چه کنیم مهمانان، لباس سفید در عروسی‌مان نپوشند؟

چه کنیم مهمانان، لباس سفید در عروسی‌مان نپوشند؟

فهرست عناوین

اگر در روز عروسی‌تان متوجه می شدید که یکی از مهمانان شما لباس سفید مجللی پوشیده است، چه حسی پیدا می کردید؟ ناراحت می شدید یا اصلا برایتان مهم نبود؟ بسیاری از عروس خانم‌ها معتقدند لباس سفید در عروسی مخصوص آنهاست و دیگران نباید این رنگ را بپوشند، اما بسیاری از مهمانان این قاعده را در عروسی رعایت نمی‌کنند. اگر برایتان این قضیه مهم است که فقط شما، به عنوان عروس، لباس سفید بپوشید و تنها کسی باشید که با این رنگ در عروسی جلوه کنید، ما در این مقاله ترفندهایی را به شما یاد می دهیم تا از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

البته لازم به ذکر است هر چند که راضی کردن مهمانان برای اینکه این رنگ لباس را نپوشند کار سختی است و ممکن است به آنها بربخورد، اما شما با سیاست و درایت کافی و با استفاده از این راهکارها می‌توانید هوشمندانه به هدف خود برسید:

1. برای جشنتان تم انتخاب کنید.

در حال حاضر بسیاری از افراد برای جشن هایشان تم انتخاب می کنند. البته این کار برای مهمانی های خودمانی و کوچکتر و غیر رسمی کاربرد بیشتری دارد زیرا شما نمی توانید برای افراد سالمند و افرادی که برایشان احترام زیادی قائل هستید، حد و حدود تعیین کنید.

2. با آنها صحبت کنید و از آنها بپرسید.

از آشنایان نزدیک بپرسید که می‌خواهند چه رنگی را برای عروسی شما بپوشند. اگر رنگ مورد نظرشان سفید بود، تلاش کنید آنها را با ترغیب به انتخاب رنگ‌های دیگر از انجام این کار منصرف کنید. می توانید لینک این مقاله را برای آنها بفرستید!

3. با آنها به خرید بروید.

اگر شک دارید که ممکن است اطرافیان نزدیکتان، علیرغم توصیه شما، لباس سفید بپوشند، می‌توانید با آنها به خرید بروید و تا حد امکان روی انتخاب آنها اثر بگذارید. البته این راهکار مخصوص آشنایان نزدیک و صمیمی است و درباره همه مهمانان کاربرد ندارد.

4. از نزدیکان آنها بخواهید آنها را متقاعد کنند.

اگر با عده‌ای از مهمانان رودربایستی دارید، می‌توانید از طریق سایرنزدیکان آنها که با آنها صمیمی هستید، بپرسید که مهمان مورد نظرتان چه رنگی را می‌خواهد بپوشد. سپس از او بخواهید تا مهمان مورد نظر را قانع کند که از پوشیدن آن رنگ خودداری کند. این روش راه خوبی است که شما با استفاده از آن می‌توانید مهمانان رسمی‌تان را قانع کنید و پیام خود را به آنها برسانید.

5. در کارت عروسی رنگ‌ ممنوعه را مشخص کنید.

می‌توانید در کارت دعوت، با زبانی طنزآمیز و به طوری که به مدعوین برنخورد، از آنها بخواهید تا این رنگ را نپوشند. البته این اقدام کمی ریسک دارد زیرا هنگامی که در کارت دعوت که یک دعوتنامه رسمی است این کار را انجام می دهید، ممکن است سوءتفاهم پیش بیاید. پس تا جایی که می توانید از این گزینه استفاده نکنید.

6. در هنگام دعوت تلفنی به صورت تلویحی به این مساله اشاره کنید.

حتما شما بسیاری از مهمانان را به طور تلفنی دعوت می‌کنید. اگر با آنها رودربایستی دارید و نمی‌توانید مستقیم به این مساله اشاره کنید که رنگ سفید را برای لباسشان در عروسی شما انتخاب نکنند، می‌توانید به صورت تلویحی و غیرمستقیم به این مساله اشاره کنید.

نگران نباشید.

اگر در نهایت با همه تلاش‌هایی که کردید تا مهمان مورد نظرتان سفید نپوشد، او تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد، مطمئن باشید که مشکلی پیش نمی اید، پس سعی کنید خونسرد و بیخیال باشید. روز عروسی نباید هیچ موضوعی موجب ناراحتی شما بشود و شاید آن مهمان تنها به دلیل علاقه اش به رنگ سفید و هزاران دلیل دیگر این لباس را پوشیده است. در غیر این صورت حتی اگر هم پوشیدن رنگ سفید به صورت عمدی انجام شده باشد و قصد ازار دادن شما یا جلب توجه کردن در مراسم را داشته باشد، خود اوست که مورد سرزنش قرار می گیرد، بنابراین تا جایی که می توانید سعی کنید از مراسمتان لذت ببرید و به این موضوع توجه نکنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

rahil | 1397 مهر 28


به نظر من موضوعی نیست که بخواد این همه حساسیت ایجاد کنه چون لباس عروس خیلی متفاوته با لباس های مجلسی دیگه ولی باز اشاره خوبی بود

افسانه | 1397 مهر 30


هرکسی خودش باید بدونه که روز عروسی نباید سفید بپوشه اگه پوشید دیگه خودتونو ناراحت نکنید.. یک شبه دیگه تموم میشه