5 راه خانگی سفید کردن دندان‌ها

5 راه خانگی سفید کردن دندان‌ها

فهرست عناوین

لبخند زیباترین آرایش یک صورت و دندان‌های مرتب و سفید لازمه یک لبخند زیباست. از این رو افراد خصوصا عروس و دامادها به دنبال راه حل‌هایی برای سفید کردن دندان خود هستند. در این راستا کارشناسان بزمینه به بررسی راه حل‌های خانگی سفیدی دندان پرداخته اند که برای درخشش هرچه بیشتر دندان‌های خود می‌توانید از این راه‌کارها استفاده نمایید. ولی این راهکارها هیچ کدام نتیجه قطعی ندارند و مسلما شما برای نتیجه کامل باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

1- روغن

یکی از راه‌های قدیمی ‌و سنتی سفید کردن دندان‌ها استفاده از روغن است. هندوستانی‌ها و سرخپوست‌ها با جابجا کردن روغن آفتابگردان یا روغن کنجد در دندان‌های خود معتقدند باکتری‌های آن‌ها را کشته و دندان‌ها را سفید می‌کنند. روغن نارگیل نیز به علت طعمی ‌که دارد می‌تواند یک روغن محبوب برای انجام این کار باشد. استرپتوکوک موتانس یکی از انواع اولیه باکتریایی در دهان است که باعث ایجاد پلاک و ژنژیویت می‌شود. متاسفانه، هیچ مطالعه علمی‌ برای اثبات این نکته که کشیدن روغن، دندان‌هایتان را سفید می‌کند وجود ندارد. با این حال، این مورد یک عمل امن است و قطعا ارزش امتحان را دارد. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که دندان‌هایشان پس از کشیدن روغن به طور منظم سفید‌تر و روشن‌تر شده است. در این روش، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید و روغن را به دندان‌هایتان بکشید. این کار را برای 15-20 دقیقه کامل ادامه دهید. بر خلاف بسیاری از روش‌های دیگر سفید کردن دندان، روغن نارگیل به دندان‌های شما آسیب نمی‌زند زیرا حاوی اسید یا سایر مواد تشکیل دهنده ای که مینا را تخریب می‌کند، نیست. البته این به این معنی است که امتحان این روش برای سفید کردن دندان کاملا بی ضرر است.

2- جوش شیرین

پودر جوش شیرین خاصیت سفید کننده طبیعی دندان را دارد. استفاده از جوش شیرین راه یک شبه برای درخشان کردن دندان‌های شما نیست. اما اگر دندان‌های خود را با این ماده به طور مرتب مسواک کنید تفاوت ظاهری دندان‌های خود را مشاهده خواهید کرد. برای این کار، مخلوط 1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین و 2 قاشق چای خوری آب را تهیه کرده و با مسواک و خمیردندان به دندان‌های خود بکشید. برای جواب‌گیری بهتر چند بار در هفته این کار را انجام دهید.

3- آب اکسیژنه

هیدروژن پراکسید یک عامل سفید کننده طبیعی است که علاوه بر این خاصیت باکتری‌ها را در دهان شما می‌کشد. بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند، اگر چه آب اکسیژنه استفاده شده در این محصولات در غلظت بسیار بالاتر استفاده می‌شود، شما می‌توانید در منزل با استفاده از یک غلظت نرمال از این ماده دندان‌های خود را سفید کنید. در حالی که غلظت‌های بسیار رقیق به نظر می‌رسد بی خطر است، غلظت‌های زیاد و یا استفاده بیش از حد از آب اکسیژنه باعث سوزش لثه و حساسیت دندان می‌شود. این نگرانی نیز وجود دارد که دوزهای بالای هیدروژن پراکساید ممکن خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. (مورد آخر به شکل صددرصدی اثبات نشده است.) برای استفاده از هیدروژن پراکساید به عنوان یک دهان شویه، اطمینان حاصل کنید که محلول مورد استفاده غلظتی در حدود 5/1٪ یا 3٪ دارد تا در حد امکن از عوارض جانبی جلوگیری شود. غلظت معمول پراکسید هیدروژن در داروخانه‌ها 3٪ است. شما می‌توانید این غلظت را به راحتی با مخلوط کردن مقادیر پراکسید و آب به میزان 5/1٪ رقیق کنید. توجه داشته باشید که مصرف این محلول باید محدود و به اندازه حداکثر دو تا سه بار در هفته باشد. دقت کنید که پس از شستن دندان ها با آب اکسیژنه حتما مسواک بزنید.

4- سرکه سیب

سرکه سیب برای قرن‌ها به عنوان ماده ضدعفونی کننده و پاک کننده طبیعی استفاده می‌شود. اسید استیک که ماده اصلی در سرکه سیب است، به طور موثر باکتری را می‌کشد. ویژگی ضد باکتری سرکه چیزی است که برای تمیز کردن دهان و سفید کردن دندان‌ها مفید است. یک مطالعه انجام شده بر روی دندان گاو نشان داده که سرکه سیب دارای اثر سفید کننده روی دندان است. همچنین متوجه شدند که سرکه ممکن است دندان‌ها را نرم کند. اسید استیک در سرکه ممکن است موجب ریزش مینا بر روی دندان‌های شما شود. به همین دلیل، نباید در مصرف سرکه سیب زیاده‌روی کنید. همچنین باید مدت زمان تماس سرکه سیب با دندان‌های خود را محدود کنید. برای استفاده از سرکه سیب به عنوان دهانشویه، آن را با آب رقیق کنید و چند دقیقه در دهان خود نگه دارید سپس دهان خود را با آب بشویید.

5- توت فرنگی

سفید کردن دندان‌های شما با مخلوط توت فرنگی و سودا یک درمان طبیعی برای سفید کردن دندان است که توسط افراد مشهور ساخته شده است. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی رنگ زرد روی دندان‌ها را برطرف می‌کند، و سودا باعث می‌شود لکه‌ها را از بین بروند. با این حال، این درمان به طور کامل توسط علم اثبات نشده است. در حالی که توت فرنگی ممکن است دندان‌های شما را سفید‌تر نشان دهد، بعید به نظر می‌رسد که به لکه‌های روی دندان شما نفوذ کند. یک مطالعه در زمان‌های اخیر نشان داد که‌ ترکیبی از توت فرنگی و سودا، در مقایسه با محصولات سفیدکننده تجاری، باعث تغییر رنگ بسیار کمی‌ در دندان‌ها می‌شود. اگر تصمیم می‌گیرید این روش را امتحان کنید، استفاده از آن را چند بار در هفته محدود کنید. مطالعات انجام شده نشان داده است که توت فرنگی و نوشیدنی سودا بر مینای دندان تاثیر می‌گذارد، بنابراین استفاده بیش از حد می‌تواند باعث آسیب به دندان‌ها شود. برای این کار، یک توت فرنگی تازه را با سودا‌ ترکیب کنید و مخلوط را به دندان‌هایتان زنید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت