6 مشکل دوران نامزدی و راه حل‌های آن

6 مشکل دوران نامزدی و راه حل‌های آن

فهرست عناوین

دوران نامزدی علی‌رغم هیجانات و شیرینی‌های آن دارای مشکلات خاص خود است. این مشکلات برای بعضی افراد خیلی کم رنگ و برای برخی دیگر بسیار آزاردهنده است. در این مقاله بزمینه به بیان 6 مورد از این مشکلات و راه‌هایی برای رفع آن‌ها پرداخت کرده است.

1- مخارج در دوران نامزدی

یکی از مشکلاتی که دختر و پسر در آن به مشکل برخورد می‌کنند و در این بین بیش از همه دختر خانم تحت فشار قرار می‌گیرد مسائل مربوط به هزینه‌هاست. زمانی این مشکل بسیار پررنگ می‌شود که دختر خانم شاغل نیست و درآمدی ندارد. در این صورت بین خانواده دختر و آقا پسر اختلافاتی مبنی بر هزینه‌های دختر به وجود می‌آید. عاقلانه است که چنین مسائلی مطرح نشود و هم خانواده و هم آقا پسر بخشی از مخارج را بر عهده بگیرند. اگر دوران نامزدی محرمیت ایجاد و خطبه عقد جاری شده باشد، و دختر خانم و آقا پسر با هم رابطه زناشویی داشته باشند شرعا تمام مخارج دختر بر عهده نامزدش است. اما معمولا در این دوران با توجه به وضع مالی خانواده و داماد باید تعادلی برقرار شود تا فشاری به طرفین وارد نشود.

2- رفت و آمد‌های دوران نامزدی

در دوران نامزدی دیدارهای دختر خانم و آقا پسر علاوه بر اینکه در محیط‌های عمومی‌انجام می‌شود به خانه پدر و مادرها نیز می‌رسد. بهتر است اگر فرد مجردی در خانواده‌ها حضور دارد یا خانواده‌ها کمی‌سنتی هستند، دیدار‌ها به اندازه معمول و در چارچوب خاصی باشد تا سوتفاهم و حرف و مشکلی به وجود نیاید.

3- بارداری در نامزدی

یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبان دخترخانم و آقا پسر را بگیرد این است که در دوران نامزدی و پیش از مراسم عروسی بارداری پیش آید. اگر در دوران نامزدی با چنین مشکلی مواجه شدید به خود مسلط باشید و با یک مشاور کار بلد صحبت کنید تا ابتدا حال خودتان خوب شود و بتوانید با مسئله به وجود آمده به درستی مواجه شوید سپس بتوانید به بهترین نحو ممکن مورد پیش آمده را با خانواده‌ها مطرح کنید. می‌توانید پیش از ایجاد تغییرات ظاهری مراسم کوچکی به عنوان مراسم عروسی بگیرید یا به یک مسافرت بروید و سپس زندگی مشترک خود را شروع کنید. فراموش نکنید احساس‌های بد زودگذر هستند و روزی می‌رسد که فرزند خود را بزرگ‌ترین نعمت زندگی خود خواهید دانست.

4- دخالت‌های خانواده‌ها

در فرهنگ ایرانی خانواده‌ها نقش پر رنگی در ازدواج دارند اما متاسفانه بعضی از خانواده‌ها سعی دارند نقش خود را حتی از عروس و داماد نیز پررنگ‌تر کنند. مشکل دقیقا از همین جایی آغاز می‌شود که حضور خانواده‌ها دخالت محسوب می‌شود. خانواده‌هایی که قصد مداخله دارند عموما به عنوان راهنمایی کردن بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که در دایره تصمیم گیری آن‌ها نیست. چیزی که حتما باید رعایت شود احترام و روابط محترمانه بین افراد با خانواده همسر است. به هیچ عنوان هیچ چیز نباید سبب شود که روابط تیره و تار شود. معمولا با مدیریت درست رابطه، این دخالت‌ها به مرور کم رنگ می‌شود بنابراین سعی کنید به اعصاب خود مسلط باشید و با صبوری و سیاست نظر خود را اعمال کنید. برای مثال اگر مادرشوهر شما در سه مورد دخالت می‌کند در یکی از موارد که برای شما اهمیت چندانی ندارد نظر او را اعمال کنید و در دو مورد دیگر بسیار محترمانه نظر خود را پیاده کنید.
زمانی که حرف از دخالت خانواده همسر شما می‌شود نقش همسرتان بسیار پررنگ می‌شود. او باید بتواند بدون این که خانواده خودش را ناراحت کند اساس تصمیم گیری را نظرات و تفکرات شما دو نفر قرار دهد.

5- اختلاف‌های فرهنگی

دوران نامزدی اولین روز‌هایی است که شما وارد یک خانواده با فرهنگ جدید و متفاوت می‌شوید و این ممکن است باعث شود تا شما احساس معذب بودن و ناراحتی کنید. برای اینکه چنین اختلاف‌هایی به یک معضل بزرگ و مشکلات بیشتری تبدیل نشود یک سری از موارد را رعایت کنید و تا حدی که بیش از حد اذیت نشوید هنگام حضور در آن خانواده فاصله و اختلافات فرهنگی را کم کنید تا هم شما در جمعی که با شما تفاوت دارند معذب نباشید هم خانواده همسرتان راحت‌تر شما را در جمع خود بپذیرند.

6- انتظارات جنسی

بعضی از متخصصین روابط زوجین بر این اعتقادند که بهتر است در دوران نامزدی رابطه جنسی وجود نداشته باشد. چرا که روابط جنسی سبب می‌شود رابطه به سمت و سویی برود که قوه تشخیص صحیح را از طرفین بگیرد و آن‌ها را یا غرق در رابطه ای رویایی کند یا به خاطر تجربه نه چندان خوب در رابطه جنسی اول به گمان بر اشتباه بودن کل رابطه ببرد. اگر یکی از طرفین انتظارات بیشتری داشته باشد باید با صحبت این مشکل حل شود. با مراجعه به یک مشاور یا مراجعه به کتب و فایل‌های موجود از متخصصین مانند دکتر هلاکویی می‌توانید به توافق و نتیجه درستی برسید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت