حرف هایی که نباید در دوران نامزدی به نامزدتان بگوئید

حرف هایی که نباید در دوران نامزدی به نامزدتان بگوئید

فهرست عناوین

دوران نامزدی دوران طلایی شناخت زوج های جوان برای تشکیل یک زندگی مشترک است. همه ما ضرب المثل معروف خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج را شنیده ایم. دوران نامزدی را می توان مصداق بارز این ضرب المثل دانست. اگر شما از همین ابتدا یاد بگیرید که چگونه با همسر آینده خود رفتار و صحبت کنید، هم می توانید شناخت قابل قبولی از او پیدا کرده و هم از همان ابتدا بنیان یک رابطه سالم و خوب را بگذارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت چه حرف هایی را نباید به نامزدتان بزنید زیرا تاثیر بسیار منفی روی احساس و طرز فکر او خواهد گذاشت. 

از گفتن جزئیات بی مورد بپرهیزید 

تصور کنید که شما با دوستانتان بگو مگو داشته اید، وضع اتاق خواب و یا منزلتان چند روزی است که به شدت به هم ریخته است و یا بنا به هر دلیلی کج خلق و ناراحت هستید. خودتان می دانید که این روحیات و اتفاق ها چیزی زودگذر است و فقط چند روز است که احوال شما را تحت تاثیر قرار داده است. اما تمرکز زیادی روی جزئیات و صحبت کردن بیش از حد راجع به آن ها با نامزدتان باعث می شود که او موضوع را بیش از اندازه واقعی جدی بگیرد. ممکن است وی تصور کند که شما همیشه عصبانی یا شلخته هستید و یا نمی توانید با دوستان و اطرافیانتان رابطه ای خوب برقرار کنید. در کل بهتر است همیشه به اندازه گویی را جایگزین زیاده گویی کنید تا پشیمانی کمتر شود.

دیگران را مثال نزنید و مقایسه نکنید.

مقایسه کردن خود و نامزدتان با دیگران می تواند به عنوان یک تیر خلاص رابطه شما را به نابودی بکشد. ممکن است شما منظور خاصی از مثال زدن دیگران نداشته باشید و یا بخواهید غیر مستقیم چیزی را به طرف مقابلتان بفهمانید. در هر دو شکل این کار نه تنها تاثیر مثبتی نداشته بلکه می تواند طرف مقابلتان را از شما بسیار سرد کند. گفتن جملاتی مانند فلانی رو دیدی چه ماشینی خریده؟! فلانی چه کادویی به نامزدش داده؟! فلانی چقدر موفقه و غیره جملات سمی هستند که حال رابطه شما را خراب خواهند کرد.

از رابطه های قبلی خود حرفی نزنید 

صحبت در مورد گذشته مساله ای است که باید برای آن چهارچوب ویژه ای در نظر بگیرید. اگر شما قبل از نامزدی اکنونتان یک نامزدی رسمی و یا عقد داشته اید، این مساله چیزی نیست که بخواهید از نامزدتان پنهان کنید. اما صحبت کردن راجع به رابطه های قبلی که چندان جدی نبوده اند فقط باعث ایجاد وسواس فکری در طرف مقابلتان خواهد شد. به قول قدیمی ها جز راست نباید گفت هر راست نباید گفت. البته در مورد چنین مسائلی بهتر است از یک مشاور متبحر نیز کمک بگیرید.

  رازهای خانوادگی خود را فاش نکنید 

بسیاری از دختران و پسران می خواهند در دوران نامزدی آنقدر با طرف مقابلشان صمیمی شوند و صداقت خود را به او ثابت کنند که هر رازی که در ذهن دارند را به نامزدشان می گویند. رازهای خانوادگی شما مربوط به اعضای خانواده شما است و بیان کردن آن به نامزدتان نه تنها تاثیر مثبتی نداشته بلکه باعث می شود که او نسبت به خانواده شما بدبین شود. این رازها همچنین شامل رازهایتان با دوستان صمیمی نیز می شود. اگر شما رازهای دوست صمیمی تان را با نامزدتان در میان بگذارید، ممکن است نامزدتان تصور کند که شما فرد قابل اعتمادی نیستید و رازهای افراد را پیش خود نگه نمی دارید. از طرفی گاهی همین رازها و اسکرین شاتها، تیر خلاص رابطه می شوند.

من همین هستم! 

احتمالا این جمله را بارها و بارها در رابطه با دوستان و یا اعضای خانواده تان گفته و یا شنیده اید اما گفتن این جمله در دوران نامزدی می تواند برای شما گران تمام شود. اگر واقعا ایراد رفتاری دارید و نامزدتان آن را به شما تذکر می دهد، بهتر است سعی به اصلاح آن داشته باشید نه اینکه لج بازی کرده و بگوئید من همینم که هستم! این جمله باعث می شود که نامزدتان تصور کند که شما هیچ تلاشی برای بهبود رابطه و اصلاح رفتارهای اشتباه خود نخواهید کرد و باعث سرد شدن او خواهد شد.

تمامی تصمیم ها را شما یا نامزدتان نگیرد 

هیچ انسانی دوست ندارد تحت سلطه شخص دیگری قرار بگیرد. هر شخصی آزاد است که در زندگی خود تصمیم هایی گرفته و البته مسئولیت نتایج آن را بپذیرد. ممکن است شما طرف مقابلتان را بسیار دوست داشته باشید و برای آن که دل او را به دست آورید برای هر تصمیمی بگوئید هر چه تو می خواهی! این جمله شاید بارهای اول برای نامزدتان خوشایند باشد اما بعد از مدتی این حس را در او ایجاد می کند که شما فردی بدون اعتماد به نفس هستید که نمی توانید برای هیچ مساله ای تصمیم بگیرید.
برعکس این حالت نیز وقتی است که شما بخواهید برای هر مساله ای امر و نهی کرده و سکان رابطه را از همان ابتدا به طور کامل به دست بگیرید. این مساله نیز می تواند تاثیر منفی بر رابطه شما گذاشته و نامزدتان تصور کند که شما فردی مستبد و غیر منطقی هستید. بهتر است حتی در مورد مسائل کوچک نیز با یکدیگر مشورت کرده و با هم تصمیم بگیرید.

  کاستی های او را مستقیم و غیر مستقیم به زبان نیاورید 

اگر نامزد شما قد کوتاهی دارد هیچ گاه در صحبت هایتان نگوئید همیشه دوست داشتید با یک فرد قد بلند ازدواج کنید! اگر نامزدتان وضع مالی متوسطی دارد هیچ وقت نگوئید داشتن یک زندگی شاهانه آروزی همیشگی شما بوده است! شاید شما فقط از آرزوهایتان صحبت کرده باشید اما این حس را در طرف مقابلتان ایجاد خواهید کرد که به اندازه کافی خوب نیست و شما او را دوست ندارید.

از خانواده او بد نگوئید 

دوران نامزدی دورانی است که پسرها و دختر رابطه شما با خانواده شان را پیش بینی می کنند. بدون شک دوست دارند که شما یک داماد وعروس خوب برای خانواده شان باشید. بنابراین حتی اگر بحث و ناراحتی احتمالی بین شما و خانواده همسرتان ایجاد شد، مساله را چندان بزرگ نکرده و روی آن مانور ندهید. این مساله باعث می شود که طرف مقابلتان تصور کند که شما با خانواده او مشکل دارید و این بحث ها در اینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

هرگز از یک خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت کند 

در فرهنگ ما این گونه باب شده است که در یک قرار ملاقات کسی که باید صورت حساب را پرداخت کند، آقا است. بنابراین اگر دوست دارید در نگاه طرف مقابلتان یک جنتلمن واقعی دیده شوید هیچ گاه از او در قرارهای اول مستقیما نخواهید که صورت حساب را پرداخت کرده و یا دنگ خود را بدهد!

  در مورد حال روحی او کنجکاوی زیادی به خرج ندهید 

ممکن است در یک قرار ملاقات متوجه شوید که نامزدتان کمی ناراحت و گرفته است. بدون شک از او دلیل ناراحتی را خواهید پرسید زیرا اگر نپرسیدن این سوال نشان دهنده بی تفاوتی شما است. اما اگر چند بار پرسیدید و متوجه شدید که نامزدتان علاقه ای به صحبت کردن راجع به موضوع ندارد، بیش از حد کنجکاوی نکنید. این مساله باعث می شود نامزدتان فکر کند شما او را درک نمی کنید و می خواهید تحت هر شرایطی از کار او سر درآورید.

از شخص دیگری تعریف نکنید 

هر دختر و پسری دوست دارد مرکز توجه نامزد خود باشد. دوست دارد برای او بهترین و زیباترین فرد باشد. اگر روزی در مکالمات خود از زیبایی و یا ثروت شخص دیگری صحبت کنید، بیش از آن چه که فکر کنید به طرف مقابلتان انرژی منفی خواهید داد. حتی گاهی صحبت کردن درباره سلبریتی ها و هنرمندان هم بهتر است با احتیاط انجام شود و از جملاتی مانند عاشق فلان بازیگر هستم خودداری کنید. باور کنید این جملات تا سالهای سال مانند پتک بر سر نامزدتان فرود می آید و خود را دائما با او مقایسه می کند.

قول هایی ندهید که از آن مطمئن نیستید 

یکی از اشتباه هایی که افراد در دوران نامزدی خود مرتکب می شوند آن است که راجع به موارد مختلف به طرف مقابلشان قول می دهند. اگر شما نتوانید تنها یک یا تعدادی از قول هایتان را انجام دهید، این حس را در طرف مقابلتان ایجاد می کنید که شما فرد قابل اعتمادی نیستید و به قول هایتان عمل نخواهید کرد.

از ظاهر او انتقاد نکنید

اگر شما از یک تیپ و استایل نامزدتان خوشتان نیامد بهتر است در یک فضای مناسب تر و صمیمانه تر با او صحبت کنید. به زبان آوردن جملاتی مانند مطمئنی این لباس برازنده ی توست؟! احساس منفی در طرف مقابلتان ایجاد کرده و باعث می شود که تصور کند شما او را قبول ندارید. اگر ظاهر و نحوه لباس پوشیدن طرف مقابلتان تضاد جدی با معیارهای شما ندارد، در موارد جزئی سعی کنید موارد را به زبان آرام تر و به شیوه ی درست تری بیان کنید.
توصیه می کنیم تست سازگاری زوجین را انجام دهید و مقالات مشاوره را در سایت بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت