چه جملاتی را نباید به ساقدوشهایتان بگویید.

چه جملاتی را نباید به ساقدوشهایتان بگویید.

فهرست عناوین

شما به عنوان عروس وظایف بسیار سنگینی دارید و باید تلاش کنید تا اطرافیانتان از همکاری با شما لذت ببرند و به آنها سخت نگذرد. تحمیل، زور، اجبار، بداخلاقی، خودخواهی و ... از جمله رفتارهای شایعی هستند که ممکن است بعضی از عروس‌خانم‌ها بدون توجه به اصل موضوع عروسی مرتکب شوند و سپس موجبات ناراحتی و عدم هماهنگی را به وجود آورند. ممکن است در مورد مسائلی با ساقدوشتان با مشکل مواجه شوید و نتوانید به درستی موضوع را حل و فصل کنید؛ بنابراین در این مقاله نکاتی برای انجام رفتار درست با ساقدوش‌ها در نظر گرفته شده که با انجام آنها می‌توانید مشکلات را حل و آنها را دلگرم کنید تا از ساقدوشی شما لذت ببرند.

این لباسی است که من انتخاب کرده‌ام وهمین انتخاب نهایی است.

یکی از جذابیت‌های ساقدوش شدن برای ساقدوش‌ها این است که در انتخاب لباسشان دخیل باشند و بتوانند سلیقه خود را اعمال کنند. همچنین این مساله مهم است که در لباس مورد نظر احساس راحتی کنند. از این رو بهتر است به جای تحمیل لباس به او، با هم لباس مورد نظر را انتخاب و از نظراتش استفاده کنید. در ضمن لازم نیست مدل لباس تمامی ساقدوش ها یکسان باشد، شاید یک مدل برای همه مناسب نباشد. همچنین مدل های مختلف لباس هارمونی زیباتری را در جشن عروسیتان ایجاد می کند و عکس ها زیباتر از اب در خواهد آمد.

هر لباسی دوست داری بپوش، برایم مهم نیست.

سعی کنید با کمک یکدیگر لباس ساقدوش را انتخاب و تهیه کنید و نسبت به این قضیه بی‌تفاوت نباشید. این کار دو مزیت دارد؛ اول اینکه ست بودن لباس ساقدوشتان با شما حفظ خواهد شد و لباس او پوششی بی‌ربط و متفاوت با شما نخواهد بود و دوم اینکه او حس می‌کند لباس و ظاهرش در عروسی برای شما مهم است و این کار حس خوبی به او می‌دهد و نشان می دهد که به عنوان یکی از نزدیکان عروس، شریک بودن در شادی جشن برایتان بسیار مهم است.

تمام هزینه های لباس را باید خودت پرداخت کنی.

معمولا ساقدوشان خودشان هزینه لباس‌هایشان را پرداخت می کنند، اما بهتر است با او در بعضی هزینه‌ها مانند کفش و وسایل زینتی روی لباس شریک شوید تا هم هدیه‌ای برای او باشد و هم در تامین هزینه‌ها دچار مشکل نشود و فشار زیادی به او نیاید. در نهایت اینکه شما بخواهید تمام هزینه های مربوط به لباس ساقدوشان را تامین کنید، به خودتان بستگی دارد؛ زیرا گاهی اوقات با شرایطی مواجه می شوید که ساقدوشان مایلند لباسشان را در بخشی از جشن عوض کنند و یا از قبل لباسی برای جشن شما کنار گذاشته باشند. در این صورت خرید لباس دوم یا همان لباس ساقدوش هزینه اضافی برای انها خواهد داشت.

نمی توانی دوستت را بیاوری.

ساقدوشتان زحمات زیادی برایتان کشیده است و شما باید سعی کنید به روشهای مختلف از او قدردانی کنید. یکی از این روش‌ها این است که به او اجازه دهید تا در صورت تمایل، همراهش را به عروسی دعوت کند. این کار انگیزه خیلی خوبی برای او می‌شود و حس خوبی به او می‌دهد.

به جزییات کارهای او وسواس به خرج ندهید.

سعی کنید در حوزه کارهایی که به ساقدوشتان می‌سپارید وسواس زیادی به خرج ندهید و تا حد امکان ریلکس و آسوده باشید. در نظر داشته باشید که اگر ساقدوش شما از نزدیکانتان باشد و در مورد شما تعصب داشته باشد، حتما برایتان دل می‌سوزاند و برای کارهای انجام شده در عروسی‌تان اهمیت قائل است. توجه بیش از حد به جزییات شما را خسته می‌کند.

مورد دیگر اینکه ساقدوشان حق دارند که شادی و خوشحالی کنند و طبیعی است که برای مراسم جشن عروسی شما هیجان‌زده شوند و کارهای هیجانی انجام دهند، بنابراین تا حد امکان سعی کنید خونسرد باشید و اجازه دهید تا آنها نیز آزادی عمل داشته باشند.

حضور در همه مراحل قبل از عروسی الزامی است.

به خاطر داشته باشید که ساقدوشان شما زندگی شخصی خود را دارند و کارهایی را غیر از آنچه به عروسی‌تان مربوط است باید انجام دهد. بنابراین خیلی سخت‌گیر نباشید و سعی کنید به او راحت بگیرید تا خیالش از سایر کارهای زندگی شخصی‌اش نیز راحت باشد.

تو اخراجی!

به‌جای آنکه کسی را از گروه ساقدوش‌هایتان اخراج کنید، بهتر است با او دراین‌باره صحبت کنید یا فردی که از دوستان که در جریان عروسی از همه به شما نزدیک‌تر است را پیش او بفرستید تا با او گفتگو کند. ممکن است علت دلخوری و ناراحتی شما چیزی باشد که با گفتگو حل شود. علاوه بر این یادتان باشد که عروسی نهایتاً به اتمام می‌رسد و دوباره به زندگی عادی و روابط دوستانه بازمی‌گردید. اما اگر کسی از شما دلخور شود، خاطره‌اش برای یک عمر در ذهن او و شما باقی خواهد ماند. بنابراین اخراج بی‌رحمانه ساقدوشتان می‌تواند بسیار ناگوار باشد و اثر بدی روی او و خود شما بگذارد. 

پیشنهاد آخر ما به شما این است در تمامی مراحل سعی کنید به این فکر کنید که هدف اصلی مراسم، جشن گرفتن شادی و خوشحالی خود شما و دوستان و آشنایان شماست؛ بنابراین هیچ‌چیز ارزش این را ندارد که بخواهید خودتان یا دیگران را آزار بدهید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 08


مگه این حرف ها رو هم مردم میزنن ؟ ساقدوش دوستای ما هستن و اومدن که ب ما کمک کننن تا شادتر باشیم. پادگان نیست که. بعضیا واقعا اینجوری هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

افسانه | 1397 مهر 30


خب مطمئنا ساقدوش ها باید از دوستان باشه و از این مشکلات پیش نمیاد