6 راه برای تشخیص مرغوبیت پوشاکی که می خرید!

6 راه برای تشخیص مرغوبیت پوشاکی که می خرید!

فهرست عناوین

انتخاب پوشاک با کیفیت و مرغوب یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنیم. به هرحال همیشه برای خرید لباس هزینه هایی را صرف می کنیم که دوست نداریم با یک انتخاب نامناسب پول خود را در جوی آب بریزیم!! تشخیص پارچه های باکیفیت که به مرور زمان و با چند بار شستشو فرم خود را از دست ندهند یا رنگ نبازند، معمولا برای افراد کاری سخت و دشوار است اما با خواندن این مقاله متوجه می شوید که قضیه آنقدرها هم پیچیده نیست.

برش مناسب

اطمینان داشته باشید که لباس هایی که برای طراحی آنها وقت صرف شده و از پارچه های مرغوب برای دوخت آنها استفاده شده است همیشه بر تن شما ایست خوبی دارند. اندازه های سرشانه و برش های روی سینه همگی در جای مناسب خود قرار گرفته اند و بسیار با دقت و تمیز دوخته شده اند. لباس هایی که به اصطلاح سری دوزی هستند و برای دوخت آنها از پارچه های بی کیفیت استفاده می شود که عموما در قیمت های پایین عرضه می شوند، به طور معمول دارای ایرادات دوختی هستند و برش های آنها حرفه ای و با دقت انجام نمی شود.
این اولین و آسان ترین روشی است که برای بررسی کیفیت یک لباس باید به آن توجه داشته باشید. تک تک قسمت های لباس از آستین ها تا برش های کمر و دوخت های زیرین آن را بررسی کنید و اگر هر عنصر کاملا در جای خودش قرار گرفته بود و متناسب با سایزهای استاندارد دوخته شده بود می توانید به آن برند برای انتخاب لباس اطمینان کنید.
اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی شرکت ها و برندها اندام ها و فرم های بدنی خاصی را بعنوان مشتری های اصلی خود در نظر می گیرند و طراحی های آنان معمولا برای سایزهای غیر استاندارد یا کسانی که در اندام خود ایراداتی غیر معمول دارند انجام می شود. پس ممکن است این لباس ها بسیار با کیفیت باشند ولی سایز یا برش آنها نظر شما را جلب نکند.

یکپارچگی بافت پارچه و دوخت

آیا تا به حال اصطلاح خواب فرش را از زبان مادرها شنیده اید؟ پرزهای منسوجاتی مانند پارچه های لباس همیشه به شیوه ای خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که اگر جهت روی هم قرار گرفتن این پرزها در همه قسمت های لباس به صورت یکنواخت نباشد ممکن است لباس پس از یک یا چند بار شست و شو دچار چین خوردگی یا تاب شود و حالت خود را از دست بدهد یا درزهای دوخته شده جابجا شوند و تقارن لباس بر هم بخورد. گاهی برخی از تولیدکنندگان پوشاک برای صرفه جویی در پارچه هایی که استفاده می کنند به یکنواختی بافت پارچه در تمام قسمت های لباس توجه نمی کنند و تکه های پارچه را به نحوهای مختلف در کنار یکدیگر قرار می دهند و این یکی از نقاط ضعف کار آنهاست پس دومین چیزی که در هنگام خرید لباس باید بررسی کنید یکپارچگی بافت پارچه در تمام قسمت ها اعم از آستین ها، پاچه های شلوار و پشت لباس است.

 قسمت های پنهان لباس  و خرجکارها را بررسی کنید

قبل از اینکه برای خرید لباس مورد نظر خود پول پرداخت کنید لباس را برگردانید و دوخت های زیرین و درزهای داخلی لباس را به دقت نگاه کنید اگر نخ های آویزان و دست نخورده در جای جای درزها دیده می شود یا قسمت های زیرین پارچه دچار ریش ریش شدگی شده بودند همگی اینها به این معناست که برای دوخت این لباس بیش از آنکه به کیفیت توجه شود به کاهش هزینه ها توجه شده است و این خود نشانه ای بر نامرغوبیت کالا است. اگر در لباس، خرجکار یا نواردوزی وجود دارد تمام قسمت های آن را به دقت بررسی کنید و دوخت های آن را از بالا تا پایین بررسی کنید. اگر همه دوخت ها یکنواخت بودند و خطوط موازی به درستی در آن رعایت شده بودند بدانید که تولید کننده این پوشاک کیفیت را شاخصه اصلی کار خود قرار داده است.

جنس پارچه

بعد از اینکه مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید یک قسمت از لباس را در جهت عمودی و سپس در جهت افقی بکشید. اگر پارچه پس از کشش، حالت خود را از دست داد و دوباره به فرم اولیه بازنگشت مطمئن باشید که این لباس یک بار مصرف است و پس از یک بار پوشیدن و شستشو دیگر برای شما قابل استفاده نیست. هم چنین قسمت های دوخته شده و درزها را از دو طرف به آرامی بکشید تا از استحکام نخ ها و دوخت ها اطمینان پیدا کنید. اگر پس از کشش، سوراخ ها گشاد شدند یا بین نخ ها فاصله ایجاد شد از خریدن آن لباس صرف نظر کنید.

بهترین مزونهای لباس شب را در بزمینه ببینید

لایه ها و آسترهای لباس

باز هم برای بررسی لباس به قسمت های داخلی لباس نگاهی بیندازید. لایه ها و آسترهای به کار رفته در لباس را به دقت بررسی کنید. اولین موردی که با آن مواجه می شوید جنس آسترهاست. آسترهایی با جنس پلی استر معمولا آسترهای مرغوبی نیستند و در لباس هایی با درجه های کیفی پایین مورد استفاده قرار می گیرند. لایه های مرغوب از جنس ویسکوز یا پنبه هستند که با پوشیدن آنها پوست به راحتی تنفس می کند و دچار خارش و سوزش نمی شود. اهمیت جنس لایه ها و آسترها زمانی مشخص می شود که شما لباسی با جنس پارچه مرغوب و گاهی با الیاف طبیعی مانند ابریشم یا پشم انتخاب می کنید اما لایه ها و آسترهای بی کیفیت می توانند بدن شما را از لمس این مرغوبیت محروم نمایند.

قیمت

آخرین نکته در مورد تست مرغوبیت پوشاکی که خریداری می کنید قیمت آن هاست. قیمت بالا همیشه نشانه کیفیت بالا نیست ولی به یاد داشته باشید که قیمت پایین همیشه و بدون هیچ اغراقی نشانه بی کیفیتی یک کالا است. یکی از راه هایی که تولیدکنندگان پوشاک برای پایین آوردن هزینه ها به آن متوسل می شوند استفاده از رنگ های نامرغوب در رنگ آمیزی پارچه است و این مساله باعث می شود که لباسی که خریده اید بعد از اولین شست و شو دچار لکه های رنگ پریده شود یا به کلی رنگ آن محو شده و تبدیل به یک لباس کهنه و رنگ و رو رفته شود. چینی ها یک ضرب المثل معروف دارند که می گوید: " من هنوز آنقدر ثروتمند نشده ام که لباس ارزان قیمت بخرم!!" وقتی برای یک لباس با کیفیت و مرغوب هزینه بیشتری بپردازید می توانید تا مدت ها آن لباس را بدون هیچگونه تغییری استفاده کنید و از آن لذت ببرید اما لباس های بی کیفیت و ارزان قیمت مهمان امروز و فردای شما هستند و برای طولانی مدت نمی توان از آنها استفاده نمود و هزینه پشت هزینه برای شما به دنبال دارند!! به یاد داشته باشید که اولین اصل در شیک پوشی انتخاب لباس های مرغوب است.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت