نگهداری از دسته گل عروس بعد از عروسی

نگهداری از دسته گل عروس بعد از عروسی

فهرست عناوین

دسته گل عروسی برای عروس خانم ها اهمیت زیادی دارد به طوری که هم در انتخاب آن برای مراسم عروسی حساسیت زیادی به خرج می دهند و هم اکثر آن ها تمایل دارند دسته گل عروسی را پس از مراسم به عنوان یک یادگاری زیبا نگه دارند. اما واقعاً چگونه می توان گل های دسته گل عروس را مثل روز اول نگهداری کرد و آیا این کار در عمل امکان پذیر است؟! برای یافتن راهکارهای مناسب به منظور نگهداری از دسته گل عروس بعد از عروسی با ما همراه شوید.

*گل های دسته گل عروسی را خشک کنید!

اگر قصد دارید گل های دسته گل عروسی را خشک کنید، بهتر است همان روزهای اول که گلبرگ ها هنوز نرم و انعطاف پذیر هستند این کار را انجام دهید. به سه روش می توانید گل های دسته گل را خشک کنید. روش اول این است که شاخه های گل را از داخل دسته گل عروسی بیرون بیاورید و ساقه های آن را تمیز کنید، سپس آن ها را در مکانی ثابت قرار دهید تا به مرور زمان خشک شوند.

یک نکته را در این حالت باید مورد توجه قرار دهید؛ اگر تمایل دارید شکل اصلی گلبرگ ها در زمان خشک شدن به حالت طبیعی خود حفظ شوند، شاخه گل را به صورت وارونه آویزان کنید. در غیر این صورت گل برگ ها ابتدا پژمرده می شوند و بعد چروک شده و حالت تاخوردگی به خود می گیرند. برای این کار می توانید یک روبان یا نخ را به انتهای ساقه گل ها ببندید و آن ها را به جایی بیاویزید.

روش دوم برای خشک کردن گل های دسته گل عروسی این است که گل ها را از قسمت انتهایی ساقه جدا کنید و آن ها را در لابه لای صفحات کتاب های قطور قرار دهید. برخی افراد تمایل دارند گلبرگ های دسته گل را جدا کنند و به صورت طیف های رنگی در بین صفحه های کتاب قرار دهند. البته همیشه هم لازم نیست از کتاب برای خشک کردن گل ها استفاده کنید؛ گاهی چند برگه سفید، کاغذ باطله یا روزنامه می تواند برای این کار مناسب باشد.

**یک ترفند جالب برای خشک کردن گل های دسته گل عروسی

با این ترفند می توانید یک یادگاری بسیار زیبا و حیرت انگیز از مراسم عروسی خود بسازید؛ گل های دسته گل عروسی را از ساقه جدا کنید، اما گلبرگ ها آن را به همان حالت نگه دارید؛ یک برگه کاغذ پهن انتخاب کنید و گل ها را به ترتیب کنار هم بچینید؛ سعی کنید رنگ ها را به تناسب در کنار هم قرار دهید. چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ بسیار ساده است.

گل برگ ها تازه مقادیر اندکی آب در بافت های سلولی خود دارند؛ هنگامی گل ها در حال خشک شدن هستند، این آب به تدریج از دست می رود و همزمان با رنگدانه ها از سلول گیاهی خارج می گردد؛ این پدید باعث پخش رنگ طبیعی گلبرگ ها روی صفحه سفید شده و طیف بی نظیری از رنگ را به وجود می آورد!!

روش سوم برای خشک کردن گل های دسته گل عروس بعد از عروسی بسیار ساده تر است؛ برای این کار می توانید یک تُنگ یا جعبه شیشه ای تهیه کنید. کف آن را با خزه یا پوشالی رنگی بپوشانید و دسته گل خود را درون آن قرار دهید. باکس های بسیار زیبا با این روش می توانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

*از مواد شیمیایی مناسب برای نگهداری از دسته گل عروس بعد از عروسی استفاده کنید!

موادی مانند سیلیکا ژل، آب داغ و گلیسیرین، اسید بوریک، آرد ذرت و مخلوط نمک و شن می توانند برای خشک کردن گل های دسته گل عروس به کار روند. مواد شیمیایی را باید به میزان و اندازه معینی استفاده کرده و در هنگام کار با آن ها تمام موارد ایمنی را رعایت کنید. این روش بر اساس غوطه ور کردن گل ها درون ماده مورد نظر انجام می شود.

اگر از شن و ماسه برای خشک کردن گل ها استفاده می کنید توصیه می کنیم حتماً بستر کار را یکنواخت کنید؛ به این معنا که دانه بندی شن یا ماسه باید یکنواخت و همسان باشد. هنگام خارج کردن گل های خشک شده از درون ماسه و شن دقت کنید که گلبرگ ها نشکنند.

*یک قاب بزرگ می تواند برای خشک کردن گل های دسته گل عروسی مناسب باشد!

اگر قصد دارید گل های دسته گل عروسی خود را به عنوان زیباترین خاطره در زندگی خود نگهداری کنید، استفاده از یک قاب متوسط یا بزرگ را به شما پیشنهاد می کنیم. یک قاب چوبی یا پلی استری با مدل شیک و رنگ مورد نظر خود از بازار خریداری کنید. دسته گل عروسی را درون قاب نصب کنید و اجازه دهید گل ها به مرور زمان خشک شوند.

برای نمای بهتر و زیباتر قاب می توانید از مواد تزئینی موجود در بازار مانند انواع سنگ های رنگی، روبان ها یا تورهای متنوع استفاده کنید. این روش را به صورت مجزا برای هر یک از شاخه های گل دسته گل عروس نیز می توانید اجرا کنید.

اگر جشن عروسی شما در پیش است و هنوز گل فروشی مورد نظر خودتان را پیدا نکرده اید، ما در بزمینه بهترین گل فروشی ها و گل آرایی های تهران را به شما معرفی کرده ایم.علاوه بر این می توانید با راهنمای گلهای محبوب عروسی، گلهای مورد نظر برای دسته گلتان را انتخاب کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت