ایده های برگزاری عروسی در پاییز

ایده های برگزاری عروسی در پاییز

فهرست عناوین

پاییز همیشه فصل عاشقان و شاعران بوده و هست. پاییز که می آید خبر از سرما می دهد و برگ های زرد و نارنجی اش را با خود می آورد و با رنگهای زیبایش گرمی احساسات را در روزهای سرد پائیز قوت می بخشد. اگر قصد دارید مراسم عروسی خود را در این فصل برگزار کنید، بهترین انتخاب را برای یک ازدواج رمانتیک برگزیده اید چرا که می توانید عاشقانه های پاییز را به مراسم خود بیاورید.
ما در این مقاله ایده هایی را برای مراسم های عروسی که در پاییز برگزار می شوند آورده ایم که می توانید همه یا بعضی از آن ها را در مراسم خود به کار بگیرید. همچنین در صورتی که مراسم عقد یا نامزدی شما در فصل پاییز برگزار می شود و یا در روز مراسم عروسی، مراسم عقد نیز دارید به مقاله «ایده های عقد و نامزدی در پاییز» مراجعه کنید.

انجام عکاسی چند روز قبل از جشن عروسی

اگر مراسم عروسی شما قرار است در پاییز جشن گرفته شود، باید به نکاتی توجه کنید. اگر گمان می کنید سرمای پاییز ممکن است در باغ برای شما آزار دهنده باشد بد نیست در روز های پیش از سرما روزی را به عکاسی و فیلمبرداری در باغ اختصاص دهید. یک کت یا شنل مخصوص سرما می تواند شما را گرم نگه دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که در پاییز و زمستان اذیت می شوید و مراسم شما هم در این فصول برگزار می شود، زیر دامن عروسی خود، شلوار پشمی به تن کنید. در صورتی که دامن لباس شما پوشیده باشد، این شلوار می تواند برایتان یک ناجی باشد.

رنگهای پاییزی مخصوص عروسی

بهتر است قبل از طراحی مراسم عروسی با تم پاییزی یادآوری کنیم که در تم پاییزی از رنگ های پاییزی مانند قهوه ای سوخته، نارنجی و زرد پر رنگ بیشتر از سایر رنگ ها استفاده می شود که در نهایت به ما نمای رنگ نارنجی را می دهد. همچنین باید بدانید که رنگ مکمل نارنجی آبی است. هرچقدر نارنجی به سمت تیره تر شدن برود رنگ آبی نیز باید تیره تر باشد.


در ادامه ایده هایی که می توانید برای مراسم عروسی خود استفاده کنید آورده شده است.

استایل عروسی در پاییز

اگر با انواع استایل‌های عروسی آشنایی ندارید، بهتر است سری به مقالات استایل شناسی عروسی بزنید. بهترین استایل برای عروسی های پاییز استایل روستیک است. مبنای سبک روستیک طبیعت و سادگی است. برگ های رها شده روی میز و استفاده از المان های طبیعی مثل چوب برای دکوراسیون جشن. در سبک روستیک لباس عروس خانم توری و لباس آقا داماد ترجیحا هر لباسی به جز سیاه است. رنگ ها در این سبک حرف اول را می زنند.

ساقدوش های عروسی پاییزی

لباس ساقدوش ها در عکس ها و مراسم، از مهمترین المان ها حساب می شوند. می توانید لباس ساقدوش ها را به رنگ نارنجی انتخاب کنید و دسته گل آن ها را سفید یا آبی در نظر بگیرید. گزینه دیگر برای رنگ لباس ساقدوش ها رنگ سورمه ای است که در کنار دسته گلی با حال و هوای پاییز و کفش های نارنجی ترکیب فوق‌العاده ای رقم می زند.به جای دسته گل می توانید برای ساقدوش ها از حلقه مچ یا حلقه مو تزئین شده با برگ تهیه کنید.

ساقدوش های آقا نیز می توانند با پوشیدن کت و شلوارهای سورمه ای و کروات های نارنجی عکس های زیبایی برای شما رقم بزنند.

عکاسی پاییزی از حلقه

عکاسان معمولا برای عکاسی از حلقه ها ایده هایی را به کار می گیرند که گاه تکراری است. شاید حلقه های قرار گرفته بر روی برگ های زرد و نارنجی روی زمین، یا قرار دادن حلقه ها بر روی یک برگ بتواند علاوه بر جدید بودن ایده عکاسی، پاییزی بودن یکی شدنتان را در آلبومتان ثبت کند.

کارت دعوت پاییزی، گیفت و پیام تشکر

کارت دعوت‌تان را به گونه ای طراحی یا انتخاب کنید که هرکس با دیدنش به یاد عاشقانه های پاییز بیفتد. به جز متن متناسب با پاییز خود کارت نیز می تواند با طرح برگ و رنگ های زرد و قهوه ای و نارنجی همراه باشد.

پیام های تشکری که بر روی میز های مهمانان قرار می دهید را با ربانی نارنجی تزئین کنید، یا پیام تشکر را در کاغذ هایی با پس زمینه طرح پاییز چاپ کنید.
به عنوان گیفت، جعبه یا شیشه هایی را با برگ خشک یا برگ های مصنوعی پر کنید و هدیه ای کوچک در بین برگ ها قرار دهید. شکلات به علت داشتن رنگ مناسب با تم شما و پر طرفدار بودن می تواند گزینه مناسبی به عنوان گیفت باشد.

تزیین سالن عروسی پاییزی

برای تزئین سالن مراسم، اگر برایتان مقدور است دو درخت مصنوعی با برگ های زرد و نارنجی بیاورید و دو طرف درب ورودی سالن را تزئین کنید. همچنین با پر کردن جام یا گلدان شیشه ای از برگ می توانید حال و هوای پاییز را به میز مهمانان منتقل کنید. برای تزئین میز شام می توانید یک ردیف روی میز گلهای زرد و نارنجی و قرمز یا برگ های زرد و نارنجی بریزید.

شکلات نیز می تواند تزئین های خوشمزه ای روی میزهای مهمانان باشد. قرار دادن یک آبشار شکلات تزئین شده با پرتقال و نارنگی در کنار سالن می تواند حس و حال خوبی ایجاد کند.
میوه درخت کاج و کدو تنبل نیز در مراسم های پاییزی پر کاربرد هستند. با خالی کردن داخل کدو تنبل آن را به یک گلدان با مزه تبدیل کنید و ورودی باغ را با آن تزئین نمایید. میوه درخت کاج نیز با رنگ قهوه ای سوخته در کنار کدو حلوایی تزئینی زیبا اما بدون هزینه برای شما می باشد.
برای تزئین باغ شاید بتوان گفت برگ های ریخته شده از درختان در زیر پای عروس و داماد دلچسب تر از هر فرش قرمزی است. می توانید از افرادی که وظیفه تزئین باغ را دارند بخواهید برگ ها را جمع کنند، در راه شما قرار دهند و دو طرف آن را با گلدان ها تزئین کنند.

یادگاری از مهمانان

عروس و دامادها اغلب با قرار دادن دفتری در ورودی سالن یا روی میز، از مهمانان تقاضا می کنند که برایشان جهت یادگاری جمله ای بنویسند. شما به عنوان عروس و داماد پاییز می توانید با کمی خلاقیت این بخش از مراسم را نیز پاییزی کنید.
به جای دفتر یادبود درختی با برگ های مقوایی بر روی یک تابلو قرار دهید. برگ های مقوایی آن، جایی باشد برای جملات یادگاری مهمانان. این ایده خلاقانه می تواند بعد از عروسی بخشی از دکوراسیون منزل شما را تشکیل دهد.
علاوه بر این می توانید برگ های مقوایی را بر روی یک بند آویزان کنید و از مهمانان بخواهید بر روی برگ ها برایتان یادگاری بنویسند.

کیک عروسی پاییزی

معمولا کیک های عروسی چند طبقه و ساده هستند که با تزئین و گل آرایی از سادگی در می آیند. شما می‌توانید از گل های قرمز و زرد و نارنجی همچون آفتابگردان استفاده کنید و یا طبقات کیک را با برگ تزئین کنید. همچنین چاقوی برش کیک را نیز می توانید مشابه کیک عروسی تزئین کنید.

دسته گل عروسی پاییزی

اگر بخواهیم به گل های مربوط به فصل پاییز اشاره کنیم، می توانیم گل ناز، داوودی، میخک، آفتابگردان و... را نام ببریم. برای داشتن دسته گل پاییزی می توانید گلهایی با رنگ نارنجی و قرمز و زرد را در کنارهم داشته باشید و در صورت تمایل با کفش نارنجی خود ست کنید. همانطور که اشاره شد رنگ نارنجی و آبی مکمل هم هستند می توانید دسته گلی با ترکیب رنگی آبی و نارنجی نیز تهیه کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

هاله | 1397 مهر 08


عااالی بود، پاییز یکی از بهترین فصل هاست برای ثبت لحظات خیلی خاص زندگی، ایده هاتون جالب بود