چگونه برای عکاسی عروسی آماده شویم؟

چگونه برای عکاسی عروسی آماده شویم؟

فهرست عناوین

اگر گرفتن هزاران عکس در مقابل دوربین در روز عروسی برای شما وحشتناک است و حکم کابوس را دارد، باید بدانید که شما تنها نیستید و این موضوع برای خیلی از افراد کسل کننده است. اگر شما یک مدل حرفه ای نیستید، ساعت ها قرار گرفتن در مقابل دوربین برایتان کسل کننده خواهد بود و احساس ناخوشایندی خواهید داشت. بنابراین بهتر است نکاتی که سبب می شود ساعات عکاسی شما کوتاه تر شود را بیاموزید. همچنین رعایت این نکات باعث می شود عکس های عروسی شما راضی کننده تر باشد. در ادامه به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

بهترین زاویه خود در عکس را پیدا کنید.

از خود سلفی های متعدد بگیرید یا از یک دوست کمک بگیرید تا از شما چندین عکس بگیرد و ببینید کدام عکس و کدام زاویه صورت خود را بیشتر دوست دارید. سعی کنید همیشه از آن زاویه در مقابل  دوربین قرار بگیرید. همه افراد بدون استثنا در یک زاویه از صورت خود زیباتر به نظر می رسند؛ بنابراین حتی اگر هنوز از این زاویه بی خبر هستید، بدانید شما نیز چنین زاویه ای دارید که باید آن را پیدا کنید.

صورتتان را کانتور کنید.

اگر اسکلت صورت استاندارد و بی نقصی ندارید، اگر غبغب دارید یا اگر گونه های برجسته ندارید، حتما صورت خود را کانتور کنید. سایه ها در عکس صورتتان را استخوانی تر و زیباتر نشان می دهد. برای یادگیری چگونگی کانتور به مقاله کانتورینگ صورت که در سایت بزمینه موجود است مراجعه کنید.

به فرم چانه خود توجه کنید.

اگر غبغب دارید، سر خود را کمی بالا بگیرید تا غبغب صاف‌تری داشته باشید. اگر چانه‌ی کوچکی دارید سر را کمی به سمت پایین خم کنید؛ اما مراقب باشید غبغب شما برجسته نشود. این نکته را به خاطر بسپارید که هر چیزی که به دوربین نزدیک‌تر باشد، بزرگتر به نظر می رسد. برای مثال اگر می خواهید اندام شما در عکس لاغرتر بیفتد سر را کمی به جلو بیاورید تا بدن شما از دوربین فاصله بیشتری داشته باشد تا صورتتان.

طبیعی بخندید!

در عکس جوری بخندید که در زندگی واقعی می خندید. وقتی شدت خنده شما زیاد باشد، لپ‌ها برجسته و چشم های شما حالت لوچ پیدا می کند. که فرم ایده‌آلی نیست. بنابراین تمرین کنید که صورت خود را ریلکس کنید؛ دهان خود را به نرمی باز کنید و در ذهن خود به چیزی که شما را خوشحال می کند فکر کنید. شما باید یک عروس خوشحال و سرزنده باشید.

از زبانتان استفاده کنید.

هنگام عکاسی زبان خود را به سقف دهانتان بچسبانید و آن را فشار دهید. این کار به کشیده شدن گردنتان کمک می کند و از ایجاد غبغب جلوگیری می کند. فقط این کار را بارها امتحان کنید تا در هنگام انجام دادن به صورت غیر معقول نگاه نکنید.

با چشمان خود بخندید.

شما می دانید وقتی می‌خندید چه اتفاقی برای چشمان شما می افتد و چشمان چه حالتی پیدا می کنند. حتی وقتی در عکس نمی خندید به چشمان خود آن فرم و حالت را بدهید. با انجام این کار در همه عکس ها صورت شما حالت شاد و بشاش دارد.

بزرگ و کوچک کردن بازوها

اگر زاویه بدن شما در مقابل دوربین به گونه ای باشد که بازوی شما به دوربین نزدیک‌تر از سایر اعضای بدنتان باشد بازو بزرگ‌تر بنظر می رسد.  برای انجام این کار می توانید دست را به صورت خم شده به کمر بزنید و به گونه ای بایستید که آرنج در جلوی بدن شما قرار بگیرد نه به بیرون. برای کوچکتر  نشان دادن بازو نسبت به حالت واقعی عکس این مورد عمل کنید. یعنی بازو از بدن فاصله بگیرد و آرنج در سمت کناره های بدن قرار داشته باشد. برای این کار می توانید از فرد کناری خود بخواهید که به گونه ای در کنار شما بایستد که مقداری از بازوی شما را پنهان کند.

بهترین آتلیه های عروسی را در بزمینه ببینید.

آتلیه عروس پارمیس مشاهده این کسب و کار
استودیو عکس و فیلم لومانا مشاهده این کسب و کار
آتلیه عروس تصویر مشاهده این کسب و کار

به پاهای خود اهمیت دهید.

حتی اگر لباس عروسی که پوشیده اید بلند است و به طور کامل پاهای شما را می پوشاند باز هم اهمیت پاها را از دست ندهید. کافی است یکی از زانوها را به مقدار خیلی کمی خم کنید، در این صورت دیگر خیلی صاف و عصا قورت داده به نظر نمی رسید و در ضمن ران های شما لاغرتر به نظر می رسد.

به بدنتان زاویه دهید.

بدنتان را 45 درجه به سمت فرد کناری خود بچرخانید، تا به بدن خود عمق دهید نه پهنا. به این صورت باریک‌تر به نظر می رسید که برای خانم ها دلپذیرتر است.

ریلکس باشید.

شاد باشید بخندید و خودتان باشید. دوربینی که در مقابل شما قرار دارد برای ثبت بهترین لحظات شماست پس این لحظات را بسازید تا عکس ها تنها برای ثبت ژست نباشد. اگر در اواسط عکاسی عروسی دچار استرس یا خستگی شدید از عکاس بخواهید به شما فرصت دهد تا کمی ریلکس شوید. با همسرتان در اطراف کمی بگردید، حرف بزنید و حتی کمی برقصید تا روحیه شما برگردد. سپس دوباره به محل عکاسی بازگردید و کار را ادامه دهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

فرزاد | 1397 مهر 08


خیلی ازین ژست ها و نکات خوبن ولی اکثر آتلیه ها حتی اگر ما هم بلد باشیم اونا کار خودشونو میکنن و بر اساس سلیقه خودشون عمل می کنن. جوری رفتار می کنن که انگار بهترین ژست اونیه که اونا میگن

بهار | 1397 مهر 16


حتی اون چیزی که ما دوست داریم رو هم فقط گوش میدن و اهمیت کمی داره واسشون و اجرا نمیکنن، بیشتر برمیگرده به سبک کاری که اونا انجام میدن، دیدن نمونه کاراشون میتونه برای انتخاب درست آتلیه بر مبنای سلیقه ما کمک کنه، البته که اونم نسبی هست