دو محصول آرایشی پرطرفدار، ریمل و خط چشم و نکاتی که باید هنگام خرید آنان مد نظر داشته باشید، گفتگو نماییم. در ادامه تلاش می کنیم تا همه نکاتی که باید هنگام خرید خط‌ چشم بدانید، به تفصیل شرح دهیم. 

تاریخچه جالب استفاده از خط چشم در میان مردم باستان

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که اولین اقوامی که از خط چشم استفاده می‌کردند، مصر باستان، هندوستان و تمدن‌های بین‌النهرین حدود 10.000 سال قبل از میلاد مسیح بودند. آن ها عادت داشتند تا خط چشم سیاهی به دور چشم‌های خود بکشند. تمدن‌های مصر باستان و بین‌النهرین از مواد آرایشی گوناگون از جمله خط چشم برای آرایش چشم‌های خود استفاده می‌کردند. فلسفه استفاده از این محصولات آرایشی تنها زیبایی نبود، بلکه برای محافظت پوست دور چشم در برابر تابش شدید بیابان هم بود. برخی از پژوهشگران بر این باورند که یکی دیگر از دلایل استفاده از خط چشم، محافظت خود در برابر چشم زخم بوده است.
از دهه 1960، خط چشم‌های مایع به رنگ سیاه و سفید وارد بازار شد. می‌توان گفت دهه 60 و 70 میلادی، انقلابی در صنعت مد و فشن بود که استفاده از خط چشم و ریمل به روشی جدید رواج یافت.

چگونه خط چشم مناسب خود را انتخاب نماییم؟

به راستی در هنگام انتخاب یک خط چشم، نکته‌های بسیاری است که باید مد نظر داشته باشید؛ بسیار بیش از آنچه شما به آن فکر می‌کنید. انواع گوناگونی از این محصولات آرایشی، در بازار موجود است. پرسش بنیادین اینجاست که کدامین خط چشم برای شما بهترین است؟
از انتخاب نترسید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم و انواع خط چشم، از خط چشم‌های مدادی گرفته تا ژله‌ای، همگی را برایتان با جزییات توضیح ‌دهیم.

خط چشم ژلی 

• برای چه است: این مدل خط چشم‌ها در نگاه اول شاید ترسناک به نظر آیند. اما ارزش امتحان کردن را دارند، به ویژه اگر علاقه زیادی به چشم گربه‌ای داشته باشید.
• چگونه باید از آنان استفاده کرد: این محصولات آرایشی معمولا در پات‌هایی کوچک روانه بازار می‌شوند که همراهشان براش مخصوص نیز ارایه می‌گردد. البته شما می‌توانید از هر براش مناسبی که در کیف لوازم آرایشتان دارید، استفاده نمایید.
• چرا عاشق آنیم: به دلیل براش مخصوص و فرمولاسیون ضخیم آن، به سادگی می‌توان خط چشمی دقیق و تمیز کشید. تنها با تغییر براش، هر مدل خط چشمی که خواهان آن هستید، می‌توانید بکشید. قوام کرمی مانند آن باعث شده تا کار با آن و همچنین کنترل آن نیز بسیار آسان باشد.
• چرا برخی از این خط چشم نفرت دارند: وقتی از این خط چشم استفاده می‌کنید، باید به آن زمان دهید تا خشک گردد. این کار، برای برخی آزاردهنده است. اگر هنگام کشیدن خط چشم کمی دستتان لرزش داشته باشد، نتیجه کار را حسابی خراب خواهید کرد. همچنین باید براش آن را مرتبا تمیز نمایید تا دچار عفونت چشم نشوید. انجام این کارها برای بسیاری از افراد، مشکل و آزاردهنده‌ قلمداد می‌شود.
دیگر محصول آرایشی پرطرفدار: خط چشم مایع
• برای چه است: خط چشم مایع برای کشیدن خطی تمیز و سریع بسیار عالی است. البته برای کشیدن آن به مهارت و ظرافت نیاز خواهید داشت.
• چگونه باید از آنان استفاده کرد: این محصول آرایشی در شکل‌های مختلف در بازار و با توجه به بودجه شما، وجود دارند. به طور کلی، کار با خط چشم‌هایی که قلم باریکی دارند، به مراتب ساده‌تر از کار با قلم‌هایی درشت‌تر، شبیه براش ناخن است.
• چرا عاشق آنیم: براش‌هایی نازک برای کشیدن خط چشمی ظریف، نازک و عالی درست بر بالای پلک‌هایتان بهترین گزینه به شمار می‌آیند. یکی از دلایلی که استفاده از این محصولات نسبت به مدل ژلی آن ساده‌تر است، براش‌های آن است. بعلاوه، تنوع رنگی خط چشم‌های مایع بسیار گوناگون است و همین محبوبیت آن را دوچندان کرده است.

خط چشم مدادی، دیگر محصول آرایشی پرطرفدار میان خانم‌ها

• برای چه است: چشمانی زیبا با آرایشی به رنگ دودی چیزهای زیادی برای گفتن دارد. چنین نگاهی به آسانی با یک مدادچشم قابل دستیابی است.
• چگونه باید از آن استفاده نمود: جواب ساده است، همانند یک مداد! آن را در امتداد پلک‌های بالا و پایین خود به آرامی بکشید. می‌توانید برای سیاهی بیشتر، آن را بیشتر روی قسمت waterline پلک بالا و پایین خود حرکت دهید. برای آنکه طبیعی‌تر به نظر آید، می‌توانید با مداد خود خط‌های تیره کوچکی زیر پلک پایین خود بکشید.
• چرا عاشق آنیم: مدادچشم برای کشیدن یک خط چشم ظریف روزانه انتخاب عالی است، به ویژه اگر کمی آن‌ را محو نمایید. بعلاوه، مدادچشم برای کشیدن در قسمت waterline چشم بهترین انتخاب است.
• چرا برخی از آن نفرت دارند: استفاده از مداد نوک‌تیز دردناک است و در صورت نوک‌تیز نبودن، کند شده و کارکردن با آن سخت می‌شود. شاید این مورد تنها دلیلی باشد که برخی از خانم‌ها، کار با مداد را زیاد دوست ندارند.

انتخاب ریمل‌چشم تنها با یک نگاه چگونه امکان‌پذیر است؟ 

یکی از مشکلاتی که در انتخاب بیشتر محصولات آرایشی از جمله ریمل وجود دارد، این است که نمی‌توان آن را قبل از خرید تست کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ریمل به برس آن توجه نمایید.
برای نمونه، ریمل‌هایی با برس باریک برای مژگانی صاف و برس‌های مارپیچ برای مژگانی کوتاه و نازک مفید هستند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، به ادامه این مقاله توجه نمایید.

آشنایی برس‌های گوناگون ریمل

• برس‌ منحنی: برای حجم دادن به مژه‌ها، (به ویژه اگر پیش از مصرف از فرمژه استفاده نمایید) بهترین برس به شمار می‌آیند. همچنین استفاده از این محصولات آرایشی با چنین برس‌هایی برای افرادی که مژگان بلندی دارند، پیشنهاد خوبی است.
• برس سرگرد: برای تمرکز روی مناطق خاصی از مژگان، انتخاب به جایی است.
د برس مارپیچ: برای خانم‌هایی که مژه‌هایی کوتاه و نازک دارند، پیشنهاد می‌شود.
• برس نوک تیز: این ریمل‌ها، به خوبی تارهای مژگان را از هم جدا می‌کند. بنابراین، بدون نگرانی از چسبندگی مژه‌ها به هم می‌توانید چندین لایه از آن را روی تارهای مژگان خود بزنید.
• برس ساعت شنی: انحنای این مدل از برس‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای به فرم مژگان و در نتیجه به چشم‌های شما می‌بخشد. اگر عاشق چشم‌های سیاه هستید، این نوع برس، پیشنهادی عالی برای شماست زیرا به بهترین شکل ممکن تارهای مژگان را سیاه و مشکی می‌کند.
• برس باریک: برای پوشش تک‌تک مژگان، حتی مژگان کوتاه و مژگان پلک پایین در گوشه‌ترین قسمت چشم، مناسب است. توصیه می‌شود اگر مژه‌های صافی دارید، از این برس‌ها استفاده نمایید.

برخی از ویژگی یک ریمل خوب

• ترکیبات بی‌خطر و مغذی: ترکیبات مغذی یک ریمل خوب عبارتند از: روغن کرچک، ویتامین آ و ایی، ویتامین ب5، پنتانول، عصاره جوانه گندم و سویا و غیره. همچنین باید فارغ از مواد شیمیایی خطرناکی همچون نیکل، جیوه، آلومینیوم، الکل‌های خطرناک و دیگر موادی از این دست باشد.
• ماندگاری بالا: یک ریمل خوب باید ماندگاری بالایی داشته باشد، بدون آنکه در طی روز دور چشم پخش شود. همچنین باید به سادگی توسط یک آرایش پاک‌کن ملایم، از روی مژگان شما پاک شود.
• سبک باشد و بافت مخملی به مژه‌های شما بخشد: یک ریمل خوب، ریملی است که به سادگی و کاملا یکدست روی مژگان شما پخش شود و به آن ظاهری همچون مخمل بخشد. چنین ریمل‌هایی گرچه گران‌اند، اما ارزش پولی که برای آن خرج می‌کنید، دارند.
سخن آخر
برای خرید محصولات آرایشی، کیفیت حرف اول و شاید آخر را بزند. برای اطمینان از کیفیت لوازم آرایشی ، چاره‌ای جز خرید از فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه میس و مستر را ندارید. میس و مستر فروشگاهی است اینترنتی، که تمامی استانداردهای جهانی یک فروشگاه اینترنتی را داراست. تنها با یکبار خرید از میس و مستر، عاشق آن خواهید شد. 
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت