ورزش‌های چربی سوز و مناسب لاغری

ورزش‌های چربی سوز و مناسب لاغری

فهرست عناوین

آثار مثبت ورزش در زندگی، بر کسی پوشیده نیست. خواب راحت، تقویت سیستم ایمنی، افزایش اعتمادبنفس از جمله این آثار می‌باشند. تناسب اندام را می‌توان یکی از مهم‌ترین اهداف افرادی که به دنبال ورزش هستند دانست. در این مقاله کارشناسان بزمینه ورزش‌هایی که به لاغری و چربی سوزی کمک می‌کنند را معرفی کرده‌اند.

1. کراس فیت

کراس فیت مجموعه‌ای از تمرینات تناسب اندام است. در واقع این ورزش ترکیبی از وزنه برداری، پلایومتریک، پاورلیفیتینگ، ژیمناستیک، تمرینات کالیستنیک و دیگر تمرین‌ها می‌باشد. نحوه اجرای حرکات کراس فیت به این شکل است که یک حرکت را انجام می‌دهند و با یک مکث بسیار کوتاه حرکت بعدی انجام می‌شود. صدها تمرین مختلف برای کراس فیت وجود دارد که به تشخیص مربی در تمرینات جای داده می‌شود. این ورزش، ورزش سبکی محسوب نمی‌شود و به افرادی توصیه می‌شود که پیش از این تمرینات ورزشی دیگری انجام داده باشند. در واقع اگر بدن تنبلی دارید و تازه می‌خواهید ورزش کردن را شروع کنید احتمالا با انتخاب کراس فیت خیلی سریع از ورزش خسته شوید. این ورزش برای افراد بیمار یا کسانی که مفاصل آسیب دیده دارند مناسب نیست. این رشته ورزشی اغلب در باشگاه‌ها به نام چربی سوزی نیز معرفی می‌شود.

2. باروسل

باروسل به باله روی زمین نیز شهرت دارد. در واقع باروسل حرکات و تمرینات باله به صورت افقی و روی زمین می‌باشد. این ورزش برای کسانی که از ناحیه نیم تنه پایین چاق هستند مفید است. با بیش از شش ماه انجام ورزش باراسول شاهد تناسب اندام و کاهش سایز شگفت انگیزی خواهید بود. باروسل برای کسانی که پادرد و کمر درد دارند به صورت حرکات درمانی عمل می‌کند. باروسل به صافی پشت کمک می‌کند و پس از چند ماه اندام را باریک می‌کند. باروسل ورزش بسیار حساسی است که اگر در حضور یک مربی حرفه‌ای انجام نشود ممکن است نه تنها دردهای مفاصل را خوب نکند بلکه به آسیب‌های شدید منتهی شود.

3. تی آر ایکس

تی آر ایکس مخفف کلمه‌ی Total Resistance exercise می‌باشد که به معنی تمرینات کلی استقامت است. تی آر ایکس یکی از زیر شاخه‌های تمرینات بدنسازی است. این ورزش به وسیله بند‌هایی که از سقف آویزان است انجام می‌شود. در تی آر ایکس با استفاده از وزن بدن تمرینات تعادل، انعطاف‌پذیری و استقامتی اجرا می‌شود که در طول تمرینات تمام بدن را درگیر می‌کند. در حقیقت وزن بدن در تی آر ایکس نقش وزنه‌های موجود در دستگاه‌های بدنسازی را ایفا می‌کند. تی آر ایکس علاوه بر افزایش میزان انرژی مصرفی و کالری سوزی، باعث می‌شود فرد از نظر تعادلی و عضلانی به وضعیت مطلوبی برسد. تی آر ایکس را می‌توان هم خانواده پیلاتس و یوگا نیز در نظر گرفت. افرادی که پیش از این یوگا و پیلاتس کار کرده و به این ورزش‌ها علاقمند هستند به تی آر ایکس نیز علاقمند خواهند شد. بعضی از کارشناسان ورزشی معتقدند که بهتر است افراد ابتدا ورزش‌های سبک‌تری را تجربه کنند سپس تی آر ایکس را شروع کنند.

4. اسپینینگ

اسپینینگ ورزشی است که در آن شما رو دوچرخه‌های ثابت قرار می‌گیرید مشغول پا زدن می‌شوید و با بالاتنه نیز تمریناتی انجام می‌دهید. این ورزش به شدت چربی سوز می‌باشد و ضربان قلب بدن و متابولیسم را بالا می‌برد. با تشخیص مربی دنده دوچرخه را سبک یا سنگین می‌کنید و بعضی تمرینات را در حالت ایستاده و برخی دیگر را به صورت نشسته انجام می‌دهید. خوبی این ورزش این است که برای هر فرد در هر سطوح از استقامت بدنی و توانایی جسمانی مفید است. در اسپینینگ ورزشکار بار یا وزن سنگینی حمل نمی‌کند و از این نظر خطر آسیب به شدت پایین است. به گمان برخی افراد این ورزش برای زانو آسیب‌زاست. این در حالی است که اگر در فرم مناسب و راهنمایی درست مربی بر روی دوچرخه قرار بگیرید و پدال بزنید هیچ آسیبی به زانوی شما وارد نمی‌شود. در هنگام رکاب زدن باید مراقب باشید که زانو به داخل یا خارج از تیغه بدن متمایل نشود.

5. زومبا

زومبا مانند ایروبیک شامل حرکات ریتمیک و پشت سرهم و تکراری می‌باشد. این ورزش مفرح باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن به وسیله بالا بردن ضربان قلب می‌شود. زومبا به دو دسته زومبا فیتنس و زومبا دنس تقسیم می‌شود. در زومبا فیتنس از دمبل و حرکات قدرتی استفاده می‌شود. در این نوع زومبا حرکات دست و پا با چرخش باسن همراه است. در مقابل در زومبا دنس خبری از حرکات قدرتی نیست و تنها رقص زومبا آموزش داده می‌شود. مربی زومبا باید مدرک مربی گری ایروبیک داشته باشد. اگر ورزشکار نیستید و در ابتدای راه قرار دارید، در صورتی که برای شروع زومبا را در نظر گرفته اید، زومبا آکوا یا زومبا گلد که مخصوص مبتدی‌ها و افراد سالخورده است را پی بگیرید. در طول ورزش زومبا بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. با همراه داشتن آب (آب ولرم) آب از دست رفته را باید جبران کنید.

6. بادی بیوتی

بادی بیوتی را می‌توان زیر مجموعه‌ای از مجموعه بدنسازی و ایروبیک دانست. یکی از مزایای این ورزش این است که با محدودترین امکانات می‌توانید مفیدترین حرکات ورزشی را حتی در منزل انجام دهید. بادی بیوتی را می‌توان رشته ورزشی فرم دهی و زیبایی عضلات بدن و شکم دانست. اگر هدف شما کاهش وزن به خصوص چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو است بادی بیوتی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت