اگر در روز عروسی مریض شدیم چکار کنیم؟

اگر در روز عروسی مریض شدیم چکار کنیم؟

فهرست عناوین

سلامتی عروس و داماد یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نزدیکی مراسم مورد توجه قرار بگیرد. بیماری، انرژی عروس و داماد را می‌گیرد و آن‌ها را کلافه می‌کند. این بار بزمینه این موضوع پر اهمیت را بررسی کرده است. ابتدا نکاتی که باید برای پیش‌گیری از بیماری انجام دهید بیان کرده‌ایم سپس به کارهایی که در صورت بروز بیماری باید انجام دهید پرداخته‌ایم.

چگونه از مریض شدن قبل از عروسی پیش‌گیری کنیم؟

1- برنامه‌ریزی داشته باشید.

شاید این عنوان کمی ‌عجیب به نظر برسد اما اگر بدانید استرس و اضطراب علاوه بر این که ایمنی شما را پایین می‌آورد سبب می‌گردد انواع بیماری‌های معده و گوارش را پیدا کنید متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. با یک برنامه ریزی درست به وسیله یک برنامه ریز حرفه ای عروسی یا فردی با تجربه از اضطراب ناشی از بی برنامگی جلوگیری کنید. فشار عصبی باعث بروز سر درد و معده درد می‌شود سعی کنید ریلکس باشید.

2- یک رژیم غذایی متعادل با مصرف زیاد میوه و سبزی داشته باشید.

یک رژیم غذایی مناسب پیش از عروسی شامل مواد غذایی غنی و مفید است. غذاهای چرب و سنگین ممکن است باعث بروز بیماری‌های مختلف شود. اگر سابقه فشار خون یا چربی بالا را دارید از خوردن مواد غذایی مضر پرهیز کنید. میوه باعث شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شود و فیبر موجود در سبزیجات برای سیستم گوارش شما مفید خواهد بود. بنابراین یک برنامه غذایی متعادل و سرشار از فیبر و مواد مفید داشته باشید.

3- ورزش کنید.

متاسفانه با مشغله‌هایی که در نزدیکی مرسم عروسی پیش می‌آید ورزش از برنامه عروس و داماد حذف می‌شود. این در حالی است که حتی اگر قبلا ورزش نمی‌کردید باید در نزدیکی مراسم عروسی خود ورزش کنید. ورزش کردن باعث می‌شود تا شما روحیه خوبی پیدا کنید و ایمنی بدن شما بالا برود. ورزش شما را مجبور به تنفس می‌کند و دریافت اکسیژن برابر است با سلامتی. بنابراین یک برنامه ورزشی درست باعث سلامت روان، تناسب اندام و سلامت جسمانی عروس و داماد خواهد شد. توصیه می کنیم مقاله 8 نکته برای لاغری بیشتر با ورزش را بخوانید.

4- استراحت را فراموش نکنید.

استراحت کردن و خواب کافی به مدت 8 ساعت در شبانه روز یکی از کارهایی است که عروس و داماد باید در راستای سلامتی خود انجام دهند. کافی نبودن خواب سر درد، کلافگی، ضعیف شدن سیستم ایمنی و ... می‌شود. در میان کارهای عروسی استراحت را از یاد نبرید.

5- آب به مقدار کافی بنوشید.

نوشیدن آب کافی یکی از نکات کلیدی برای افزایش ایمنی بدن و سلامتی است. آب کافی باعث اکسیژن رسانی به سلول‌ها می‌شود و همچنین پوست را شفاف می‌کند. مصرف کافی آب برای لاغری و تناسب اندام نیز حائز اهمیت است.

6- نفس عمیق بکشید.

تنفس عمیق سبب می‌شود سطح استرس در بدن عروس و داماد پایین آید و اکسیژن رسانی را افزایش می‌دهد. هر موقع احساس خستگی کلافگی و بروز تنش عصبی کردید چند نفس عمیق بکشید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

7- بهداشت را رعایت کنید.

اگر برای شما مهم است که در نزدیکی مراسم عروسی دچار مسمومیت غذای و سایر مسمومیت‌ها نشوید بهداشت را رعایت کنید. دستان خود را بشویید و از مصرف غذاهای رستورانی و نامطمئن خودداری کنید. سبزیجات و میوه‌ها را قبل از مصرف خوب بشویید و از مصرف غذاهای چند روز مانده پرهیز کنید.
اگر در روز عروسی مریض شدیم چه کار کنیم؟
1- اگر تب و بدن درد دارید استامینوفن بخورید.
درصورتی که صبح روز عروسی احساس بدن درد و تب کردید هر هشت ساعت یک بار استامینفون یا ژلوفن بخورید. (مصرف زیاد ژلوفن به هیچ عنوان توصیه نمی شود)
2- در صورت آب‌ریزش بینی از آنتی هیستامینها بخورید.
آب‌ریزش بینی یکی از اتفاقات بدی است که می‌تواند برای عروس و داماد بیفتد. اگر در نزدیکی مراسم یا در روز عروسی احساس کردید که دچار این مشکل شدید یک بار در روز آنتی هیستامین یا لوراتادین و یا سیتریزین بخورید.
3- اگر دچار احتقان بینی شدید از آنتی هیستامینها مصرف کنید.
در صورتی که بینی شما دچار اختناق یا گرفتگی شدید، بخور بگیرید و آنتی هستامین مصرف کنید. 
4- اگر سرفه‌های شدید داشتید شربت دکسترومتورفان بخورید.
اگر سرفه‌های مهار نشدنی و غیر قابل کنترل داشتید دو بار در روز دکسترومتورفان مصرف کنید. مایعات گرم را فراموش نکنید.
5- اگر معده درد داشتید رانیتیدین بخورید.
علاوه بر درمان‌های سنتی مانند جوشاندن نعناع قرص دایمتیکون برای از بین بردن نفخ معده و رانیتیدین برای تسکین معده خوب است. اگر استرس شما باعث درد و ورم شکمی شده است از کلدنیوم سی برای بهتر شدن حالتان استفاده کنید.
6- اگر دچار گرفتگی عضلات شدید متوکاربامول مصرف کنید.
تیزانیدین و متوکاربامول، قرص‌هایی هستند که کار شل کنندگی عضلات را انجام می‌دهند. اگر دچار گرفتگی شدید عضلات شدید دو بار در روز از یکی از این قرص‌ها مصرف کنید.
7- اگر دچار اسهال شدید دیفنوکسیلات بخورید.
اگر در روز مراسم خود دچار اسهال شدید دیفنوکسیلات، دی سیکلومین، ساب سیترات، لوپرامید یا هیوسین مصرف کنید. (به هیچ عنوان در مصرف این داروها زیاده روی نکنید زیرا اثرات جانبی به همراه دارند.)
سخن آخر
راه حل‌های گفته شده برای درمان مشکلات احتمالی در روز مراسم همگی مربوط به زمانی است که دسترسی به پزشک ندارید و وقت کافی برای مراجعه به مطب دکتر ندارید. از این رو توجه داشته باشید در حد امکان از خود درمانی پرهیز کنید. بزمینه هیچ مسئولیتی در قبال مصرف سرخود این داروها و اثرات جانبی آنها ندارد پس بهترین کار مراجعه به دکتر اورژانس یا دکتر عمومی است. با آرزوی سلامتی و شادابی برای همه شما عزیزان.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت