5 روش برای یادگیری هنر خرید کردن دلچسب و به صرفه

5 روش برای یادگیری هنر خرید کردن دلچسب و به صرفه

فهرست عناوین

انواع و اقسام لباس ها و اکسسوری ها ، انواع و اقسام فروشگاه ها و مراکز خرید و انواع و اقسام سلیقه ها باعث می شوند که هیچ دو نفری در این دنیا شیوه های خرید یکسانی نداشته باشند. ما در اغلب مواقع با مواجهه با انتخاب های متعددی که می توانیم داشته باشیم دچار سردرگمی می شویم و به سایت های اینترنتی، کاتالوگ های مد و فشن برندهای مختلف، طراحان لباس، فروشندگان مراکز خرید متفاوت و ده ها راه دیگر برای یک مشاوره و  انتخاب خوب متوسل می شویم اما به یاد داشته باشید که اولین و مهم ترین چیزی که در خرید باید به آن توجه کنید حس خوب شما نسبت به کالایی است که خریداری می کنید. شیوه های تبلیغاتی مختلف و متعدد، رنگ ها و جذابیت های بصری فروشگاه ها همگی می توانند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشند و اگر بدون آمادگی ذهنی قبلی و بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی خود اقدام به خرید نمایید با کمدی پر از لباس و کفش و اکسسوری در منزلتان مواجه می شوید و در انتها باز هم برای حضور در یک میهمانی دوستانه لباس مناسبی ندارید! با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا راهکارهای یک خرید موفق را با هم مرور کنیم.

در مواقعی که عصبانی یا افسرده هستید از خرید پرهیز کنید

یکی از درمان هایی که شاید همه خانم ها به آن معتقد هستند خرید درمانی است!!! بسیاری از خانم ها با فکر اینکه اگر به خرید بروند حواسشان از مسائل ناراحت کننده پرت می شود و معطوف به خرید می گردد در هنگام عصبانیت یا ناراحتی به بازار می روند اما وقتی با حالت خشم یا ناراحتی به خرید می روید احتمال اینکه انبوهی از خرت و پرت هایی که به هیچ عنوان به آنها نیاز ندارید یا پوشاکی با قیمت های بسیار بالا بخرید افزایش می یابد. خشم و اندوه، قدرت فکر کردن شما را معمولا مختل می کند و شما با خرید وسایل گران قیمت سعی بر درپوش گذاشتن روی خشم خود دارید یا اندوه شما باعث می شود برای اینکه حس بهتری داشته باشید دست به خرید چیزهایی بزنید که شاید هیچوقت به درد شما نخورند. پس روش های یک خرید درست را بیاموزید تا به صورت اصولی با خرید درمانی، درمان شوید. حس خوب بعد از یک خرید کارآمد و رضایتبخش همیشه حال شما را خوب می کند.

حریص و بی حوصله نباشید!

به خرید کردن و جستجو برای خرید یک لباس خاص یا اکسسوری یا هر چیز دیگر به عنوان یک لذت نگاه کنید. اینکه سعی کنید تمام چیزهایی که لازم دارید را از یک فروشگاه تهیه کنید کاری اشتباه است که هم باعث سردرگمی شما می شود و هم مطمئنا پس از بازگشت به منزل از نتیجه نهایی رضایت نخواهید داشت. هیچ وقت در یک مغازه و در یک لحظه به فکر خرید بیش از 3 قلم کالا نباشید تا هم متمرکز باشید و هم مطمئن باشید که دقیقا آن چیزی را که از قبل می خواستید خریده اید.

گاهی فروشگاه های کوچک انتخاب هوشمندانه تری هستند!

حضور در یک فروشگاه بزرگ ناخوداگاه مغز شما را درگیر می کند و ممکن است با دیدن قفسه ها و رگال های متنوع حتی به کلی فراموش کنید که با چه هدفی وارد این فروشگاه شده اید اما گاهی فروشگاه های کوچک ویترین بهتر و قابل دسترس تری برای دیدن انواع مدل ها و انواع رنگ بندی ها در یک لحظه در اختیار شما قرار می دهند که مقایسه بین آنها بسیار راحت تر انجام می شود همچنین معمولا در فروشگاه های کوچکتر احتمال اینکه فروشندگان شما را دوره کنند و با شیوه های تبلیغاتی، شما را بیشتر و بیشتر سردرگم نمایند کمتر است.

لیست تهیه کنید

همیشه قبل از مراجعه به بازار لیست خرید تهیه کنید. نوشتن لیست خرید چه در خریدن جهیزیه و چه در خریدهای سوپرمارکتی و چه خرید عقد و عروسی به منظم شدن مغز شما کمک شایانی می کند و شمارا از گم شدن در انبوه مدل ها و رنگ ها، از این شاخه به آن شاخه پریدن ها، و حیله های تبلیغاتی نجات می دهد.

بی هدف پرسه نزنید

برای خرید خود محدوده زمانی تعیین نمایید. اگر بدون در نظر گرفتن وقت شروع به پرسه زدن در مراکز خرید نمایید پس از ساعت ها ناگهان به خود می آیید در حالی که مچ پایتان دردناک شده ولی هنوز هیچ یک از خریدهای خود را انجام نداده اید. حتی در خریدهای آنلاین و اینترنتی نیز این اصل را باید رعایت کنید، اگر برای خود محدودیت زمانی تعیین نکنید شاید خرید شما روزها و هفته ها به تاخیر بیفتد بی آنکه در یافتن کالای موردنظر خود موفق شوید.
آخرین نکته ای که برای یک خرید موفق باید در نظر داشته باشید این است که سلیقه خود را بشناسید. دور و بر ما پر است از افرادی که هیچ شناختی روی علایق و سلایق خود ندارند و بی هدف و بدون اینکه نیازها و علاقمندی های خود را بشناسند به بازار مراجعه می کنند و هر چیزی که در ویترین ها توجه آنها را به خود جلب نماید در لیست کاندیداهای خرید آنها قرار می گیرد و پس از مدتی گشت و گذار در بازار تعداد بسیار زیادی از اقلام در ذهن آنها شروع به خودنمایی می کنند و وسوسه خرید را در آنها افزایش می دهند. با انجام تست های استایل شناسی بزمینه تا حد خوبی به علایق و سلایق خود واقف می شوید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید

کسب و کارها

نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت