آشنایی با جدیدترین روش‌‌‌‌های‌‌‌‌ هاشور ابرو (میکروبلیدینگ و ...)

آشنایی با جدیدترین روش‌‌‌‌های‌‌‌‌ هاشور ابرو (میکروبلیدینگ و ...)

فهرست عناوین

ابروها مشخص ترین عضو در چهره هستند که با تغییرات در مدل و پهنای آن حالات چهره نیز به طرز شگفت آوری تغییر ‌‌‌‌می‌کند. امروزه نیز خانم‌‌‌‌هایی که به زیبایی خود اهمیت ‌‌‌‌می‌دهند و ابروهای توخالی یا نازکی دارند، به دنبال روش‌‌‌‌های جدید‌‌‌‌ هاشور ابرو هستند. زیرا بسیاری از آنها از استفاده از ژل ابرو، ریمل ابرو، مداد و سایه‌‌‌‌های پودری که معمولا با عرق کردن و با گذشت مدت زمانی در ابرو پخش ‌‌‌‌می‌شوند، خسته شده اند. هاشور ابرو یکی از موثرترین روش هاست که روش های مختلفی دارد. در این مقاله کارشناسان ما در بزمینه به بررسی روش‌‌‌‌های مختلف میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ، فیبروز و ... پرداخته‌اند و هزینه‌‌‌‌های حدودی و مقایسه روش‌‌‌‌ها با یکدیگر را بیان کردند.

روش‌‌‌‌های جدید ‌‌‌‌هاشور ابرو با تتو چه تفاوت‌هایی دارند؟

تاتوی ابرو روشی قد‌‌‌یمی‌است که خانم‌‌‌‌ها برای آرایش دائمی‌ابروی خود از آن استفاده ‌‌‌‌می‌کردند. اما این روش خیلی زود جای خود را به روش‌‌‌‌های جدید داد. کادرهای مصنوعی، رنگ‌‌‌‌های یکنواخت، زخم و خونریزی، دائمی ‌بودن روش، رنگ غیر طبیعی و ... همگی دلایلی برای نارضایتی فردی که از تاتو استفاده ‌‌‌‌می‌کرد بود. روش‌‌‌‌های جدید بر خلاف تاتو کادربندی‌‌‌‌های مصنوعی ندارد و به ندرت فرد دچار خونریزی ‌‌‌‌می‌شود و از آن جا که رنگ به لایه‌‌‌‌های سطحی پوست منتقل ‌‌‌‌می‌شود به مرور زمان از بین ‌‌‌‌می‌رود و در صورتی که فرد از ‌‌‌‌هاشور ابرو پشیمان شود ‌‌‌‌می‌تواند در نوبت‌‌‌‌های بعدی ‌‌‌‌هاشور ابرو را‌‌‌‌‌ ترمیم نکند.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکرو بلیدینگ در واقع ‌‌‌‌هاشور سه بعدی ابرو است و جدیدترین روش آرایش ابرو ‌‌‌‌می‌باشد. ابزار کار در میکروبلیدینگ یک قلم حرفه ای با 12 تا 15 عدد سوزن است که توسط اپراتور برای رسم خطوطی به شکل تارهای ابرو در نواحی خالی میان موهای ابرو به کار گرفته ‌‌‌‌می‌شود.
در روش میکروبلیدینگ، آرایشگر پس از بی حس کردن ابروی فرد، ابتدا با مداد مدل مورد نظر خود را دور ابروی طبیعی فرد طراحی ‌‌‌‌می‌کند سپس با بلید از رنگ مخصوص ابرو که به فرم ژله‌ای، خمیری و سایر اشکال است، بر‌‌‌‌می‌دارد و داخل کادر را پر ‌‌‌‌می‌کند. رنگ ابرو با استفاده از این قلم به غشای میانی پوست نفوذ ‌‌‌‌می‌کند. در میکرو بلیدینگ ابرو، در صورتی که پیش از این از تاتو استفاده نکرده باشید آرایشگر ‌‌‌‌می‌تواند از رنگ‌‌‌‌های روشن نیز برای‌‌‌‌هاشور ابروی شما استفاده کند اما در صورتی که قبلا تاتو کرده باشید فقط رنگ‌‌‌‌های تیره روی ابروی شما جواب ‌‌‌‌می‌دهد.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

بر خلاف روش میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن با استفاده از قلم و دستگاه دیجیتال انجام ‌‌‌‌می‌شود و رنگ به لایه عمیق‌‌‌‌‌تری نسبت به میکروبلیدینگ ‌‌‌‌می‌رود. در این روش نیز مانند روش میکروبلید ابتدا ابرو را بی حس ‌‌‌‌می‌کنند سپس با ماژیک یا مداد ابرو فرم مورد نظر را طراحی ‌‌‌‌می‌کنند سپس خطوط ‌‌‌‌هاشور را با قلم دستگاه درون کادر ‌‌‌‌می‌کشند.

فیبروز چیست؟

فیبروز در واقع روشی از میکروبلید است که توسط آکاد‌‌‌‌می ‌فی ابداع شده است. در این روش (PHI BROWS) که توسط آقای برانکو بابیک، موسس آکاد‌‌‌‌می ‌فی، ابداع شده است، از عدد طلایی فی استفاده ‌‌‌‌می‌گردد.
φ=1.618
در طراحی این روش، برای تناسب ابرو و همچنین تناسب کل صورت از یک فرمول استفاده ‌‌‌‌می‌شود. در این فرمول نسبت طول قسمت بلند ابرو به طول قسمت کوتاه ابرو با نسبت طول کل ابرو به طول بلند ابرو یکسان و. برابر عدد فی است.
z/y=y/x=φ

میکروشیدینگ چیست؟

میکروشیدینگ مانند سایه پودری اثر ‌‌‌‌می‌کند و برای پوست‌‌‌‌های حساس مناسب است. افرادی که پوست خشک و ابروهای توخالی دارند ‌‌‌‌می‌توانند از‌‌‌‌‌ترکیب میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ استفاده کنند.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن با هم چه تفاوتی دارند؟

هر دو روش، روش‌‌‌‌های نیمه دائمی ‌هستند و باید پس از مدتی‌‌‌‌‌ ترمیم شوند. اما میکروبلیدینگ سطحی‌‌‌‌‌تر است و مدت کمتری روی پوست ‌‌‌‌می‌ماند. معمولا اثر میکروبلید پس از یک سال از بین ‌‌‌‌می‌رود اما برای میکروپیگمنتیشن این مدت طولانی‌‌‌‌‌تر است. از آن جا که میکروبلید با دست انجام ‌‌‌‌می‌شود دقت بیشتری دارد و طبیعی‌‌‌‌‌تر نیز ‌‌‌‌می‌باشد در حالی که میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه انجام ‌‌‌‌می‌شود.

چه کسانی نمی‌توانند از‌‌‌‌هاشور ابرو استفاده کنند؟

خانم‌‌‌‌های باردار، مادران شیرده، بیماران سرطانی، افراد مبتلا به صرع، افراد با آفتاب سوختگی شدید، افراد دارای بیماری‌‌‌‌ها و اختلالات خونی، افراد با بیماری‌‌‌‌های پوستی و شکستگی ابرو نمی‌توانند میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ انجام دهند.

قیمت معمول میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چقدر است؟

بنابر تحقیقات عمل آمده از سوی کارشناسان ما در بزمینه، هزینه مربوط به میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ بر اساس مکان قرارگیری آرایشگاه، معروفیت آرایشگر و سایر عوامل متفاوت است. اما با پرس و جوهای انجام گرفته قیمت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو در محدوده شهر تهران در بازه دویست هزار تومان تا هفتصد هزار تومان قرار دارد.

قبل از میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چه کارهایی انجام دهیم؟

توصیه ‌‌‌‌می‌شود پیش از انجام‌‌‌‌هاشور ابرو از یک هفته قبل مصرف آسپرین، امگا3 و رتینول را قطع کنید. حداقل سه روز تا عمل‌‌‌‌هاشور ابرو به هیچ وجه اپیلاسیون یا لایه برداری پوستی انجام ندهید. حداقل سه روز پیش از‌‌‌‌هاشور ابرو در معرض آفتاب شدید قرار نگیرید. روز انجام‌‌‌‌هاشور ابرو از نوشیدن الکل، نوشابه‌‌‌‌های انرژی‌زا و قهوه خودداری کنید.

مراقبت‌‌‌‌های بعد از میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چه چیزهایی هستند؟

تا سه روز پس از‌‌‌‌هاشور ابرو از استحمام خود داری کنید و تا یک هفته از شستن صورت با مواد شوینده و کشیدن لیف بر روی ابرو پرهیز کنید. همچنین تا سه روز هر چهار ساعت با سرم نمکی یا آب جوشیده خنک شده و یک پنبه ابروها را پاک کنید و با پماد آ چشمی ‌ابرو را چرب کنید. تا دو هفته استخر نروید و و از خاراندن و کندن پوست ابرو خودداری کنید.

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ چه عوارضی دارند؟

در صورتی که مراقبت‌‌‌‌های قبل و بعد از‌‌‌‌هاشور ابرو را به درستی رعایت کنید و آرایشگر شما نکات بهداشتی را رعایت نماید مشکلی پیش نخواهد آمد. در واقع آرایشگر نباید یک بلید را برای دو نفر استفاده کند زیرا خطر انتقال بیماری وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت