چگونه می توان ایرادات اندام به خصوص شکم بزرگ را با لباس پنهان نمود؟

چگونه می توان ایرادات اندام به خصوص شکم بزرگ را با لباس پنهان نمود؟

فهرست عناوین

تناسب اندام علاوه بر جنبه ظاهری و تاثیری که در اعتماد به نفس افراد دارد بر سلامت جسمی و روانی نیز بسیار موثر است به همین دلیل امروزه تناسب اندام بیش از گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است. کمبود تحرک در طول روز، رژیم های چرب و پرکالری و مشاغلی که به اقتضای آنها افراد در بیشتر ساعات روز روی صندلی می نشینند و فعالیت بدنی ندارند همگی می توانند موجب بروز چاقی شکم و انباشته شدن چربی های زائد در این ناحیه شوند، همچنین این نوع از چاقی یکی از چاقی های مربوط به سن و سال و جنسیت در مردان و یکی از انواع چاقی پس از زایمان در زنان نیز هست. خوشبختانه علاوه بر ورزش و رژیم های غذایی راه های دیگری نیز برای از بین بردن این ایرادات اندامی وجود دارد. مدل های مختلف لباس، طول های متفاوت و رنگ های خاص می توانند در بهتر و خوش اندام تر به نظر رسیدن افراد موثر باشند. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا حقه هایی برای خوش اندام تر به نظر رسیدن را به شما آموزش دهیم.

لباس های با سیلوئت (سایه) آزاد

سیلوئت، اصطلاحی بین طراحان لباس است و بیانگر شکل کلی یک لباس است که نمای خارجی لباس را تشکیل می دهد. برای درک بهتر لغت سیلوئت می توانیم سایه تشکیل شده روی یک دیوار از یک فرد را تصور کنیم. این سایه، سیلوئت لباس و اندام او را به ما نشان می دهد.
سیلوئت لباس ها در چند دسته کلی تقسیم بندی می شود. سیلوئت مثلثی ( (V silhouette که بزرگ بودن سرشانه ها شاخصه اصلی آن است، سیلوئت پیله ای یا تخم مرغی (silhouette cocoon) که بالاتنه و باسن را حجیم نشان می دهد.
سیلوئت ساعت شنی (Hourglass silhouette) که متداول ترین سیلوئت است و در آن روی کمر تاکید شده است، تمام لباس هایی که در قسمت کمر باریک تر هستند یا کمربند دارند دارای سیلوئت ساعت شنی هستند.
 سیلوئت گوه ای (T silhouette) که در آن قسمت بالاتنه لباس آزاد و پایین تنه به ناگاه تنگ می شود، سیلوئت کات آ یا خیمه (A-Line silhouette) که در پایین دامن، لباس گشاد می شود و حجم بدن در آن به صورت واضح مشخص نیست.
سیلوئت راسته یا استوانه ای (Sheath silhouette) که در آن لباس یکسره و راسته است و هیچ پیچ و خم یا برامدگی ندارد.
 سیلوئت امپایر (Empire silhouette) که در قسمت زیر سینه برش دارد و پس از آن به صورت راسته ادامه پیدا می کند، سیلوئت ماهی یا پری دریایی ( Mermaid silhouette) که تا زیر زانو تنگ و جذب و پس از آن حجیم می شود و سیلوئت پفی (Ball gown silhouette) که بیشتر در لباس های عروسی و نامزدی به کار می رود ودر قسمت بالاتنه جذب و در قسمت دامن پفی و گرد می باشد.
وقتی که قصد داریم کمر یا شکم خود را با لباس بپوشانیم پس قطعا باید از لباس های خیلی تنگ و جذب بدن دوری کنیم. این لباس ها برآمدگی های نامناسب بدن را برجسته تر می کنند. به جای لباس های تنگ و جذب می توان لباس های فری سایز و آزاد را انتخاب نمود که آزادی و راحتی را به بدن هدیه می دهند. این فرم از لباس ها به ما کمک می کند تا تعادل بین کمر، سینه و باسن خود را حفظ کنیم و حتی اگر علاوه بر شکم و کمر در قسمت باسن ایرادی داریم آن را بپوشانیم. لباس هایی با سیلوئت پفی،استوانه ای، امپایر و کات آ بهترین انتخاب ها هستند.

کمربند بالاتر از کمر!

برش های امپایر و برش های کمری که زیر سینه قرار گرفته اند برای کسانی که تمایل دارند حجم شکم و کمر خود را بپوشانند بسیار مناسب هستند. بهترین مدل برای برش های امپایر لباس های بلند هستند، البته باید قد خودمان را نیز در نظر بگیریم. لباس های امپایر بلند باعث کوتاه تر به نظر آمدن قد نیز می شوند. هم چنین یکی دیگر از انتخاب هایی که کمربند برای پوشاندن ایرادات شکم و کمر در اختیار ما قرار می دهد لباس هایی با کمری بالاتر از جای واقعی کمر هستند. این گونه برش ها شکم های حجیم و پهلوهای چاق را پوشش می دهند.

طول مناسب لباس

یکی از قوانین مهم در لباس پوشیدن که دانستن آن برای هر خانمی واجب است انتخاب لباسی با طول متناسب با اندام و قد است. این مهم است که بدانیم طول لباس در هر قسمتی که به اتمام برسد توجهات را به خود جلب می کند به همین دلیل وقتی که می خواهیم ایراد اندامی را در قسمتی از بدن بپوشانیم نباید لباسی را انتخاب کنیم که طول آن دقیقا در آن قسمت پایان می یابد پس برای پوشاندن شکم بزرگ یا پهلوها و کمر حجیم، پوشیدن بلوزها و لباس هایی که طول آن ها تا روی کمر است توصیه نمی شود.

عدم تقارن

یکی دیگر از بهترین حیله ها برای این که توجه چشم ها به قسمت میانی بدن یعنی شکم و کمر چاق جلب نشود عدم تقارن در لباسی است که بر تن می کنیم.
عدم تقارن طول لباس در دو طرف بدن یا طرح ها و نقش های نامتقارن در قسمت دامن و سینه توجه ها را به سمت خود جلب کرده و ایرادات شکم و کمر را پوشش می دهد.

شلوارهای فاق بلند

شلوارهای فاق بلند یکی دیگر از راه حل های مناسب برای خانم هایی است که دچار اضافه وزن هستند. شلوارهای فاق بلند با کشیده تر جلوه دادن پاها و جمع کردن پهلوها باعث می شوند تا لاغرتر به نظر برسیم. مدل هایی از شلوارها طوری طراحی می شوند که نیاز به کمربند ندارند و با همان پارچه ای که در قسمت پاها استفاده شده است در قسمت کمر و بالاتر از کمر ادامه می یابند که این نوع از طراحی نیز می تواند توجهات را از کمر و شکم منحرف نماید.

ژاکت ها، گرمکن ها و جلیقه ها

هیچ زنی در این دنیا وجود ندارد که شیک و ایده آل به نظر رسیدن را دوست نداشته باشد! این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از پوشاندن ایرادات اندامی است، فرمی از لباس یا استایلی خاص ممکن است در نگاه اول و بدون آن که آن را امتحان کنیم نازیبا و غیرجذاب به نظر برسد اما همان لباس وقتی بر تن ما می نشیند تبدیل به زیباترین و متناسب ترین لباس می گردد پس تن پوش لباس ها را جدی بگیرید. یکی دیگر از انتخاب ها برای پوشاندن شکم و پهلوی چاق استفاده از ژاکت ها و جلیقه ها است هم چنین می توان از جلیقه ها در زیر کت های بلند استفاده کرد تا ایرادات اندامی به خوبی پوشانده شوند.

مدل های موجدار و گرهی

تفکر اکثر خانم ها اینگونه است که اضافه کردن مدل های موجدار و مدل های گرهی و پارچه های اضافه به لباس باعث می شود تا آن قسمت از بدن چاق تر و حجیم تر به نظر برسد اما اگر متریال و پارچه ای که برای این طراحی ها استفاده می کنیم خیلی ضخیم نباشد می توان گفت این یک تفکر نادرست است. در طراحی لباس می توان به صورت هوشمندانه ای با به وجود آوردن خطوط عمودی در قسمت شکم و کمر و همچنین مدل های موجی و گرهی برآمدگی های این ناحیه را بپوشانیم و ظاهری زیباتر و متناسب تر داشته باشیم.
سخن آخر:
در قسمت مقدمه علاوه بر مدل به نقش رنگ لباس در تناسب اندام و زیباتر دیده شدن فرم بدن اشاره نمودیم. یک قانون کلی در این باره وجود دارد که رنگ ها هرچه تیره تر باشند، با ایجاد سایه روشن روی بدن، افراد را لاغرتر و کشیده تر جلوه می دهند. پس اگر دچار اضافه وزن هستید یا چاقی های موضعی دارید علاوه بر نکات گفته شده در این مقاله به رنگ های انتخابی برای لباس تان نیز توجه داشته باشید.
این مقالات نیز برای شما مفید هستند:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

Saray | 1399 فروردين 19


اینا به نظرم راه حل قطعی نیست، من خودم مکمل اسلیم لست استفاده کردم این محصول رو دکتر سیما لک تو تبریز برام تجویز کردن واقعا عالی بود