آداب و رسوم کیک جشن عروسی

آداب و رسوم کیک جشن عروسی

فهرست عناوین

قرار دادن کیک در جشن عروسی یکی از مراسم قدیمی است که قدمت آن به قرون وسطی در بریتانیا بازمی‌گردد. در آن زمان کیک عروسی از گندم ساخته می‌شد و البته نه برش داده و نه خورده می‌شد؛ بنابراین تنها به عنوان نمادی از باروری عروس خانم به شمار می رفت.

زمانیکه ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت در سال 1840 ازدواج کردند، کیک سفید چند طبقه و بلند پا به عرصه گذاشت و برش کیک توسط عروس و داماد به عنوان سمبلی از اتحاد آنها، آغاز شد.

در این مقاله کلیه مواردی که شما دوست دارید در مورد رسوم کیک عروسی بدانید اعم از اینکه چگونه کیک عروسی آورده شود، چگونه برش داده شود و چگونه سرو شود، ارائه خواهد شد.

چگونه کیک عروسی را به محل بیاوریم؟

کیک عروسی معمولا بر روی یک میز خاص و در یک طرف اتاق قرار می‌گیرد و با گل، روبان و ... تزئین می‌شود. کیک عروسی اغلب بر روی پایه کیک مخصوص قرار می‌گیرد. سپس توسط عروس و داماد و به وسیله یک چاقو نقرهای و یا براق برش داده می‌شود. بعضی از عروس و داماد ها این چاقو را نگه می‌دارند. کیک عروسی معمولا به طور خاص تزئین می‌شود و بر روی آن یک نماد قرار می گیرد. برش دادن کیک، یک سنت است که برای مهمان‌ها یک لحظه خاص و برای عکاسان یک فرصت عالی به شمار می‌رود.

چه زمانی کیک عروسی بریده می‌شود؟

برش کیک معمولا آخرین مراسم رسمی جشن است. عروس و داماد چاقو را با یکدیگر نگه می‌دارند و برای عکاسان ژست می‌گیرند و کیک را برش می‌دهند. هیچ قانونی وجود ندارد که کیک بلافاصله تقسیم و سرو شود و یا در کنار سایر دسرها بر روی میز قرار گیرد. اما مطمئن باشید که خیلی از مهمان‌ها مشتاق به چشیدن آن خواهد بود!

چگونه کیک عروسی پذیرایی می‌شود؟

بعد از اینکه عروس و داماد مراسم کیک بران را انجام دادند. کیک برای برش و تقسیم به محل دیگری برده می‌شود. کیک می‌تواند بر روی میز دسر و در کنار سایر دسرها قرار داده شود و یا بعد از شام و به همراه چای و یا قهوه سرو شود.

جعبه کیک

شما میتوانید از قبل جعبه های کوچک و مخصوصی برای کیک آماده کنید. زیرا بعضی از مهمانها علاقه‌مند هستند که سهم کیک خود را به منزل ببرند، یا اگر مایل باشید که برای مهمانهایی که موفق نشده اند در مراسم شرکت کنند، کیک بفرستید، قابل استفاده خواهند بود.

معانی قسمت های مختلف کیک

در خارج از ایران اینطور مرسوم است که قسمت بالایی کیک میوه‌ای برای زمان مراسم نامگذاری اولین فرزند نگه داشته می‌شود. قسمت وسط کیک برای اولین سالگرد عروسی نگه داشته می‌شود و پایین‌ترین طبقه کیک نیز برای سرو مهمانها درنظر گرفته می‌شود.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

ستاره | 1397 مهر 22


من منظورتون رو متوجه نشدم یعنی چی طبقه اول واسه نامگذاری برداشته میشود؟