چگونه در 12 مرحله در منزل موهای خود را رنگ کنیم؟

چگونه در 12 مرحله در منزل موهای خود را رنگ کنیم؟

فهرست عناوین

دستمزد بالای سالن‌های زیبایی، مشغله زیاد افراد و مشکلاتی از این قبیل سبب می‌شود تا خانم‌ها سعی کنند روش درست رنگ کردن مو در منزل را بیاموزند. با یادگیری چند نکته در این زمینه می‌توانید به راحتی مانند یک آرایشگر حرفه ای موهای خود را در خانه رنگ کنید. با بزمینه همراه باشید.

1- موهای خود را 24 الی 48 ساعت قبل از رنگ کردن بشویید.

موقعی که موهای خود را رنگ می‌کنید نباید موهای شما تمیز باشد. نباید موهای خود را در نزدیکی زمان رنگ کردن مو بشویید این کار سبب می‌شود تا روغن‌های طبیعی موهای شما از بین برود رنگ به خوبی به موهای شما متصل نشود و به قول معروف موهای شما خوب رنگ نگیرد. نباید موهای خود را در نزدیکی زمان رنگ کردن مو بشویید این کار سبب می‌شود تا روغن‌های طبیعی موهای شما از بین برود. اگر موهای خشکی دارید چند روز قبل از رنگ کردن مو، هر شب در حمام به موهای خود نرم کننده بزنید و اجازه دهید پنج دقیقه روی موی شما بماند. این کار موهای شما را برای رنگ پذیری بهتر آماده می‌کند. 

2- رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این مرحله باید به وضعیت موهای خود توجه کنید. اگر تاکنون موهای خود را رنگ نکردید توصیه می‌شود رنگی انتخاب کنید که یک یا دو درجه از موهای شما روشن‌تر باشد یا یکی دو درجه تیره‌تر باشد. در صورتی که موهای خود را به تازگی رنگ کردید از رنگ مویی شبیه به رنگ موی قبلی خود شروع کنید تا اگر در ابتدای راه دچار خرابکاری شدید این خرابکاری بیش از اندازه و آزاردهنده نباشد. به صورت کلی بهترین برندهای موجود در بازار ایران برای رنگ مو عبارتند از: رنگ مو لورِآل (L’Oréal) ،  رنگ موی رِولون (Revlon)، رنگ موی پالت (Pallet Hair Color) ، رنگ موی پرلاکالر اویستر (PERLA COLOR)، رنگ موی ایگورا Igora 

3- فقط موهای خود را رنگ کنید نه فرش و لباس‌هایتان را.

رنگ کردن موها در منزل مستلزم اندیشیدن به تمهیداتی است که مانع رنگی شدن لباس‌ها و خانه شما شود. فضایی را که برای رنگ‌آمیزی انتخاب می‌کنید از پاشش رنگ و ریختن رنگ روی زمین محافظت کنید. یک پارچه کهنه در زیر صندلی خود قرار دهید، لباسی قدیمی‌که خراب شدن آن برایتان مهم نباشد تن کنید. مواظب باشید دستان و صورت خود را رنگی نکنید چرا که قرار گرفتن رنگ روی پوست باعث سوختگی می‌شود.

4- موهای خود را شانه کنید.

قبل از این که موهای خود را رنگ کنید موهای خود را شانه کنید و مطمئن شوید هیچ گره ای در موهای شما وجود نداشته باشد. این کار باعث می‌شود تا رنگ به تمام موهای شما برسد و قسمتی از موهایتان بدون رنگ باقی نماند.

5- اطراف موها را با مرطوب کننده پوشش دهید.

خط رویش موها در بالای پیشانی و کنار گوش‌ها را با وازلین، مرطوب کننده یا هر ماده چرب دیگری پوشش دهید تا اگر با براش رنگ به آن نقاط منتقل شد به راحتی پاک شود و به پوست شما آسیب نرسد. چرا که این نقاط از سایر مناطق صورت آسیب پذیرتر هستند.

6- دستکش دستتان کنید.

همانطور که گفته شد رنگ می‌تواند با قرار گرفتن بر روی پوست شما سوزش زیادی در آن ایجاد کند، بنابراین حتما دستکش‌های یک بار مصرف دستتان کنید تا موقع رنگ‌آمیزی رنگی نشود.

7- بک براش و یک کاسه تهیه کنید.

مهم‌ترین تجهیزات رنگ کردن مو یک براش و یک کاسه برای مخلوط کردن است. اندازه این کاسه باید به گونه ای باشد که نه آن قدر کوچک باشد که رنگ از آن بیرون بریزد و نه آن قدر بزرگ که جابجایی آن سخت باشد و رنگ با چسبیدن به دیواره‌های آن هدر رود.

8- موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید.

برای تقسیم موها از یک شانه استفاده کنید. این کار به شما نظم می‌دهد. برای جدا کردن قسمت‌های مختلف مو از کلیپس‌های پلاستیکی استفاده کنید.

9- رنگ کردن را شروع کنید.

براش را به رنگ مو آغشته کنید و روی موها بمالید. اگر برای بار اول موهای خود را رنگ می‌کنید حدود دوسانت از ریشه مو فاصله بدهید و رنگ‌آمیزی را شروع کنید. اگر تارهای موی شما ضخیم است بهتر است موهای خود را به قسمت‌های بیشتری تقسیم کنید تا رنگ مو بهتر به تمام نقاط برسد.

10- از تایمر استفاده کنید.

بعد از این که رنگ را به تمام نقاط مو آغشته کردید روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید و زمان دهید تا رنگ روی موهای شما بنشیند. روی هر رنگ مدت زمانی که باید روی موهای شما قرار گیرد نوشته شده است. اگر برای بار اول موهای خود را رنگ می‌کنید حداقل زمان و اگر موهای خاکستری زیادی دارید حداکثر زمان را در نظر بگیرید.

11- موهای خود را بشویید.

بعد از سپری شدن مدت زمان مورد نیاز، موهای خود را با آب گرم بشویید. از ریخته شدن رنگ‌ها وحشت نکنید این مورد کاملا طبیعی است. اگر از رنگ موهای موقت استفاده کرده باشید بعد از هر بار حمام رنگ موهای شما کمتر می‌شود تا کاملا از بین برود.

12- از نرم کننده استفاده کنید.

بهتر است حداقل تا یک ساعت بعد از رنگ کردن مو از شامپو استفاده نکنید اما می‌توانید در هنگام شستن موها بلافاصله بعد از رنگ کردن از نرم کننده مو استفاده کنید تا موهایتان خشک نشود.

 موهای خود را خشک کنید.

بعد از شستن موها با سشوار موهای خود را خشک کنید و اگر احساس کردید رنگ مو مطابق میل شما نیست می‌توانید دوباره رنگ کنید. توصیه می‌شود رنگ‌آمیزی دوباره را بعد از دو هفته انجام دهید.
توصیه می کنیم این مقاله را هم بخوانید: روش های مراقبت از موهای دکلره شده و سوخته
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت