سالن عقد و دفتر ازدواج را چگونه انتخاب کنیم؟ (معرفی سالن عقد و اتاق عقد حلقه)

سالن عقد و دفتر ازدواج را چگونه انتخاب کنیم؟ (معرفی سالن عقد و اتاق عقد حلقه)

فهرست عناوین

مراسم عقد رسمی و محضری، به نوعی اولین دیدار عروس و داماد در غالب همسر رسمی با هم محسوب می‌شود وهم چنین بسیاری از اقوام و آشنایان در این مراسم، برای اولین بار با این زوج جوان آشنا می‌شوند. عقد رسمی، مراسم وصال یک عشق و لحظه پیوند قلب‌ها بین دو خانواده محسوب می‌شود و از این رو اهمیت بسیاری در میان مراسم‌های مربوط به ازدواج و هم چنین برنامه ریزی‌های عروسی دارد. مهم‌ترین مساله در برنامه ریزی مراسم عقد، انتخاب سالن عقد و دفتر ثبت ازدواج شیک و زیبا و توجه به جزئیات مکان برگزاری این مراسم است. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا علاوه بر معرفی یکی از بهترین و شیک‌ترین سالن‌های عقد در شرق تهران به نام سالن عقد حلقه، به بررسی ویژگی‌های یک سالن عقد مناسب و شایسته بپردازیم.

دکوراسیون سالن عقد و جایگاه عروس و داماد

عکس‌های مراسم عقد، بی شک یکی از خاطره انگیزترین عکس‌های هر زوجی به شمار می‌روند از این رو دکوراسیون سالن عقد و اتاق عقد در انتخاب مکان برگزاری مراسم عقد، حرف اول را می‌زند. نوع تزئینات سالن و اتاق عقد، دیوارها، نوع صندلی‌ها و پوشش آنها، تم رنگی سالن و هم خوانی آن با مراسم معنوی و شادی آوری چون مراسم عقد، جایگاهی که عروس و داماد در آن قرار می‌گیرند، نوع پوشش کف و سقف، باید در هنگام انتخاب سالن عقد مورد بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال، اتاق‌های عقدی که از رنگ‌های تیره برای تزئینات خود استفاده نموده‌اند، انرژی خوبی را برای بینندگان القا نمی‌کنند و از حس معنوی وزیبای جاری شدن خطبه عقد برای یک زوج عاشق می‌کاهند. رنگ‌های روشن، صندلی‌های شیک، پرده‌های شیک و گل آرایی جایگاه عروس و داماد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

سفره عقد

چیدمان و نوع دیزاینی که برای سفره عقد به کار رفته است، رنگ‌های مورد استفاده در سفره، ظرف و ظروف به کار برده شده در چیدمان سفره و المان‌های مورد استفاده در سفره، نیز در کنار دکوراسیون سالن، در انتخاب سالن و اتاق عقد حرف اول را می‌زنند. بسیاری از سالن‌های عقد، دست عروس و دامادها را در انتخاب مدل سفره عقد باز می‌گذارند و به آنها اجازه انتخاب می‌دهند اما برخی دیگر، از شیوه‌ای پایدار استفاده کرده و از سفره‌ای ثابت برای همه مراسم‌ها استفاده می‌کنند و انتخاب هر یک از این دو گزینه، کاملا به سلیقه شخصی عروس و داماد مرتبط است. اقلام مورد استفاده در سفره عقد نیز معمولا ثابت هستند و در اکثر سفره‌های عقد دیده می‌شوند اما تفاوت‌های جزئی در میان آنها دیده نمی‌شود، به عنوان مثال در برخی از سفره‌های عقد، نان و پنیر دیده نمی‌شود و در برخی دیگر اعتقادی به سینی عاطل و باطل وجود ندارد، تخم مرغ‌های رنگی، جزو اقلام کاملا سلیقه‌ای هستند و ... پس اگر جزو خانواده‌هایی هستید که برای این مسائل، اهمیت ویژه‌ای قائل هستید، حتما در هنگام انتخاب سالن و اتاق عقد به سفره عقد، نوع چیدمان و اقلام مورد استفاده در آنها توجه ریزبینانه‌ای داشته باشید.

عاقد

در فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور ما، کسی که خطبه عقد را بین دو نفر جاری می سازد، در نظر خانواده ها باید فرد با ایمان، پاکدست و امینی باشد که به اصطلاح، کلام او برای زندگی مشترک عروس و داماد میمنت و شگون داشته باشد و همچنین خوش سخن بودن و  خوش ذوق بودن عاقد در هنگام خواندن خطبه باعث می شود تا مراسم عقد به شکلی زیباتر و دراماتیک برگزار شود.

نوع برخورد مدیریت و انعطاف پذیری قوانین سالن عقد

در برخی از سالن‌ها و دفاتر عقد، قوانینی وجود دارد که رعایت آنها برای بعضی از عروس و دامادها دشوار است، به عنوان مثال برخی از آنها اجازه نمی‌دهند تا آینه و شمعدان خودتان را بر سر سفره بگذارید و اصرار دارند تا از آینه و شمعدان خود سالن عقد استفاده کنید و یا برخی از سالن‌های عقد اجازه اسپند دود کردن را در محیط اتاق عقد نمی‌دهند. ریختن نقل و شکلات بر سر عروس و داماد و یا پخش شیرینی در اتاق عقد در برخی از سالن‌ها مممنوع است. این ها جزو مواردی هستند که در مورد آنها باید با مدیریت سالن عقد به توافق برسید و اگر قوانین مدنظر آنها با خواسته‌های شما هم خوانی دارد، اقدام به انتخاب آن سالن عقد نمایید.

قیمت خدمات

در سالن‌های عقد، خدماتی نظیر پذیرایی شیرینی و نوشیدنی و پذیرایی شام ارائه می‌شوند و هم چنین گروه‌های موسیقی، خدمات دکوراسیون و چیدمان سفره عقد و ... که هر یک از آنها در کنار ورودی سالن، مشمول هزینه‌ای جداگانه می‌شود و هم چنین ثبت رسمی عقد و اختصاص قباله ازدواج و به عبارتی محضری نمودن عقد نیز در کنار این هزینه‌ها قرار می‌گیرد. مساله‌ای که در تمام مراحل برنامه ریزی برای مراسم‌های ازدواج باید در نظر بگیرید، تعیین بودجه است که در انتخاب سالن و اتاق عقد مناسب نیز، باید در نظر گرفته شود.

مساحت و ظرفیت

قبل از اینکه اقدام به انتخاب مکان برگزاری مراسم عقد نمایید، تعداد میهمانان را به صورت دقیق تعیین کنید. با همسر و خانواده همسر مشورت نمایید و از آنها نیز، تعداد میهمانان مورد نظرشان را بخواهید تا بتوانید با خیال راحت، سالن عقد مناسبی را انتخاب نمایید. سالن‌های عقد معمولا ظرفیت‌های متفاوتی دارند و هر یک از آنها برای نوع خاصی از میهمانی‌ها و مراسم‌های عقد مناسب هستند. هم چنین در کنار ظرفیت سالن باید به مساحت آن نیز توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن نوع مراسم خود، مساحت مورد نظر را تعیین نمایید. به عنوان مثال اگر قرار است در مراسم عقد رسمی خود، رقص‌های دو نفره و رقص با میهمانان را داشته باشید، مساحت مناسب برای برگزاری این مراسم‌ها را در نظر بگیرید تا بعدا به مشکلی برنخورید.

امکانات جانبی مانند آتلیه و آرایشگاه عروس

امکانات جانبی هر سالن و اتاق عقدی مانند آسانسور، پارکینگ، دسترسی شهری مناسب، اتاق تعویض لباس، اتاق عقد مجزا، آتلیه اختصاصی و فضاهای مناسب عکاسی و هم چنین ارایشگاه عروس می‌تواند در روند برگزاری مراسم، بسیار کمک کننده باشد که با توجه به بودجه و میزان خواسته‌های خود از سالن و اتاق عقد، می‌توانید به آنها توجه داشته باشید.

با سالن عقد حلقه، مراسم عقد رسمی رویایی را تجربه کنید.

اتاق عقد حلقه و دفتر ثبت ازدواج شماره 235 در شرق تهران و در منطقه پیروزی واقع شده است و یکی از شیک‌ترین و زیباترین سالن‌های عقد در شرق تهران برای عروس و دامادهای عزیزی است که دسترسی شهری مناسب، در کنار ارائه خدمات پذیرایی و دکوراسیون حرفه‌ای برای آنها بسیار حایز اهمیت است. مجموعه حلقه از دو سالن عقد مجزای ۲۰ نفره و ۵۰ نفره و آرایشگاه عروس و میکاپ ارتیست‌های درجه یک و آتلیه و استودیو عکاسی حرفه‌ای با کادری مجرب و هنرمند، تشکیل شده است و یکی از بهترین مجموعه‌ها برای برگزاری مراسم‌های عقد و نامزدی را به وجود آورده است. با انتخاب سالن عقد حلقه، بدون داشتن دغدغه ترافیک و آلودگی هوای تهران، می‌توانید در یک مجموعه 4 طبقه، از تمامی خدمات سالن زیبایی، آتلیه، اتاق عقد و سالن عقد و پذیرایی بهره مند شوید. دکوراسیون زیبا و مدرن، سفره‌های عقد با دیزاین حرفه‌ای و جذاب و تم‌های رنگی زیبا و شیک و متناسب با سلیقه عروس خانم‌های ایرانی از شاخصه‌های اصلی سالن عقد حلقه می‌باشد که در کنار تخفیف 50 درصدی برای بزمینه‌ای‌ها، یکی از پیشنهاداتی است که هیچکس به راحتی آن را رد نخواد کرد.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت