قدم به قدم از خرید تا چیدمان جهیزیه

قدم به قدم از خرید تا چیدمان جهیزیه

فهرست عناوین

خرید جهیزیه جزو مراحل بسیار نفسگیر عروسی است. مرحله ای که در آن هم باید محدودیت های اقتصادی را در نظر داشت و هم روی نوع سلیقه و نوع منزل مورد نظر برای زندگی مشترک آینده با همسرمان تمرکز کنیم و اینکه تمام کارهای مربوط به جهیزیه معمولا در مدت زمان کوتاهی و در فاصله بین عقد و عروسی انجام می شوند که خود سختی کار را مضاعف می کند. در خرید جهیزیه به چند فاکتور اساسی باید توجه داشته باشیم تا بتوانیم خریدی راحت تر و موفق تر داشته باشیم.

بودجه

اولین و مهمترین مساله ای که در خرید جهیزیه باید در نظر گرفت میزان بودجه در نظر گرفته شده برای خرید جهیزیه است. با تخمین اولیه بودجه و هزینه ها می توانید با خیال راحت تری مکان های مورد نظر برای خرید را مشخص کنید و هم چنین با خرید بی حساب و کتاب در میانه راه با کمبود بودجه مواجه نشوید.
پس قدم اول در خرید جهیزیه در نظر گرفتن میزان بودجه و بررسی قیمت وسایل مورد نظر در بازارهای مختلف است سپس متناسب با بودجه خود بازارهای خاصی را تعیین کنید تا وسایل را از آنجا تهیه کنید. یادتان باشد سعی کنید تعداد بازارهایی که باید سر بزنید را محدود در نظر بگیرید تا دچار سردرگمی نشوید.

متراژ منزل آینده

دومین مساله ای که حتما باید قبل از خرید جهیزیه به آن توجه داشته باشید متراژ منزل در نظر گرفته شده برای شما و همسرتان است. مبلمان های استیل 12 نفره، میزهای ناهارخوری بزرگ و طویل، اکسسوری های آنتیک و پالت رنگی تیره برای منازلی با متراژ پایین و کوچک مناسب نیستند و این مساله باعث می شود که علیرغم هزینه های بسیار زیاد جهیزیه شما نمای جالبی نداشته باشد. توصیه می کنیم مقاله 13 راه برای این که خانه را بزرگ‌تر جلوه دهیم را مطالعه کنید.

دکوراسیون مورد پسند شما و همسرتان

سومین قدم که به نوبه خود بسیار مهم می باشد انتخاب سبک و دکوراسیون است که قرار است برای سالهای سال با همسرتان با آن احساس راحتی داشته باشید. سبک انتخابی برای منزل آینده علاوه بر بودجه و مسائل اقتصادی به میزان زیادی به سلیقه و رویاهای شما بستگی دارد. اینکه سبک های راحت و آرامش بخش مثل مینیمال و ساحلی را بیشتر می پسندید یا سبک های فاخر و آنتیک مثل دکوراسیون ایران باستان یا فرانسوی؟ با انتخاب سبک دکوراسیون مورد نظر می توانید به راحتی برای انتخاب رنگ مورد نظر برای مبلمان، فرش ها، پرده ها و اکسسوری های مورد نیاز برای تزئین دیوارها و میزها تصمیم گیری نمایید. برای انتخاب سبک شخصیتی خود تست های استایل شناسی بزمینه را فراموش نکنید و مقاله 9 نوع دکوراسیون پرطرفدار برای منزل نوعروس را بخوانید تا بتوانید با توجه به آنها دکوراسیون داخلی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 ترتیب خرید وسایل

پس از اینکه دکوراسیون مورد نظر خود و همسرتان را انتخاب نمودید چک لیست وسایل مورد نیاز را تهیه کنید تا طبق آن و با برنامه ریزی های قبلی شروع به خرید اقلام موجود در چک لیست نمایید.
 در چک لیست خود به اولویت بندی خرید هم دقت داشته باشید و وسایل را به ترتیب اهمیت آنها یادداشت نمایید تا ابتدا لوازم اساسی و ضروری زندگی را تهیه کنید و پس از آن به سراغ لوازم تزئیناتی و اکسسوری های بروید.
پس از اینکه در مورد موارد بالا تصمیم گیری نمودید برای تهیه جهیزیه آماده شده اید. در هنگام خرید وسایل و چیدمان آنها باید به نکاتی توجه کنید تا خرید جهیزیه شما موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد.

پالت رنگی خود را تعیین نمایید

منظور از تعیین پالت رنگی ، انتخاب رنگ ها به ترتیب اولویت است. پس از انتخاب دکوراسیون مورد نظر به تعیین پالت رنگی بپردازید. به عنوان مثال در دکوراسیون مینیمال رنگ آبی را برای رنگ غالب مبلمان، پرده ها و فرش های پذیرایی انتخاب می کنیم که این رنگ آبی می تواند با درجات متفاوتی از تیرگی و روشنی مورد استفاده قرار بگیرد پس از انتخاب رنگ غالب، رنگ در نظر گرفته شده برای جزئیات را مشخص می کنیم.به عنوان مثال کوسن های نارنجی رنگ برای مبلها، والون های زرد رنگ برای پرده ها و اکسسوری های سفید و خاکستری. اگر دکوراسیون مورد نظر شما فرانسوی است می توان از رنگ نسکافه ای برای مبلمان و پرده ها استفاده نمود. پارچه های مخمل پارچه های مناسبی برای مبلمان و پرده ها در این نوع دکوراسیون محسوب می شوند و از مجسمه های چینی و سرامیکی در رنگ های طلایی و مسی برای اکسسوری استفاده می کنیم.
برای تعیین پالت رنگی، پذیرایی، اتاق خواب ها و آشپرخانه را به صورت جداگانه در نظر بگیرید تا تم رنگی منزل شما پس از مدتی خسته کننده و کسالت آور نباشد. برای اتاق خواب از دیزاین ها و رنگ های آرامش بخش مثل دیزاین ساحلی یا روستیک با رنگ های آبی روشن، صورتی، سبز، کرم و سفید استفاده نمایید. رنگ های مورد استفاده در آشپرخانه را می توانید از رنگ های اشتها آور مثل نارنجی انتخاب کنید. البته تم رنگی آشپرخانه به میزان بسیار زیادی به رنگ کابینت ها بستگی دارد. نکته ای که در انتخاب پالت رنگی خود باید توجه داشته باشید این است که بی پروا باشید و از انتخاب رنگ های غیر معمول نهراسید. هر آنچه که دوست دارید و هر رنگی که در رویاهای خود با آن زندگی می کنید می تواند در تم رنگی منزل شما قرار بگیرد البته به شرطی که بتوانید وسایل موردنظر خود در این رنگ ها را در بازار بیابید اما برای وسایل بزرگ و کلی بهتر است از رنگ های خنثی استفاده نمایید چون این وسایل معمولا به طور مرتب عوض نمی شوند و رنگ های خنثی باعث می شوند این وسایل دیرتر از مد بیفتند و تکراری شوند.

نورپردازی را جدی بگیرید

هر سبکی از دکوراسیون داخلی را برای منزل خود در نظر بگیرید نورپردازی به آن جلوه ویژه ای می بخشد. در دکوراسیون های فاخر و لاکچری مثل ایران و روم باستان استفاده از لوسترهای بزرگ با نور فراوان مساله معمول و متداولی است که خود باعث پرنور شدن فضا می گردد اما در سبک هایی مثل مدرن، مینیمال یا ساحلی استفاده از لوستر باعث برهم خوردن تناسب میان اجزا می شود پس در این سبک ها از نورپردازی های مخفی در رنگ های متفاوت میتوان بهره برد.

آینه ها را فراموش نکنید.

آینه ها علاوه بر زیبایی که به محل زندگی شما می بخشند باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضاها می شوند به همین دلیل در معماری امروز آینه کاری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. اگر در معماری منزل شما آینه کاری وجود ندارد شما می توانید در جهیزیه خود ازآینه های بزرگ و تابلو های کار شده روی آینه ها در پذیرایی استفاده نمایید.

کتابخانه را در دکوراسیون خود جای دهید

امروزه با پایین آمدن سطح مطالعه در بین اقشار جامعه شما می توانید با اختصاص قسمتی از جهیزیه خود به کتابخانه در آینده، خود و همسرتان را به کتابخوانی بیشتر تشویق نمایید.کتابخانه در جهیزیه شما یک المان فرهنگی است که ظاهری شیک و جذاب هم به منزل شما می بخشد. شلف ها و قفسه های از جنس پی وی سی برای سبک های مدرن، مینیمال و ساحلی بسیار مناسب هستند و کتابخانه های مدل کتیبه از جنس چوب و ام دی اف برای دکوراسیون های فرانسوی ، ایران باستان و صنعتی پیشنهاد می شوند.

با طبیعت آشتی کنید

با تغییر سبک زندگی در جامعه امروز و احتمال بالای افسردگی و روزمرگی در زندگی افراد وجود گل های سبز و طبیعی، کاکتوس های کوچک و درختچه های مقاوم در آپارتمان یکی از المانهای ضروری در دکوراسیون محسوب می شوند. این گل های سبز علاوه بر طراوت بخشیدن به فضای زندگی شما زیبایی آن را دوچندان می کنند. اگر سبک روستیک را برای منزل خود برگزیده اید که استفاده از گل ها در جای جای خانه توجیه شده است اما در بقیه انواع دکوراسیون داخلی برای چیدمان گل ها می توانید قسمتی از خانه را به نگهداری گل ها اختصاص دهید یا برای کاکتوس های کوچک قفسه های چوبی یا پی وی سی در نظر بگیرید.

جزئیات را نادیده نگیرید.

استفاده از مجسمه های بلوری کوچک در کنار میز تلویزیون، تابلوهای متفاوت و هماهنگ با سبک دیزاین شما، قاب عکس های خود و خانواده هایتان، شمع های تزئینی و گلدان های کوچک روی طاقچه ها و اپن آشپزخانه ، گرامافون در سبک فرانسوی و ... وسایلی هستند که از اقلام کم هزینه در جهیزیه محسوب می شوند ولی باعث گرمی و جذابیت چیدمان جهیزیه شما می شوند.

در خرید زیاده روی نکنید.

یکی از مواردی که بسیاری از نوعروسان به آن مبتلا هستند خرید بی حد و حصر وسایل بزرگ و کوچک است. معمولا با مواجهه با تنوع بالا در بازارهای جهیزیه بسیاری از لوازم غیرضروری و اضافی خریداری می شوند که وجود آنها چیدمان جهیزیه را دچار اشکال می کند و خانه نوعروس را به جای جایی شیک و آرامش بخش به یک سمساری از وسایل نامتناسب تبدیل می نماید.
سخن آخر:
برنامه ریزی قبل از هر کاری باعث سازمان یافتگی ذهنی شما و روند بهتر و اصولی تر در کارها می شود. کارهای مربوط به برگزاری عروسی و خرید جهیزیه هم از این قضیه مستثنی نیستند. پس برای خرید جهیزیه یک برنامه منسجم داشته باشید تا در انتها از نتیجه کار خود راضی باشید و در انبوه وسایلی که بدون حساب و کتاب خریده شده اند و با هم هیچ تناسبی ندارند گیر نیفتید. بزمینه به شما این امکان را می دهد تا در فضایی که در دسترس شما قرار میدهد برای جشن عروسی خود و تمام کارهای مربوط به آن برنامه ریزی کنید. به قسمت برنامه ریزی جشن ها مراجعه کنید در منوی مربوطه جشن عروسی را انتخاب کنید و داشبورد مربوط به جشن خود را طراحی کنید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده شده است به راحتی بهره مند شوید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت