چه کارهایی را نباید پیش از عروسی انجام داد؟

چه کارهایی را نباید پیش از عروسی انجام داد؟

فهرست عناوین

از رژیم گرفتن و برنامه ریزی برای تناسب اندام که بگذریم، برای اینکه در شب عروسی در بهترین حالت خود قرار داشته باشید، بهتر است حواستان باشد که پیش از عروسی دچار بعضی اشتباهات زیبایی نشوید. کارشناسان بزمینه مواردی را در این رابطه برای شما جمع آوری کرده اند تا بتوانید قبل از عروسی بهتر تصمیم بگیرید و مهمترین شب زندگیتان را بی نقص تر از همیشه برگزار کنید.

1- پیش از عکاسی شکلات و قهوه نخورید.

شکلات، قهوه و هر خوراکی که ممکن است رنگ دندان‌های شما را تیره کند نخورید زیرا در عکس‌هایی که در آن لبخند دارید سفیدی دندان‌های شما حائز اهمیت است. علاوه بر این موضوع، نباید به دندان‌هایتان رنگ سفید مصنوعی بدهید. ابزاری مثل لاک دندان و لمینت ممکن است باعث شوند در عکس‌ها دندان‌های شما جلوه مناسبی نداشته باشد. برای جلوگیری از بروز چنین اشتباهی پیش از عروسی سعی کنید به هر نحوی رنگ طبیعی دندان خود را حفظ کنید.

2- آفتاب نگیرید.

یکی از بزرگترین اشتباهات زیبایی که ممکن است عروس خانم های علاقه مند به پوست برنزه مرتکب شوند، آفتاب گرفتن چند روز قبل از مراسم عروسی است. آفتاب گرفتن علاوه بر این که پوست شما را برنز می‌کند ممکن است سبب سوختگی یا جوش زدن پوستتان شود. شما باید روز‌های قبل از مراسم مراقب پوست خود باشید و از هرچیزی که ممکن است به پوست شما آسیب بزند جلوگیری کنید. همچنین ممکن است از نظر متخصص زیبایی و میکاپ کار شما پوست برنز مناسب شما نباشد. بنابراین پیش از عروسی این نکته را در نظر بگیرید.

3- لیزر نکنید.

اگر برای بار اول می‌خواهید از لیزر یا وکس استفاده کنید بهتر است پیش از عروسی این کار را انجام ندهید. زیرا شما پیش از آن تجربه ای از واکنش پوستتان به این موارد ندارید و در صورتی که فردی که شما را لیزر می‌کند درجه‌ها را مناسب پوست شما تعیین نکند ممکن است لیزر سبب تاول پوست شما شود. بهتر است اگر چنین قصدی دارید با فاصله زیادی از شب عروسی این کار را انجام دهید. همچنین درد ناشی از وکس و لیزر در صورتی که بار اول باشد بسیار زیاد است و ممکن است سبب ضعف بدن و اعصاب شما شود.

4- محصولات پوستی جدید استفاده نکنید.

در صورتی که از کرم مرطوب کننده، آب‌رسان، ضد چروک، دور چشم و هر کرم دیگری استفاده می‌کنید بهتر است در نزدیکی عروسی آن‌ها را عوض نکنید. برندی که همیشه استفاده می‌کردید و راضی بودید را ادامه دهید یا چندین هفته پیش از عروسی برند جدید را امتحان کنید. چرا که محصولات جدید ممکن است با پوست شما سازگار نباشد. جوش و آکنه ایجاد کند، قرمزی روی پوست شما به وجود آورد یا مشکلات دیگری را ایجاد نماید.

5- کمتر از دو روز پیش از عروسی موهایتان را رنگ نکنید.

اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید به هیچ وجه کمتر از دو روز مانده به عروسی موهای خود را رنگ نکنید تا اگر رنگ موهایتان مشکلی داشت یا آن را دوست نداشتید جای جبران وجود داشته باشد.

6- کمتر از یک هفته مانده به عروسی موهایتان را کوتاه نکنید.

در صورتی که قصد کوتاهی جلو یا پشت موهای خود را دارید سعی کنید زودتر اقدام کنید تا اگر موهایتان بیش از اندازه کوتاه شد یا آرایشگر اشتباهی مرتکب شد موهایتان تا عروسی کمی ‌رشد کند. علاوه بر این مویی که قیچی خورده باشد طول می‌کشد تا حالت خوب و معمول به خود بگیرد.

7- هفته پیش از عروسی زیاد نمک نخورید.

هفته پیش از عروسی سلامت تغذیه خود را رعایت کنید. نمک به مقدار کم استفاده کنید و از خوردن غذاهای شور خودداری کنید. چرا که نمک علاوه بر این که سبب ایجاد پف در بدن می‌شود، تشنگی شما را افزایش می‌دهد. تا جای ممکن از این ماده غذایی در هفت روز قبل از عروسی به کمترین مقدار ممکن استفاده کنید.

8- موهای خود را اتو نکشید.

برای روز عروسی، به هیچ عنوان موهای خود را اتو نکشید و از نرم کننده استفاده نکنید. اجازه دهید آرایشگر خودش تصمیم بگیرد که موهای شما را به چه شکل حالت دهد. اگر به موهای خود نرم کننده بزنید حالت دهی آن را دشوار می‌کنید.

9- آب زیاد بنوشید.

یک ماه پیش از عروسی سعی کنید چند برابر حالت معمول آب بنوشید تا پوست شفافی داشته باشید.

10- اشک و عرق میکاپ شما را پاک می‌کند.

گریه کردن و عرق کردن باعث پاک شدن آرایش شما می‌شود. این بسیار مهم است که بدانید هنگام گریه و عرق کردن در روز عروسی چگونه صورت خود را پاک کنید تا آرایش شما از بین نرود. یک دستمال کاغذی بردارید و به جای کشیدن آن روی پوستتان بر روی صورت خود فشار دهید. اگر دستمال کاغذی را روی پوست خود حرکت دهید میکاپ شما به سادگی پاک می‌شود.

نظرات خود را درباره میکاپ به آرایشگر خود بگویید.

بعضی از افراد پس از عروسی اگر انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند به میکاپ کار خود نمی‌گویند چرا که از نظر آن‌ها با گذشتن عروسی، دیگر اظهار نظر فایده‌ای ندارد. اما بهتر است بدانید عروس‌های آینده به اندازه شما به روز عروسی خود اهمیت می‌دهند از این رو برای کمک به آن‌ها نظرات و انتقادات خود را با آرایشگرتان در میان بگذارید تا بتواند برای عروس‌های بعدی کار بهتری ارائه دهد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت