برای جوانسازی پوست چه کارهایی می توان انجام داد؟

برای جوانسازی پوست چه کارهایی می توان انجام داد؟

فهرست عناوین

چند سالی است که بازار کار جوانسازی پوست، انجام عمل های زیبایی و کارهای مراقبی پوست در راستای زیبایی بسیار مرسوم شده است. شاید در گذشته اغلب، خانم های سن بالا به فکر چنین کارهایی می افتادند؛ اما امروزه خانم های کم سن و سال و آقایان نیز به پیروی از جو جامعه به دنبال جوانسازی پوست خود هستند. ما کارشناسان بزمینه لازم دیدیم تا مقاله ای تحت این عنوان برای راهنمایی هرچه بیشتر عزیزانی که قصد جوانسازی پوست خود را دارند بنویسیم. گفتنی است راه های جوانسازی پوست زیاد است. بعضی از افراد یکی از روش ها را جهت جوانسازی و برخی ترکیبی از آن ها را به کار می برند. در ادامه به بررسی معروف ترین روش های آن خواهیم پرداخت.

انواع جوانسازی پوست

کارهای جوانسازی پوست در مجموع به دو دسته تقسیم می شوند. بخشی از آن ها مربوط به بیس و پایه پوست می باشد که سبب سفت شدن پوست می شود. هایفو، RF، مزوتراپی و PRP از این قسم می باشند. در مقابل بخش دیگر کارهای جوانسازی، مربوط به ظاهر پوست و چروک ها هستند. بوتاکس و ژل از این نوع می باشند.

علت پیری پوست صورت

با افزایش سن، پوست از حالت ازتجاعی خارج می شود. در واقع به علت کم شدن کلاژن، پوست پیر می شود. کلاژن خاصیت کشسانی پوست را حفظ می کند و کاهش آن سبب می شود جای حرکات عضلات صورت روی پوست بماند و اثرش به صورت چروک روی پوست باقی بماند. علاوه بر این سلول ها با سرعت کمتری تکثیر می شوند و توانایی پوست جهت ترمیم خود کم می شود. همچنین حفظ رطوبت توسط آن ضعیف شده و چروک ها ایجاد می شوند.

هایفو تراپی

در هایفوتراپی از امواج مافوق صوت، و نفوذ به اعماق پوست جهت از بین بردن کلاژن های قدیمی و بازسازی کلاژن های جدید استفاده می گردد. انجام هایفو از سنین حدود چهل سال توصیه می شود. هایفو تراپی را می توان قوی ترین روش در بین روش های عمقی دانست. فاصله بین بار اول و دوم 8 ماه تا یک سال است. تعداد دفعات انجام هایفو نباید بیشتر از 4 تا 6 بار باشد. از این رو جهت تداوم اثر هایفو، باید از روش های دیگر در کنار آن استفاده گردد. بلافاصله پس از هایفو تراپی تنها 5 درصد از نتیجه کار قابل مشاهده است و نتیجه اصلی را بعد از طی تقریبا 3 ماه می توانید شاهد باشید.
هایفو تراپی تحت تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) می باشد و روشی کاملا غیر تهاجمی است و هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نمی کند. فرد پس از انجام هایفوتراپی، بدون هیچ درد و زخمی می تواند به انجام کارهای روزمره خود بپردازد. هایفو را می توان از کم هزینه ترین اعمال جوانسازی نام برد.

آر اف (RF)

اگر سن شما بیشتر از چهل سال است، توصیه می شود ابتدا هایفو کنید، سپس RF را انجام دهید. زیرا هایفو به سفت شدن عضلات کمک می کند. اما اگر سن شما کمتر از 40 سال است به شما جلسات منظم RF توصیه می شود. RF نیز مانند هایفوتراپی روشی غیر تهاجمی است و فرد پس از انجام Rf در پوست خود قرمزی شدید و زخمی مشاهده نمی کند. این تکنولوژی با استفاده از انرژی رادیو فرکوئنسی، عمل کلاژن سازی را انجام می دهد. درد RF کاملا قابل تحمل است. در این روش گرما در پوست ایجاد می شود و بلافاصله با ماساژ شروع به صاف کردن و سفت کردن پوست می کند. تاثیر RF از دو تا سه هفته پس از انجام آن قابل مشاهده است.

پی آر پی (PRP)

در جوانسازی پوست به وسیله PRP از شما مقداری خون گرفته می شود، در سانتریفیوژ ریخته شده و پلاکت آن جدا می شود. در حالت استاندارد در کیت مخصوص محلولی وجود دارد(سیترات سدیم تزریقی) که خون جهت تغلیظ داخل آن ریخته شده سپس به بافت پوست تزریق می گردد. پی آرپی را سه بار در سال هر سه ماه یک بار می توانید انجام دهید. از آنجا که در انجام PRP از هیچ ماده خارجی استفاده نمی شود، می توان آن را ایمن ترین روش جوان سازی پوست دانست. به علت آن که مواد مورد استفاده از داخل بدن خودتان می باشد هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند.

مزوتراپی

در روش مزوتراپی ترکیبی از هیالورونیک‌اسید، ویتامین (A, B, C, E, K)، مواد معدنی و یا سایر عناصر فعال به پوست تزریق می گردد. در حقیقت این محلول، بسته بندی و از قبل تهیه شده است و نباید به صورت دست ساز توسط دکتر ساخته شود، زیرا اندازه های دقیق هرکدام از ترکیبات، مهم، مشخص و استاندارد است.

بوتاکس

بوتاکس ترکیب ساخته شده از سم بوتولینوم تاکسین است. این سم را کشنده ترین سم دنیا می دانند که در عمل بوتاکس آن را تا حد زیادی رقیق می کنند تا تنها باعث فلج شدن عضلات صورت شود. ماندگاری اثر بوتاکس معمولا 3 تا 6 ماه است. اگر مواقع از بین رفتن اثر آن 5-6 بار به فواصل سه ماه بوتاکس را انجام دهید اثر آن طولانی می شود و می توانید به انجام سالی یک بار آن اکتفا کنید. ماده بوتاکس باید به مقدار استانداردی رقیق باشد اگر از حدی بیشتر رقیق شود اثر بوتاکس خیلی کم می شود.

ژل یا فیلر

ژل یا فیلر برای خطوط عمیق صورت مثل چروک های پیشانی و خط خنده و... به کار می رود. در واقع این ژل، هیالورونیک اسید خالص می باشد که بدن انسان نیز به طور طبیعی آن را تولید می کند و آنزیم های بدن پس از مدتی آن را از بین می برد و برای بدن هیچ ضرری ندارد. مگر آن که در ژل تزریقی سیلیکون وجود داشته باشد که معمولا این ژل ها به عنوان ژل های دائمی به بیمار معرفی می شود. استفاده از چنین ژل هایی که هیالوونیک اسید خالص نیستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اثر ژل هیالوونیک اسید خالص تا حدود دوسال بسته به جای تزریق ژل ماندگاری دارد.
همیشه جلوگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین قبل از اقدام به انجام هر گونه از کارهای زیبایی گفته شده برای جوانسازی پوست، سعی کنید راه های مراقبت از پوست را به کار ببندید. علاوه بر این استفاده از ماسکهای صورت می تواند به صورت معجزه آسایی به چهره شما جلوه ببخشد. پیشنهاد می کنیم در راستای حفظ سلامتی و آگاهی بیشتر، به بخش مقالات زیبایی سر بزنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

هاله | 1397 مهر 08


من جوان سازی با مزوتراپی رو انجام دادم، روشن شدن پوست و نرم شدن اش رو بعد از اولین تزریق حس کردم.

علیرضا | 1397 مهر 09


چرا همه ی این کارا برای خانوماست؟؟ ما اقایان دل نداریم پوست جوون داشته باشیم؟

آوا | 1397 مهر 09


کاش از نظر قیمتی هم مقایسه می کردید تا بتونیم بهترین راه رو انتخاب کنیم. خیلی راهنماییاتون رو دوست دارم. ممنونم

بهار | 1397 مهر 18


همیشه نوع پوست در انتخاب نحوه ی درمان خیلی تاثیر گذار هست، اینهایی که برای جوان سازی پوست گفتین برای انواع پوست های خشک و چرب این روش ها اولویت ندارن؟

ستاره | 1397 مهر 22


در کنار مزایایی که گفتید کاش از خطرات احتمالیش هم می گفتید مثلا همین بوتاکس که به سادگی بیان شد میتونه بسیار مضر باشه