9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس (قسمت اول)

9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس (قسمت اول)

فهرست عناوین

یکی از دغدغه های فکری نوعروسان، خریدن جهیزیه و چیدمان آن است. اینکه چه نوع مبلی بخریم یا از چه وسایل تزئینی استفاده کنیم؟ کابینت های آشپرخانه و بوفه در پذیرایی را چه رنگی و با چه سبکی انتخاب کنیم؟ میز ناهارخوری را چه رنگی و چند نفره بخریم؟ رنگ مناسب برای اتاق خواب چیست و چه نوع تابلوهایی برای پذیرایی و اتاق خواب تهیه کنیم که با بقیه وسایل و دیزاین کلی هم خوانی داشته باشد؟
همه این سوالات و ده ها سوال دیگر در هنگام تهیه جهیزیه به سراغ عروس خانم ها می آید که انتخاب را برای آنها دشوار می سازد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا بتوانید دیزاین مورد علاقه خود برای دکوراسیون منزل جدیدتان را بیابید. قبل از این که به بازار بروید و شروع به خرید وسایل جهیزیه خود کنید اطلاعاتی در مورد انواع دیزاین خانه به دست آورید تا بتوانید نوع وسایل و رنگ آنها را از قبل تعیین کنید تا راحت تر بتوانید خرید کنید و با دیدن انواع و اقسام وسایل در مدل ها و رنگ های متفاوت سردرگم نشوید.
برای انتخاب دیزاین مورد نظر برای منزل باید به کلیات و جزئیات به یک اندازه توجه کنید چون جزئیات نیز به اندازه کلیات مهم هستند و نقش جدی در زیبایی بصری دکوراسیون شما دارند.

دیزاین مدرن

در دکوراسیون مدرن معمولا وسایلی با خطوط صاف و منظم، رنگ بندی های ساده و بدون طرح و وسایلی از جنس شیشه و استیل استفاده می شود. دکوراسیون مدرن مخصوص افرادی ساده پسند است.
در دیزاین مدرن منازل معمولا از لوستر استفاده نمی شود و برای دیوارها از کاغذ دیواری و برای کف از کف پوش هایی مثل پارکت، سنگ یا سرامیک استفاده می شود و معمولا فرش در دیزاین مدرن جایی ندارد. البته اگر بخواهید در سبک مدرن خود فرش هم داشته باشید می توانید از فرش های پرزی و یا قالیچه های گرد استفاده کنید.
پارتیشن های خلاقانه برای جداسازی اتاق ها، آباژورهای بزرگ همچنین تابلوهای نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی به عنوان اکسسوری در این سبک دکوراسیون استفاده می شوند.

دیزاین مینیمال

واژه “مینیمال” به معنی سادگی و حذف تمام عناصر اضافی از محیط است. سبک مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. این نوع سبک تقریبا همانند سبک مدرن ولی از آن ساده‌تر است. در دیزاین مینیمال از رنگ سفید به وفور استفاده می شود و برای تکمیل آن رنگ های خنثی دیگری مثل خاکستری قرار داده می شود، استفاده از رنگ های روشن باعث می شود فضا بازتر و بزرگ تر به نظر برسد و در عین حال حس پاکیزگی به بیننده القا شود با اینکه رنگ های سفید و خاکستری در سبک مینیمال حرف اول را می زنند اما معمولا برای روح بخشی به خانه از یک یا دو رنگ جذاب مثل زرد، سبز یا آبی استفاده می شود.
در سبک مینیمال از هرگونه زرق و برق و وسایل تزئیناتی اضافه دوری می شود. یکی دیگر از ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال، طراحی ساده گاهی با طرح های کم و گاهی بدون طرح دیوارها است، کاناپه های راحت بدون زاویه در رنگ های روشن، پرده های یک لایه با پارچه های ساده نیز در دکوراسیون مینیمال به وفور دیده میشوند. در  این نوع دکوراسیون داخلی برای نورپردازی از لوستر استفاده نمی شود و به جای آن می توان از لامپهای مخفی با نور زیاد بهره برد. کتابخانه های کوچک و صمیمانه نیز از عناصر پرکاربرد در دیزاین مینیمال هستند.

دیزاین سنتی خاورمیانه

اگر به دنبال یک سبک منحصر به فرد برای منزل خود هستید دیزاین سنتی خاورمیانه انتخاب خوبی است. در این سبک دکوراسیون فرش و گلیم دستبافت حرف اول را می‌زند. پالت رنگ‌های گرم و تند مثل قرمز و ابی کاربنی، همراه با نقش‌های سنتی و اسلامی، اجزای مهم این سبک دکوراسیون هستند. در دیزاین سنتی خاورمیانه حس شادی، هیجان و راحتی بی حد و حصر  به بیننده القا می شود. معمولا نوعروسان از این سبک چیدمان برای کل خانه استفاده نمی کنند و تنها بخشی از منزل را به این دکوراسیون اختصاص می دهند و با گذاشتن سماورهای طلایی، کرسی، پشتی های گلیمی، گلیم های دستبافت نقطه آرامش بخش منزل خود را طراحی می کنند.

دیزاین صنعتی

سبک صنعتی برگرفته از دوره انقلاب صنعتی در اروپاست. مبلمان چرم در آن دوره از تاریخ اروپا طرفداران بی‌شماری در بین اشراف و کارخانه‌داران داشت و به همین دلیل به یکی از عناصر جدایی‌ ناپذیر دکوراسیون صنعتی تبدیل شده است. استفاده از وسایل تزئینی چوبی، رنگ های قهوه ای و تیره و نقاشی های پرتره از شاخصه این سبک دکوراسیون محسوب می شود. در سبک صنعتی می توان از وسایل مدرن و قدیمی در کنار هم استفاده نمود. ترکیب این وسایل در خانه باعث می شود فضای خانه شما زیباتر و جذاب تر به نظر بیاید البته به این نکته توجه داشته
باشید که سبک دکوراسیون داخلی صنعتی از وسایل غیرضروری خودداری می کند و فضاهای خالی در نظر گرفته شده در آن بیش از بقیه انواع دیزاین منزل است اما وسایل اندک خریداری شده باید در سطح بالای کیفیتی باشند مثلا از میزهای چوبی واقعی نه طرح چوب یا نئوپان و تابلوهای با تعداد اندک ولی با قابهای فاخر و کتیبه ای استفاده می شود.

دیزاین فرانسوی

پرده های بزرگ و سنگین که امروزه در جهیزیه ها به وفور دیده می شوند، روتختی های ضخیم و کارشده مخمل همگی تلفیقی از دیزاین فرانسوی هستند که با فرهنگ امروزه ما عجین شده اند. در این سبک دکوراسیون داخلی معمولا از مبل های بزرگ با پارچه های فاخر، ظروف تزئینی چینی و گچ بری های پرکار و سنگین و آینه کاری های متنوع استفاده می شود.
 اگر دکوراسیون دلخواه شما در بین موارد گفته شده در قسمت اول نیست قسمت دوم مقاله 9 نوع دکوراسیون داخلی پرطرفدار برای منزل نوعروس را مطالعه کنید تا بتوانید دیزاین مدنظر خود برای منزلتان را انتخاب نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت