راهنمای انتخاب لباس ساقدوش‌های عروس خانم

راهنمای انتخاب لباس ساقدوش‌های عروس خانم

فهرست عناوین

یافتن لباس مناسب برای ساقدوش‌ها به اندازه انتخاب لباس عروس نیازمند دقت و توجه است. ممکن است آنچه از نظر یک نفر آخرین مد محسوب می‌شود، از نظر شخص دیگری مناسب کمد لباس‌های بدون استفاده باشد. همچنین ممکن است شما فکر کنید که رنگ نارنجی برای همه مناسب است ولی ساقدوش‌های شما با آن موافق نباشند و یا مواردی از این قبیل. بنابراین انتخاب لباس ساقدوش‌ها نیازمند توجه به نکاتی است در ذیل به آنها اشاره شده است:

ابتدا خودتان لباس‌ها بررسی کنید.

سعی کنید در ابتدا لباسی را که خودتان می‌پسندید، پیدا کنید. به یاد داشته باشید که شما باید قبل از نهایی کردن لباس، نظر ساقدوش‌های‌ خود را بپرسید، اما درگیر کردن آنها در پروسه انتخاب در همان آغاز کار فقط تصمیم‌گیری را برای شما سخت‌تر می‌کند. بنابراین ابتدا لباس مورد علاقه خود را پیدا کنید سپس از طریق ایمیل یا تلگرام عکس آن را با ساقدوش‌ها به اشتراک بگذارید و نظرات آنها را دریافت کنید. بدین ترتیب آنها را در پروسه انتخاب لباس مشارکت می‌دهید و همچنین با انتظارات شما آشنا می‌شوند.

لباسی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده مجدد را داشته باشد.

با توجه به اینکه عموما، ساقدوش‌ها خودشان هزینه لباس را می‌پردازند، بهتر است لباسی را انتخاب کنید که در مراسم‌های دیگر نیز قابل استفاده باشد. بنابراین به دنبال رنگ‌هایی مثل مشکی، طلایی، سبز، سورمه‌ای و یا قهوه‌ای باشید که برای موقعیت‌های مختلف مناسب هستند. همچنین در انتخاب مدل لباس از مدل‌های ساده و با دامن‌های A شکل استفاده کنید و یا اجازه دهید که هر کدام از ساقدوش‌ها، متناسب با سلیقه خودشان مدل لباس‌هایشان را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که در مراسم‌های دیگر نیز لباس برایشان قابل استفاده باشد.

به دوختن لباس برای ساقدوش ها نیز فکر کنید.

اگر در بازار جستجو کردید و نتوانستید آن چیزی را که مورد نظرتان است را انتخاب کنید، یکی از راه حلها سپردن کار به خیاط است. علاوه بر این ساقدوش ها می توانند خودشان مدلی که دوست دارند و بیشتر از همه به آنها می آید را انتخاب کنند. اینگونه انها احساس بهتری نسبت به لباس خود خواهند داشت. در ضمن در بخش ایده های سایت بزمینه انواع و اقسام مدل های لباس ساقدوش برای ایده گرفتن وجود دارد که می توانید با ساقدوشهایتان آنها را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که ظاهر ساقدوش‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید ساقدوش‌های شما خوشحال باشند و عکس‌های عروسی بی‌نظیری داشته باشید، لباسی را انتخاب کنید که ساقدوش‌ها در آن مناسب به نظر برسند و همچنین احساس راحتی برای حرکت و فعالیت در مراسم عروسی را داشته باشند. بنابراین از انتخاب لباس‌های چسبان خودداری کنید. در انتخاب رنگ لباس، رنگ پوست و موی ساقدوش‌ها و همچنین در انتخاب مدل لباس، شکل ظاهری بدن آنها را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر ساقدوش‌های شما بالاتنه چاقی داشته باشند با لباس‌های بدون بند (دکلته) و در صورت داشتن پاهای چاق با دامن‌های کوتاه مشکل خواهند داشت. در شرایطی که تفاوت ظاهری بین ساقدوش‌های شما زیاد است می‌توانید از مدل‌ها و یا حتی رنگ‌های مختلف برای آنها استفاده کنید که در حال حاضر گزینه شیک و مناسبی برای ساقدوش‌ها است. می توانید در مقاله «انتخاب مدل لباس متناسب با فرم اندام» بیشتر در این مورد بدانید و تصمیم گیری کنید.

به تناسب لباس ساقدوش ها با نوع مراسمتان دقت کنید.

اگر مراسم شما رسمی باشد، لباس های بلند یا ماکسی هماهنگی بیشتری با فضا خواهند داشت. لباس های کوتاه بالای زانو و پیراهن های میدی نیز برای مراسم های غیر رسمی، مراسمی به سبک روستیک و بوهو و مراسمی که در باغ و فضای باز برگزار می شوند، مناسب تر هستند. اما در نهایت همه چیز به این بر می گردد که شما خودتان چه چیزی می خواهید و ساقدوش‌هایتان در لباسشان احساس راحتی، خوشحالی و زیبایی کنند.

هزینه زیادی به ساقدوش‌ها تحمیل نکنید.

اگر قرار است که ساقدوش‌ها، خودشان هزینه لباس‌هایشان را بپردازند، حتما در انتخاب لباس بودجه آنها را در نظر بگیرید. مجله‌های مد و مزون‌های لوکس مدل‌های زیبا و گران‌قیمتی دارند اما قطعا می‌توانید مشابه آن لباس‌ها با قیمت‌های بسیار کمتر در بازار پیدا کنید. اگر وسواس دارید و دوست دارید تا حتما کیفیت لباس ساقدوش ها بالا باشد، خودتان هزینه لباس ها را متقبل شوید؛ بالاخره این قسمت از عروسی را نیز جز هزینه های مراسمتان به حساب بیاورید، مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

اکسسوری های زیبا برای ساقدوشان تهیه کنید.

می توانید پارچه های ساده با طرح های ساده برای لباس ساقدوشان انتخاب کنید و برای زیباتر دیده شدن و جلوه گری از تاج های گل کوچک، مچ بند، گوشواره یا گردنبند استفاده کنید. اینکار حتی ممکن است هزینه ی شما را نیز کاهش دهد و در عین حال یادگاری زیبایی از مراسمتان برای ساقدوش هایتان به جا بگذارد. علاوه بر این، توجه به جزئیات در عکس های عروسی باعث می شود تا با تلفیق رنگها هماهنگی زبیایی به وجود بیاید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

عسل بانو | 1397 مهر 07


خیلی قشنگ بود - ممنونم از راهنماییاتون

شیرین | 1397 مهر 07


چقدر اون عکسه که لباس ساقدوشا شاینی هست قشنگ بود. می دونید از کجا باید پارچه شو بخریم؟

هاله | 1397 مهر 08


چه جالب، من تصمیم دارم دوقلوهای فامیل ساقدوشام بشن

ستاره | 1397 مهر 08


یه سوال دارم . درسته که میگن وظیفه عروس و داماد هست که لباس ساقدوش ها رو بخره؟ یعنی داماد برای اقایون و عروس برای خانومها

آوا | 1397 مهر 09


مقاله هاتون خیلی خوب و کاربردیه. یه سوال داشتم.ساقدوش باید تعداد خاصی باشه؟ یا سلیقه ایه؟

پیمان | 1397 مهر 09


رعایت این موارد جدیدا داره باب میشه خیلی جشن رو قشنگتر میکنه.

افسانه | 1397 مهر 30


لباس عروس که سفیده به نظرم با نظر ساقدوش ها رنگ رو انتخاب کنیم و برن باهم لباس بخرن