جدیدترین مدل کت و شلوار داماد برای مراسم عقد، عروسی و نامزدی

جدیدترین مدل کت و شلوار داماد برای مراسم عقد، عروسی و نامزدی

فهرست عناوین

به همان اندازه که برای عروس خانم انتخاب مناسب و زیبای عروسی مهم است، داماد نیز باید بتواند کت و شلواری مناسب با استایل خود و مطابق با مد روز داشته باشد. متاسفانه بسیاری از افراد توجه چندانی به انتخاب کت و شلوار دامادی نداشته و سرسری آن را انتخاب می کنند. اما توجه به نکات ریزی باعث می شود که شما به یک مدل جذاب تبدیل شده و در کنار عروس خان زیبا در بهترین روز زندگیتان بدرخشید. در این بخش شما را با نکات مهم خرید کت و شلوار دامادی و انواع آن آشنا می کنیم. 

  نکات مهمی که قبل از خرید کت و شلوار دامادی باید به آن توجه کنید 

همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، توجه به نکاتی کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی در تیپ و استایل شما داشته باشد. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر است:

سایز کت شلوار

نکته بسیار مهم در انتخاب کت و شلوار دامادی توجه به سایز ،ن است. بسیاری از اقایان ترجیح می دهند کت و شلواری را انتخاب کنند که کاملا جذب بدن بوده تا خوش هیکل بودن خود را به رخ بکشند! اما به این نکته توجه داشته باشید که شما در روز عروسی خود فعالیت بسیاری خواهید داشت و باید لباسی پوشیده باشید که با آن راحت باشید. بنابراین در انتخاب سایز دقت بیشتری به خرج داده و لباسی را انتخاب کنید که کاملا مناسب سایز شما باشد.

انتخاب جلیقه

پوشیدن و یا نپوشیدن جلیقه مساله ای است که خودتان برای آن می توانید تصمیم بگیرید. جلیقه ها در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که شما می توانید با توجه به استایل خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که جلیقه برای افراد قد کوتاه و یا خیلی چاق چندان مناسب نیست. همچنین اگر مراسم عروسی، عقد یا نامزدی شما در تابستان است، پوشیدن جلیقه باعث می شود که گرمای هوا بیش از مقدار واقعی شما را اذیت کند.

  جیب بغل کت 

دامادهای خوش سلیقه به هیچ عنوان جیب بالای کت و شلوار دامادی خود را خالی نمی گذارند. شما می توانید یک دستمال ابریشمی همرنگ پیراهنتان و یا گل های کوچیک متناسب با دسته گل عروس خانم داخل جیب قرار دهید.

پاپیون یا کراوات

یک پاپیون و یا کراوات می تواند زیبایی و نمای کت و شلوار دامادی شما را چند برابر نمایش دهد. انتخاب پاپیون و یا کراوات نیز کاملا شخصی است و به خودتان بستگی دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که پاپیون اسپرت تر و کراوات کلاسیک تر است و هر کدام زیبایی های مخصوص به خود را دارند.

انتخاب اکسسوری مناسب

یک داماد خوش تیپ علاوه بر کت و شلوار به دیگر پوشیدنی های خود از قبیل ساعت، دکمه سرآستین، کفش و کمربند نیز توجه می کند. حتما این اکسسوریهای جزئی را با لباس های خود ست کرده و از پوشیدن اکسسوری نامناسب با استایل کت و شلوار دامادی خودداری کنید.
بعضی از افراد بر این باورند که کت و شلوار دامادی نیازی به کمربند ندارد اما اگر این روزها سری به عکس های فشن شوهای جدید بیاندازید، متوجه می شوید که کت و شلوارهای دامادی همراه با کمربند پوشیده می شوند. کمربند زیبایی را انتخاب کنید که به خوبی روی بدن شما بنشیند تا اگر کت خودتان را از تن درآورید، زیبایی کمربندتان به چشم بیاید.

  انتخاب کت و شلوار متناسب با فرم بدن 

نکته مهم دیگری که قبل از انتخاب کت و شلوار دامادی باید در نظر بگیرید، فرم بدنتان است. یک کت و شلوار متناسب با فرم بدنتان می تواند ایرادهای احتمالی شما را پوشانده و یا زیبایی هیکل شما را دو چندان کند. اگر لاغر اندام هستید، یک کت دو دکمه باعث می شود که کمی درشت تر دیده شوید و اگر چاق هستید می توانید کت هایی با کمر ساسون دار و رنگ های تیره انتخاب کنید. کت های سه دکمه همچنین برای اقایان با قد کوتاه نیز مناسب بوده و باعث می شود که کمی بلندتر به چشم آیند.
اگر پایین تنه شما بلند است، از کت های کوتاه و اگر پایین تنه نسبت به بالا تنه کوتاه تر است، از کت های بلند استفاده کنید. کت هایی که از پشت چاک دارند مناسب اقایان چاق نیست.
طول آستین کت و اندازه شلوار
اگر می خواهید همانند مدل ها لباس بپوشید، به صورت جزئی و دقیق به اندازه ها توجه کنید. برای مثال لب آستین کت باید حدود 1 یا 2 سانتی متر از از مچ پایین تر باشد. یقه کت از پشت باید کاملا ایستاده باشد و چروک نخورد. اندازه شلوار باید به گونه ای باشد که یک سوم کفش با شلوار پوشیده شود. اگر نتوانستید دو سمت کت را به یکدیگر برسانید، کت برای شما تنگ است و بدون شک پوشیدن و خرید آن شما را پشیمان خواهد کرد. بلندی شلوار باید تا لبه پایینی کفش شما باشد و بلندتر یا کوتاهتر بودن آن مطمئنا به استایل شما صدمه می زند.

  خرید، دوخت و یا کرایه کت و شلوار دامادی 

بسیاری از آقا پسرها برای انتخاب کت و شلوار دامادی دچار تردید می شوند که لباس مورد نظر خود را بخرند، بدوزند و یا حتی کرایه کنند. هر کدام از انتخاب های فوق مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد، در خرید شما می توانید بلافاصله لباس مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را بپوشید. اگر کت و شلوار دامادی خود را به دست خیاط بسپارید، خیاط آن را دقیقا متناسب با فرم بدن شما آماده می کند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که دوخت کت و شلوار کاری کاملا تخصصی است و هر کسی نمی تواند حرفه ای و زیبا مدل انتخابی شما را بدوزد.
علاوه بر دوخت و یا خرید اگر در بودجه خود محدودیت دارید، مراکز بسیاری هستند که می توانید کت و شلوار دامادی گران قیمت و برند را همراه با اکسسوری هایی که با آن ست می شود، کرایه کرده و در روز عروسی خود مانند مدل ها بدرخشید.

ساده یا طرح دار

کت و شلوارهای دامادی این روزها در مدل های ساده و یا طرح دار در بازار موجود هستند. به طور کلی انتخاب و پیدا کردن یک کت و شلوار دامادی با پارچه ساده و شیک بسیار ساده تر از پیدا کردن یک کت و شلوار شیک با پارچه های طرح دار است. اگر دوست دارید که کت و شلوار شما طرح دار باشد، تمامی دقت و وسواس خود را به خرج داده تا لباسی زیبا و مناسب انتخاب کنید.

  توجه به مکان برگزاری عروسی 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی مکان برگزاری مراسم عروسی نیز می تواند به طور غیر مستقیم بر انتخاب کت و شلوار دامادی تاثیر بگذارد. اگر مراسم عروسی شما در فصل های بهار و تابستان و در سالن های رو باز برگزار می شود، انتخاب یک کت و شلوار رنگ روشن مانند طوسی کرم می تواند تناسب زیبایی با فضا داشته باشد. در صورتی که سالن عروسی شما سر بسته بوده و در محیطی لاکچری و شیک دارد، یک کت و شلوار تیره رنگ انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.

انتخاب رنگ کت و شلوار دامادی و اکسسوری های آن 

همانند انتخاب های دیگر، رنگ کت و شلوار دامادی نیز کاملا سلیقه ای است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یک رنگ زیبا و شیک انتخاب کنید. اما در این بخش چند ترکیب رنگ مد روز و بسیار زیبا به شما پیشنهاد می کنیم که می تواند ظاهری بسیار شیک و جذاب به شما بدهد.
• کت و شلوار مشکی همراه با جلیقه مشکی و پیراهن سفید
• کت و شلوار و جلیقه به رنگ آبی اطلسی همراه با پیراهن و دستمال جیبی سفید
• کت و شلوار و جلیقه طوسی همراه با پیراهن سفید و دستمال جیبی طوسی طرح دار
• کت و شلوار مشکی، پیراهن سفید به همراه جلیقه، کراوات و دستمال جیبی بنفش تیره
• کت و شلوار کرم رنگ به همراه پاپیون و دستمال جیبی که با هم ست شده اند
• کت و پیراهن سفید به همراه شلوار و پاپیون مشکی

جدیدترین مدل های کت و شلوار دامادی

بعد از آن که با نکات مهم خرید و انتخاب کت و شلوار دامادی آشنا شدید و ست رنگ های به روز آن را نیز دانستید، در این بخش شما را با جدیدترین مدل های کت و شلوار آشنا می کنیم.
کت و شلوارهایی با یقه ایستاده، دو دکمه و یا تک دکمه، یقه ساتن، طرح دار، کت هایی با یقه آرشال، یقه انگلیسی و مدل های متنوع زیادی در بازار موجود است که شما با توجه به سلیقه خودتان می توانید از میان آن ها یک کت و شلوار دامادی شیک و زیبا انتخاب کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت