هشت اشتباه خانم‌ها که زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازد.

هشت اشتباه خانم‌ها که زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازد.

فهرست عناوین

همه افراد ممکن است در زندگی کارهایی کند یا حرف‌هایی بزنند که باعث تزلزل زندگی زناشویی‌شان شود. با شناخت این رفتارها می‌توانید جلوی اشتباهات عمدی و سهوی خود را بگیرید تا زندگی شادتر و موفق‌تری در کنار شریک زندگی خود تجربه کنید. در این مطلب از بزمینه، به هشت اشتباهی که از خانم‌ها سر می‌زند و زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازد پرداخته ایم.

1- زندگی مشترک باید پر از هیجان باشد.

عشق و علاقه واقعی را با هیجانات دوستی‌ها و نامزدی‌های کوتاه مدت اشتباه نگیرید. مشکلی که اغلب خانم‌ها دچار آن می‌شوند این است که نسبت به مسائل احساسی زندگی واقع گرایانه برخورد نمی‌کنند. دوست داشتن‌های واقعی در بالا پایین‌های زندگی مشترک نشان داده می‌شود نه ابراز علاقه‌های نمایشی. لزوم وجود ابراز علاقه در رابطه زناشویی غیرقابل انکار است اما نباید گمان کنید شور و نشاط ابتدای آشنایی در ادامه و بعد از گذراندن چند سال نیز باقی خواهد ماند. چنین تفکری باعث می‌شود پس از چند سال گمان کنید رابطه زناشویی خوبی ندارید و به شکست منجر شده است. حال آن که شما یک زندگی واقعی دارید نه یک زندگی بد. بنابراین با این دانسته‌ها باید افسانه‌ها و رویاها را رها کنید و در دنیای واقعی زندگی کنید.

2- اهمیت رابطه جنسی پس از ازدواج به مرور زمان کم می‌شود.

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها گمان می‌کنند بعد از ازدواج اهمیت رابطه جنسی برای آقایان کم می‌شود. این دسته از خانم‌ها فکر می‌کنند برای همسرشان از نظر ظاهری دیگر چندان اهمیتی ندارند و خصوصیات اخلاقی، رفتاری، خانه داری و سایر موارد برای آن‌ها مهم است. این دسته از افراد یا به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و همیشه لباس‌های خوب و آرایش و زیبایی را برای مهمانی و بیرون از منزل در نظر می‌گیرند یا افسرده می‌شوند و به لاک خود فرو می‌روند. باید بدانید ازدواج یک راه اخلاقی و مشروع برای ایجاد رابطه جنسی صمیمانه است. اتفاقا برعکس چیزی که فکر می‌کنید بعد از ازدواج باید بیش از پیش به ظاهر خود اهمیت دهید و جذابیت خود را حفظ کنید.

3- باید وفاداری همسر را امتحان کرد.

این کار معمولا از جانب خانم‌ها اتفاق می‌افتد. برای این که به استحکام زندگی مشترک و تداوم عشق همسرشان پی ببرند دست به طراحی امتحاناتی می‌زنند که خیلی از افراد از آن سربلند بیرون نمی‌آیند. بسیاری از زندگی‌ها این گونه از هم پاشیده است. بعضی خانم‌ها از دوست خود برای امتحان همسر استفاده می‌کنند و این گونه هم دوست خود را از دست داده اند هم همسرشان را. برای از بین رفتن این روابط نیازی به اتفاق وحشتناکی نیست، یک سوتفاهم یک حرف ساده و حتی تصوری که خانم‌ها در ذهن خود به وجود می‌آورند آن‌ها را دچار تشویش ذهن می‌کند. بنابراین دست از این امتحان‌ها بردارید به حد کافی در طول زندگی هم شما هم همسرتان با این امتحانات روبرو خواهید شد.

4- مرد مسئول صددرصد امور مالی است.

سنت‌ها کنار گذاشته شده است و کلیشه‌ها جای خود را به منطق داده است. دیگر خانم‌ها تنها به کار خانه مشغول نیستند و آن‌ها نیز مسئولیت مالی زندگی را بر عهده می‌گیرند. این موضوع به این معنی نیست که حتما همه خانم‌ها باید در بیرون از منزل مشغول باشند بلکه منظور این است نباید خانم‌ها در زندگی از بار مالی شانه خالی کنند. خانم‌های خانه‌دار نیز در صرفه جویی، در برنامه ریزی مالی و سایر موارد می‌توانند مشارکت کنند. در مقابل بسیاری از خانم‌ها درآمد بالاتری نسبت به همسر خود دارند و با یک تقسیم وظیفه بش دیگری از وظایف زندگی را آقا بر عهده گرفته است. چیزی که در زندگی مشترک اهمیت دارد توافقات در تقسیم وظایف و مسئولیت‌پذیری دو طرفه می‌باشد.

5- عشق با گذشت زمان تمام می‌شود!

بعد از ازدواج عشق از بین نمی‌رود بلکه هیجانات ابتدای رابطه جای خود را به صمیمیت و آرامش می‌دهد. اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند این است که گمان می‌کنند بعد از گذشت سال‌ها اشتیاق افراد به هم کم می‌شود. این حرف درست نیست. نباید به فرض این که علاقه از بین می‌رود با کسی ازدواج کنید که از همان ابتدا به او علاقه‌ای ندارید و گمان کنید ازدواج واقعی نیازی به علاقه ندارد. با گذشت سال‌ها از زندگی مشترک اشتیاق همچنان وجود دارد اما به گونه‌ای دیگر نمایان می‌شود.

6- دعوا و بحث برای زندگی‌های بد است.

دو نفر از دو خانواده با دو‌ تربیت و دو دیدگاه متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند و یک زندگی مشترک را تشکیل می‌دهند. اختلاف نظرها در زندگی مشترک بسیار معمول و عادی است. اشتباه محض این است که گمان کنید با دعوا و بحث خوشبختی شما به پایان رسیده است و رو به فروپاشی است. نباید نظرات مخالفت‌ها و حرف‌های خود را پشت سکوت پنهان کنید و یا از سکوت طرف مقابل خشنود شوید. این یک قدم در فروپاشی زندگی مشترک شماست. باید بیاموزید که اختلاف نظرها را بیان کنید و به یک توافق برسید.

7- زن و شوهر باید مثل هم باشند.

دنیا دنیای تفاوت‌هاست. حتی خواهر و برادری که در یک خانواده در یک محیط و تحت آموزش‌های یکسان بودند هم با یکدیگر دیدگاه یکسانی ندارند. با این وجود بعضی خانم‌ها سعی می‌کنند با استفاده از قدرت زنانگی خود آقا را شبیه به خود کنند. با قهر و ناز و دعوا شاید آقا حرف‌های شما را قبول کند اما بدانید روزی همین کار باعث می‌شود این رابطه از هم بپاشد. بپذیرید که تفاوت‌ها برای زن و شوهرها مسئله معمولی است و سعی نکنید همسر خود را تغییر دهید. تفاهم به معنی شبیه یکدیگر شدن نیست، بلکه تفاهم یعنی تفاوت‌ها را بپذیرید و بتوانید برای یک هدف مشترک در کنار هم تلاش کنید و از زندگی مشترک لذت ببرید.

8- مردها قدردان محبت نیستند.

مردها حمایت و مهربانی شما را می‌بینند. شاید نتوانند به اندازه خانم‌ها قدردانی خود را به زبان بیاورند اما مطمئن باشید انگیزه بیشتری برای تلاش کردن برای زندگی می‌گیرند. محبت خانم‌ها آقایان را به زندگی دلگرم می‌کند. بنابراین برای ایجاد نقش حمایتی و محبت‌آمیز بی‌انگیزه نشوید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت