روش های مراقبت از موهای دکلره شده و سوخته

روش های مراقبت از موهای دکلره شده و سوخته

فهرست عناوین

استایل موها، رنگ آنها و از همه مهمتر سلامت و شادابی آنها نقش بسزایی در زیبایی ظاهری افراد دارند. اگر می خواهید که همیشه موهایی زیبا، درخشان و جوان داشته باشید باید همانطور که مراقب پوستتان هستید به موهایتان نیز اهمیت دهید و به طور روزانه از آنها مراقبت نمایید.
امروزه با وجود رنگ موهای شیمیایی و مواد دکلره مو، کمتر کسی رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کرده است، اما استفاده از این مواد شیمیایی در صورت عدم رسیدگی و مراقبت، اثرات مخربی روی موهای شما دارد. اگر به تازگی موهای خود را دکلره کرده اید یا اگر از خشکی موها ناشی از دکلره های پی در پی رنج می برید این مقاله را از دست ندهید.
بزمینه در این مقاله روتین مراقبتی از موهای آسیب دیده را به شما آموزش می دهد.

موها را کوتاه کنید

اولین و ساده ترین راهی که برای اصلاح موهای آسیب دیده و سوخته به نظر افراد می رسد کوتاه کردن موهاست. یکی از عواقبی که خشکی و شکنندگی موها در پی دارد ایجاد موخوره در ساقه موهاست که برای رفع آن هیچ راه حلی جز کوتاهی نمی توان پیشنهاد داد. اگر هنوز به مرحله موخوره نرسیده اید و برای تنوع دوست دارید موهایتان را کوتاه کنید بحثی نیست و حتما این راه را امتحان کنید اما اگر موهای کوتاه دوست ندارید و دوست دارید موهایتان بلند بماند ولی سالم و شاداب به نظر برسد ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 استفاده از شامپوی مناسب

پس از دکلره کردن موها تا دو روز بعد، موها را فقط با آب بشویید و از هیچ گونه شامپویی استفاده نکنید. بعد از دو روز می توانید تا یک هفته از شامپو بچه به دلیل وجود مواد شیمیای سبکتر استفاده نمایید و پس از آن برای شستشوی موهای دکلره شده خود فقط از شامپوهای مناسب برای موهای رنگ شده یا آسیب دیده استفاده نمایید و از خشکی و شکنندگی موهای خود پیشگیری نمایید. توصیه می کنیم مقاله چه شامپویی برای چه مویی مناسب است؟ را بخوانید.

آبکشی با آب داغ ممنوع 

حتی اگر موهای خود را تا به حال دکلره نکرده اید باز هم از آب داغ برای شستشوی موهای خود استفاده نکنید. آب داغ باعث خشکی و ریزش موها می شود.

موهای دکلره شده را آبرسانی کنید.  

مواد شیمیایی دکوپاژ مو بسیار قوی هستند و به عمق موها نفوذ می کنند و باعث دهیدراته شدن و در نتیجه خشکی و شکنندگی موها می گردند. پس قدم اول برای بازیابی موهای آسیب دیده آبرسانی کردن آنهاست. ماسک های آبرسانی بسیاری با برندهای متفاوت در داروخانه ها موجود هستند که شما با توجه به درجه آسیب دیدگی موهایتان باید آنها را انتخاب نمایید.

 از ماسکهای تقویت کننده موهای دکلره شده استفاده نمایید. 

این ماسکها در ترکیبات خود دارای کراتین و پروتئین هستند که به بافت مو نفوذ می کنند و باعث تقویت آن می شوند.
روش استفاده از این ماسکها به این صورت است که حداقل 2 و حداکثر 12 ساعت قبل از استحمام با مقدار مناسبی از آنها ساقه موها را ماساژ دهید و سپس به موهای خود استراحت دهید. پس از گذشت مدت زمان مورد نظر با آب ولرم موها را آبکشی نمایید و از شامپوهای مناسب استفاده نمایید.
دفعات استفاده از این ماسکها را باید به یک الی دو بار در ماه محدود کنید زیرا استفاده بیش از حد از آنها باعث چربی موهای شما می گردد.

حتی الامکان موهای دکلره شده را سشوار نکنید. 

تا جایی که ممکن است موهای دکلره شده را در معرض حرارت سشوار و اشعه مستقیم خورشید قرار ندهید اما در صورت استفاده از سشوار حتما قبل از آن از سرم های مو استفاده کنید. سرم های مو علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی که برای موهای شما دارند آنها را در مقابل حرارت مقاوم تر می سازند.

 طبیعت باز هم به کمک شما می آید! 

*روغن نارگیل و روغن زیتون
هیچ راه حلی بهتر از راه حلهای طبیعی برای سلامت موهای شما نیست. هم ارزان هستند و هم موثر.
روغن نارگیل و روغن زیتون از جمله موادی هستند که به داد موهای آسیب دیده شما می رسند. هر بار دو ساعت قبل از حمام ساقه موهای خود را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ماساژ دهید تا رفته رفته موهای اسیب دیده خود را جانی تازه ببخشید.
*تخم مرغ
تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و به صورت مستقیم پروتئین را به موها و ناخن های شما می رساند. برای رسیدگی به موهای آسیب دیده خود هفته ای یک بار یک عدد تخم مرغ را با شامپوی خود مخلوط کنید و موها را با این مخلوط شستشو دهید.
*سرکه سیب
درمان طبیعی برای موهایی که بر اثراستفاده پی در پی از مواد شیمیایی درخشندگی خود را از دست داده اند سرکه سیب است. هفته ای یک بار در حمام، موهای خود را با سرکه سیب ارگانیک شستشو دهید و از اثر درخشان کننده آن لذت ببرید. پس از شستشو با سرکه دیگر از شامپو استفاده نکنید و برای از بردن بوی سرکه از روی موها می توانید از نرم کننده استفاده نمایید.
به عنوان نکته آخر موهای دکلره شده را پس از حمام و در حالت خیس شانه نزنید. این کار باعث سستی ریشه موها شده و ریزش مو را به دنبال دارد.
حتی المقدور سعی کنید موها را به صورت پی در پی دکلره نکنید و اگر مجبور به انجام آن شدید این کار را به افراد حرفه ای بسپارید و از مواد مرغوب استفاده کنید تا میزان آسیب دیدگی موها را به حداقل برسانید. موهای شما یکی از موهبت های خداوند هستند. برای زیبایی و حس بهتر خودتان از آنها مراقبت نمایید.
توصیه می کنیم مقاله کدام روغن گیاهی برای کدام پوست مناسب است؟ را هم مطالعه کنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت