راه‌های کمک گرفتن از مادر داماد در مراسم عروسی

راه‌های کمک گرفتن از مادر داماد در مراسم عروسی

فهرست عناوین

درست است که روز عروسی شما، متعلق به خودتان است اما شما به‌عنوان عروس باید بتوانید در روز عروسی خود به‌گونه‌ای سیاست‌مدارانه رفتار کنید که حتی‌الامکان کسی از دست شما ناراحت نشود و در عین حال، بتوانید آنچه را که می‌خواهید، در جشن عروسی خود اجرا کنید. یکی از مهم‌ترین افرادی که باید با او تعامل کنید، مادر شوهرتان است که در روز عروسی پسر خود بسیار مشعوف و درعین حال مضطرب و پر از استرس است، و دوست دارد عروسی به بهترین نحو برگزار شود. همین احساس او ممکن است سبب شود تا در انجام امور عروسی وسواس داشته باشد و بخواهد در امور مختلف دخالت کند و یا نظر بدهد که برخلاف تصور بسیاری از عروس خانم ها می تواند بسیار هم مفید باشد.

راهکارهایی که در این مقاله ارائه می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا هم مادر شوهرتان از برگزاری عروسی راضی باشد و هم شما به هدفتان برسید و عروسی خوبی را برگزار کنید.

سپردن بخشی از وظایف روتین عروسی به او

این راهکار زمانی مفید است که مادر شوهرتان فردی مدیر باشد و توانایی اداره امور را داشته باشد. در این صورت شما می‌توانید مدیریت بخشی از عروسی را به او بسپارید. مثلاً می‌توانید مدیریت دریافت هدایای مهمانان، مدیریت بخشی از میز شام، مدیریت مهمانداران، مدیریت فیلمبردار و عکاس و ... را به او بسپارید. این کار باعث می‌شود حس خوبی در او ایجاد شود، زیرا افرادی که توانایی مدیریت دارند، علاقه‌مندند در امور جاری عروسی فعالیت کنند، دیده شوند و به نظراتشان اهمیت داده شود.

قبل از مراسم عروسی، اتمام‌حجت کنید.

شما به‌عنوان عروس، ممکن است تنها خودتان بخواهید در بعضی امور نظر دهید. مثلاً تعیین زمان شام، خنچه عقد، دکوراسیون و ... . ازاین‌رو، برای آنکه در طول عروسی، از دخالت مادر شوهرتان در این‌گونه امور حرص نخورید، از طریق همسرتان و یا به‌طور غیرمستقیم این امور را برای او مشخص کنید و باسیاستی که دارید، این پیام را به او انتقال دهید که نباید در بعضی امور دخالت کند. در زمان اجرای این راهکار، در نظر داشته باشید که حتماً باید مراقب طرز رفتار و بیان خود باشید تا خدایی نکرده، حرفهایتان بی‌احترامی یا توهین تلقی نشود و مادر شوهر ، یا حتی همسرتان از شما دلخور نشوند.

مشورت و دخیل کردن او در کارهای کوچک

سعی کنید در عکس‌های عروسی، بریدن کیک و ... از او کمک بخواهید و او را دعوت کنید. همچنین می‌توانید از او درباره تجربیات روز عروسی‌اش بپرسید، عکس‌های عروسی‌اش را ببینید و از آن‌ها الهام بگیرید. این کارها اگرچه کوچک هستند، اما برای او بسیار ارزشمندند و در نظرش جلوه می‌کنند. علاوه بر این ممکن است در این فرآیند چیزهای جدید نیز یاد بگیرید.

استفاده از یکی از المان‌ها یا یادگارهای عروسی او

اگر مادر شوهرتان یک یادگاری از عروسی خود دارد، می‌توانید از آن در دکوراسیون عروسی خود، سفره عقدتان و ... استفاده کنید. این کار نشانه‌ای از احترام شما به اوست که ارزش بسیار زیادی برای او خواهد داشت. حتی ممکن است مادر شوهرتان خودش به شما هدیه‌ای از وسایل مورد علاقه خودش بدهد و از شما درخواست کند که آن را در روز عروسی همراه خود داشته باشید؛ در این صورت سخت نگیرید و سعی کنید این کار را با رضایت خاطر انجام دهید.

گذشت داشته باشید.

هرچند که روز عروسی، متعلق به شماست، اما مادر شوهرتان نیز مانند مادر خودتان می‌خواهد رویاهایی را که برای عروسی فرزندش تصور کرده بود پیاده کند. برای او این حق را قائل باشید که نظر دهد و به او اهمیت دهید. یادتان باشد که او مانند تمام مادرها سالیان بسیار زیادی برای فرزندش زحمت کشیده است و دوست دارد در لحظات شاد زندگی فرزندش سهیم شود. و مهم‌تر از همه اینکه قرار است شما عمری با او تعامل داشته باشید و رفت‌وآمد کنید؛ پس بهتر است همواره و در هر زمان، سعی کنید که روابط دوستانه و صمیمانه‌ای را با او شکل دهید تا او نیز بتواند خالصانه برای شما دلسوزی کند و در لحظات مختلف در کنار شما و همسرتان باشد. جشن عروسی فرصت بسیار خوبی است که بتوانید نیت خود را به مادر شوهرتان ثابت و دوستی را با او آغاز کنید.


در ضمن مطمئن باشید که اگر رفتارتان را به‌خوبی با مادر شوهرتان و افراد دیگر مانند ساقدوش‌هایتان تنظیم کنید و به آن‌ها محبت کنید، بعداً از اینکه روز عروسی را توانسته‌اید به‌خوبی مدیریت کنید، بسیار خوشنود و راضی خواهد بود و به‌اصطلاح جای گله برای هیچ‌کس باقی نمی‌ماند و همه از شرکت در مراسم عروسی شما خاطره خوبی خواهند داشت. ما برای اینکه بتوانید به‌خوبی مدیریت جشن عروسی را در دست بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌های مربوط به ساقدوش‌های جشن عروسی را نیز  قبل از هرگونه تصمیم‌گیری مطالعه کنید. مطمئناً برخورد با هرکدام از مسائل مربوط به ساقدوشان ممکن است برای شما کمی سخت باشد و ندانید که دقیقا در مورد آن‌ها باید چکار کنید، این مقالات می‌توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

آوا | 1397 مهر 09


این دیگه شوخی بردار نیست. ممکنه اینایی که میگید درست باشن امکان داره همه چی هم به هم بخوره. کلا این موضوع حساسه ))

افسانه | 1397 مهر 10


من احساس میکنم مادرها وقتی پسرشون ازدواج میکنه رو کیفیت زندگی پسرشون بیشتر حساس میشن و اصلا نمی تونند قبول کنن دیگه پسری مامان نیست

کسری | 1397 مهر 10


به نظر من با این کار نه تنها خیلی از مشکلات حل می شود بلکه دلشون رو هم شاد می کنیم

بهار | 1397 مهر 10


مادرشوهرا از دو گروه عمده خارج نیستن، همه ی این مشورت ها و نظرخواهی ها برمیگرده به این که اخلاق شون چطوری هست و چی دوست دارن.