تاثیرات مثبت ازدواج بر زندگی

تاثیرات مثبت ازدواج بر زندگی

فهرست عناوین

با شرایط کنونی جامعه، جوانان برای ازدواج به دلایل محکمی‌ احتیاج دارند تا بتوانند برای این امر تصمیم بگیرند و مسئولیت سنگین همسری را بپذیرند. انسان‌ها با اخذ تصمیم‌های مختلف سعی دارند تا در راه‌های بهتری گام بردارند. در این مقاله تیم بزمینه تغییرات مثبتی که پس از ازدواج در زندگی فرد ایجاد می‌شود را گردآوری کرده‌اند تا جوانان به تغییرات مثبت زندگی پس از ازدواج واقف شوند.

1- شما و همسرتان در یک تیم هستید.

وقتی ازدواج می‌کنید در واقع یک خانواده جدید تشکیل می‌دهید. این خانواده جدید یک تیم دو نفره متشکل از شما و شریک زندگی‌تان است. شما و هم تیمی‌تان دارای منافع مشترک هستید و در یک جهت حرکت می‌کنید. برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنید و به یکدیگر یاری می‌رسانید. زندگی انفرادی به پایان می‌رسد و یک تیم قوی تشکیل می‌شود.

2- مشکلات را با هم حل می‌کنید.

اگر در کار و زندگی دچار مشکلی شوید، برخلاف گذشته کسی را همراه دارید که شما را در برطرف کردن مشکل یاری کند. قوت قلب حضور چنین شخصی در زندگی می‌تواند کیفیت زندگی شما را بالا ببرد.

3- یک راهنما دارید.

اگر انتخاب فرد مورد نظر شما برای ازدواج انتخاب درستی باشد، می‌توانید روی همسرتان به عنوان یک راهنما و مشاور حساب کنید. شریک زندگی شما از هر قدمی‌ که در زندگی بر می‌دارید با خبر است و با توجه به درایت و تدبیر خود می‌تواند یک راهنمای خوب محسوب شود.

4- می‌توانید خود واقعی‌تان باشید.

در دوران دوستی و نامزدی هر چقدر هم با طرف مقابل صمیمی ‌باشید باز هم به طور کامل خود واقعی‌تان را به طرف مقابل نشان نمی‌دهید. اما پس از ازدواج در زندگی کسی را دارید که می‌توانید با خیال راحت خودتان باشید. بدون شک منظور پنهان سازی شخصیت پیش از ازدواج نیست، بلکه مقصود این است که زمانی که با کسی ازدواج می‌کنید، شبانه روز در کنار او هستید و در کنار او احساس راحتی می‌کنید.

5- درک مقابل را می‌آموزید.

پس از ازدواج باید سعی کنید تا همسر خود را درک کنید تا موفق شوید به کمک هم مسائل موجود را حل و فصل کنید. این تمرین خوبی برای شماست تا در مقابل سایر افراد نیز صبوری کنید و به درک درستی از نظرات آن‌ها برسید.

6- از خود گذشتگی را تمرین می‌کنید.

گذشت و بخشش یکی از خصیصه‌هایی است که سبب می‌شود در ابتدای امر خود شخص آرامش پیدا کند. اگر با همسرتان به مشکلی برخورد کردید یا او اشتباهی مرتکب شد، برای ادامه زندگی بر طبق منوال گذشته باید او را ببخشید. این تمرین خوبی است تا در مقابل سایرین نیز گذشت کنید و خطاهای آن‌ها سبب ایجاد کینه در وجود شما نشود.

7- صداقت برایتان عادی می‌شود.

ازدواج بنایی است که پایه‌های آن صداقت است. شما باید با شریک زندگی‌تان صادق باشید. هرچند گفتن مسئله‌ای ممکن است خوشایند همسرتان نباشد اما با پنهان کاری و دروغ وضع بدتر می‌شود و اعتماد او نسبت به شما سست می‌شود. با تمرین صداقت در زندگی زناشویی یاد می‌گیرید هیچ چیز مهم‌تر از صداقت نیست. بنابراین ازدواج به این شکل در بهبود فضایل اخلاقی‌تان می‌تواند موثر واقع شود.

8- بقیه عمر را با بهترین دوستتان می‌گذرانید.

اقوام و خانواده شما افرادی هستند که شما هیچ نقشی در انتخاب آن‌ها نداشته اید. اما همسرتان کسی است که خودتان با توجه به معیار و استاندارد‌هایی که دارید او را برمی‌گزینید. بنابراین او می‌تواند نقش بهترین دوست شما را در زندگی ایفا کند. در تفریحات، مسافرت‌ها، مهمانی‌ها و حتی در مشکلات و سختی‌ها بهترین دوست شما همیشه در کنارتان قرار دارد.

9- همسرتان را بیش از سایرین می‌شناسید.

به همان اندازه که اگر کسی به شما شناخت داشته باشد لذت بخش است، در صورتی که شما از کسی به طور کامل شناخت پیدا کنید لذت خواهید برد. به این موضوع فکر کنید که هیچ کس به اندازه شما به  کسی که دوستش دارید شناخت ندارد. چالش شناختن لایه‌های مختلف یک انسان به حدی شگفت انگیز و البته پیچیده است که گاه سال‌های سال زمان می‌برد.

10- با انسان‌های جدیدی آشنا می‌شوید.

انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و دوست دارد در ارتباط با سایر افراد زندگی کند. آشنایی با افراد جدید می‌تواند برای هرکس موضوع جالبی باشد. با ازدواج، دوستان و اقوام همسرتان آشناهای شما نیز محسوب می‌شوند. به این ترتیب افراد جدیدی را ملاقات می‌کنید و می‌توانید با آن‌ها هم صحبت شوید و به وسیله ارتباط با آن‌ها به زندگی خود ابعاد جدیدی بدهید.

11- یک پرستار خوب دارید.

پس از ازدواج، اگر دچار مریضی یا مشکلی شوید کسی را در منزل دارید که می‌تواند تا زمان بهبود شما کمکتان کند و از شما پرستاری کند. این مسائل دو طرفه است. به این معنی که اگر همسر شما نیز بیمار شود شما باید از او پرستاری کنید. یک ازدواج خوب و موفق با محبت و احترام دوطرفه همراه است.

12- احساس امنیت دارید.

زمانی که کسی به دیگری علاقمند می‌شود، دوست دارد او را همیشه در کنار خود داشته باشد. تا قبل از ازدواج احساس عدم امنیت در رابطه و به هم خوردن رابطه وجود دارد. این در صورتی است که با ازدواج احساس امنیت و آرامش بین هر دو نفر حاکم می‌شود.

13- بین شما و همسرتان صمیمیت حاکم می‌شود.

با ازدواج در روابط زناشویی بین زن و شوهر به مرور زمان صمیمیتی ایجاد می‌شود که آرام‌بخش روح و جسم آن‌ها خواهد بود. با گذر زمان و شناخت طرفین صمیمیت بین دو نفر بیشتر می شود و راحت‌تر می‌توانند علاقمندی های خود را در روابط بازگو کنند.


50 باید و نباید زندگی را از زبان دکترهولاکویی در بزمینه بخوانید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت