5 راز برای داشتن روحیه شاد پس از ازدواج

5 راز برای داشتن روحیه شاد پس از ازدواج

فهرست عناوین

پس از ازدواج، مسلما دنیای شما دگرگون و دریچه جدیدی از زندگی به روی شما گشوده خواهد شد. دیگر نمی‌توانید به هر گونه که در خلوت خود دوست داشته‌اید زندگی کنید. همواره فرد دیگری در خانه شما حضور دارد که از نظر احساسی به هم بدهکار هستید و باید بتوانید نیازهای یکدیگر را پاسخ دهید.

در این مقاله، راهکارهایی ارائه شده است که با استفاده از آنها می‌توانید پس از ازدواج، به احساسات خود پاسخ دهید و سعی کنید با استفاده از آنها زندگی شادتری داشته باشید.

یاد بگیرید نیازها و انتظارات خود را شناسایی و بیان کنید.

زندگی مشترک و ارضای نیازهای طرف مقابل، ممکن است بخشی از نیازهای شما را کنار بزند و آن را کمرنگ کند. برای آنکه نیازهای شخصی شما فراموش نشود و به انتظاراتتان پاسخ داده شود، باید بتوانید آنها را شناسایی و با شریک زندگی‌تان مطرح کنید. اگر این کار را نکنید، شادی شما و همسرتان دوام نخواهد داشت و لذت بردنتان از زندگی پایدار نخواهد بود. حتما نیازها و انتظارات خود را مطرح کنید و برای پاسخ به آنها با یکدیگر مشورت و راهکار تدوین کنید.

همیشه فکر کنید که با همسرتان یک تیم را تشکیل می‌دهید.

خانواده مانند یک تیم ورزشی است که اعضای آن نقاط ضعف و قوت متفاوتی دارند و با همکاری یکدیگر می‌توانند زندگی زیبایی را رقم بزنند. همیشه فکر کنید که شما و همسرتان باید در پی استفاده از قوت‌هایتان و بهبود و رفع نقاط ضعفتان باشید. این را بپذیرید که هر فردی نقطه ضعفی دارد و به جای رنج بردن از این مساله، در پی کنار آمدن با آن و بهبودش باشید.

همواره احساسات خود را بیان کنید.

بیان احساسات، به خصوص در مورد مسائلی که به آنها حساس هستید اهمیت بسیار بالایی در داشتن یک زندگی شاد دارد. اگر به هر دلیلی مانند خجالت، غرور و ... نتوانید احساسات خود را بیان کنید، پس از مدتی احساس تنهایی و باخت خواهید کرد و زندگی مشترک شما را عذاب خواهد داد. همواره تلاش کنید احساسات خود را نسبت به مسائل مختلف بیان کنید و از این مساله ابایی نداشته باشید.

مهربان باشید و گذشت داشته باشید.

همسرتان فردی است که سال‌ها در خانواده دیگری، با طرز فکر و دیدگاهی متفاوت از شما زندگی کرده است. به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید طبق استانداردهای ذهنی شما عمل کند، هیج تردیدی به رفتار شما نکند و مخالفتی نداشته باشد. باید بپذیرید که تفاوت‌هایی که در او می‌بینید، او هم در شما می‌بیند. بنابراین به جای اینکه انتظار داشته باشید همه حرف‌ها و رفتارهایتان را قبول کند، سعی کنید با او حرف بزنید، از بعضی از اختلافات با مهربانی چشم‌پوشی کنید و به هم کمک کنید تا این اختلافات به حداقل برسد.

برای غنی‌تر کردن زندگی خود وقت بگذارید.

به کلاس‌های آموزشی و مشاوران خانواده بروید و سعی کنید روحیه شریک زندگی‌تان را بیشتر بشناسید. با زوج‌های باتجربه مشورت کنید، با هم وقت بگذرانید، صحبت کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای ارتقای سطح فکری و اطلاعات خود درباره زندگی مشترک و شناخت رفتارهای طرف مقابلتان تلاش و سرمایه‌گذاری کنید. مطمئنا برنده این سرمایه‌گذاری خود شما هستید.

برای مدیریت هرچه بهتر زندگی تان با «9 تصور اشتباه در مورد زندگی پس از ازدواج» آشنا شوید. 

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

علی | 1397 آبان 01


اگه نمی تونید خانواده همسرتون رو دوست داشته باشین .. اگه نمی تونید همه چیز زندگیتونو با یه نفر دیگه شریک بشین لطفا ازدواج نکنید ... ازدواج همش از خود گذشتگی و اهمیت دادن به شریک زندگیتونه خواهشا اگه خودخواهینو نمی تونین بزارین کنار ازدواج نکنین