چگونه در عروسی، با والدین خود که طلاق گرفته‌اند برخورد کنیم؟

چگونه در عروسی، با والدین خود که طلاق گرفته‌اند برخورد کنیم؟

فهرست عناوین

اگر روز عروسی‌تان نزدیک است و پدر و مادر شما از هم جدا شده‌اند، ممکن است از این جهت، نگرانی‌هایی بابت برگزاری عروسی داشته باشید. اگر آنها به تازگی از هم جدا شده‌اند، کمی کارتان سخت می‌شود و باید تدبیر زیادی به خرج دهید تا مشکلی از این جهت در عروسی‌تان ایجاد نشود، زیرا خاطرات و مسائل مربوط به جدایی برایشان تازگی دارد و هنوز آتش‌ کینه‌شان شعله‌ور است. اما اگر زمان زیادی از جدایی پدر و مادرتان گذشته است، نگرانی کمتری خواهید داشت و با آرامش بیشتری به این مساله بیندیشید.

در این مقاله راهکارهایی ارائه شده است که به شما کمک می‌کند با کنترل امور مربوط به روابط پدر و مادرتان، بتوانید عروسی آرامی برگزار کنید.

آنها را از جزییات امور مطلع و از آنها نظرخواهی کنید.

کلیه برنامه‌هایی را که می‌خواهید در عروسی‌تان برگزار کنید با آنها در میان بگذارید؛ به خصوص آن بخش‌هایی از عروسی که ممکن است آنها با یکدیگر برخوردهایی داشته باشند، مانند زمان عکس گرفتن خانوادگی، زمان شام، زمان اهداء هدایا و ... . در این گونه موارد، ممکن است برخوردهایی بین آنها پیش بیاید که آنها دوست نداشته باشند. بنابراین بهتر است کلیه برنامه‌ها را با آنها در میان بگذارید.

پس از تعریف فرآیند عروسی و شرح برنامه‌هایتان، از پدر و مادرتان نظرخواهی کنید و نظراتشان اهمیت دهید. درست است که از هم جدا شده‌اند و خاطره بدی از رابطه‌شان برایتان باقی مانده است، اما به یاد داشته باشید که به عشق شما حاضرند اختلافات را برای دقایقی کنار بگذارند و در یک مجلس حضور پیدا کنند. پس سعی کنید از نظراتشان استفاده کنید تا حس بزرگی به آنها دست دهد و کمی از ناراحتی جدایی‌شان کاسته شود.

قبل از عروسی، با آنها اتمام حجت کنید.

این راهکار بخصوص اگر با آنها رابطه صمیمانه‌ای دارید، روش خوبی است. اگر هر یک از آنها حساسیت‌هایی به هم دارند، بهتر است از آنها بخواهید که در دقایق عروسی، مراعات حال یکدیگر را بکنند، روی حساسیت‌های همدیگر دست نگذارند و حتی‌المقدور دور از یکدیگر بنشینند.

در طول مدت عروسی به هر دوی آنها به یک اندازه توجه کنید.

ممکن است به هر دلیلی یکی از آنها را بیشتر از دیگری دوست داشته باشید و بخواهید توجه بیشتری به یکی از آنها نشان دهید، اما توجه داشته باشید که این در نگاه مهمانانتان جلوه می‌کند و نازیباست که یکی را بیشتر از دیگری تحویل بگیرید. سعی کنید با هر دو نفر در عروسی گرم بگیرید تا جلوی دیگران خجالت زده نشوند.

در صورتی که مجددا نامزد دارند و یا ازدواج کرده‌اند، تلاش کنید آنها را از آوردن شریک جدیدشان منصرف کنید.

این مساله اهمیت بالایی دارد، زیرا از یک طرف خشم طرف دیگر که ازدواج نکرده بیشتر می‌شود و از طرفی ممکن است سایر اقوام او که در عروسی حضور دارند، از طرف مقابل عصبانی شوند و مجادله و بحث ایجاد شود. سعی کنید آنها را از آوردن شریک جدیدشان منصرف کنید تا ریسک کمتری را از این جهت تحمل کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت