16 راه برای کاهش هزینه های عروسی

16 راه برای کاهش هزینه های عروسی

فهرست عناوین

آرزوی هر عروس و دامادی است که جشن عروسی با شکوه و بی نظیری داشته باشند تا حتی بعد از سالها هرگاه به شب عروسی خود فکر می کنند لبخندی بر لب آنها بنشیند.
این روزها با وجود شرایط اقتصادی قشر زیادی از جامعه بودجه های در نظر گرفته برای مراسم عروسی با محدودیت روبرو است. اما بزمینه این نوید را به شما می دهد که بودجه شما به هر میزانی که باشد باز هم لایق بهترین و زیباترین جشن عروسی هستید و لازم نیست به خاطر هزینه های بالای مراسم عروسی در روزهای اول زندگی مشترک زیر بار قرض و بدهی بروید . قدم اول برای مدیریت هزینه عروسی این است که از الگوریتم سایت بزمینه برای شکست هزینه های عروسی کمک بگیرید. تعداد مهمانها و بودجه خود را وارد کنید و هزینه پیشنهادی بزمینه را ببینید.
برای کاهش هزینه های مراسم عروسی بهتر است روی مواردی که وجود و کیفیت آنها خیلی برایتان مهم است تمرکز کنید، به عنوان مثال اگر همیشه در آرزوی این بودید که جشن عروسی خود را در سالن خاصی برگزار کنید یا در روز عروسیتان همیشه لباس خاصی را برای خود متصور می شدید لازم نیست برای کاهش هزینه ها از آنها چشم پوشی کنید. برای صرفه جویی در هزینه ها به سراغ المانهای دیگر بروید. این مقاله را از دست ندهید تا به شما بگوییم چگونه می توانید هزینه های مراسم عروسی را کاهش دهید در حالی که آب از آب تکان نخورد.

تعداد میهمانان را کاهش دهید!

لازم نیست برای جشن عروسی شما نوه عمه مادرتان هم حضور داشته باشد! برای کاهش هزینه ها، دوباره به سراغ لیست میهمان هایتان بروید و اسم کسانی را که خیلی کم می بینید یا لزومی بر حضور آنها در مراسم عروسی شما نیست از لیست حذف کنید. مثلا اگر به جای 300 نفر میهمان 250 نفر را دعوت کنید در حالی که قرار است به صورت میانگین برای هر نفر 200 هزار تومان هزینه کنید. با حذف اسم آن 50 نفر از لیستتان، ده میلیون تومان صرفه جویی کرده اید! همانطور که می بینید اصلاح لیست میهمان ها گزینه بسیار مناسبی برای کاهش هزینه هاست.

کارت دعوت مراسمتان را ارزان انتخاب کنید!

واقعیتی که دوست داشتنی نیست ولی باید آن را بپذیرید این است که کارت دعوت عروسی شما یک بار توسط میهمان ها مطالعه می شود و سپس به سطل زباله پرت می شود، مگر افراد خاص فامیل و دوستان بسیار نزدیک شما که شاید آن را برای یادگاری نگه دارند پس لازم نیست برای کارت دعوت هزینه های آنچنانی در نظر بگیرید. کاغذهای گلاسه گرانقیمت، کارتهای با جعبه های چوبی یا کارتهایی که به صورت دست ساز سفارش داده می شوند جزو هزینه های بی مورد در عروسی هستند حتی می توانید برای کارت دعوت مراسمتان خودتان دست به کار شوید و آن را درست کنید. هم خلاقانه تر است هم مقرون به صرفه! این مقاله را بخوانید چگونه کارت عروسی را خودمان درست کنیم؟

برای ساختن گیفت عروسی خودتان دست به کار شوید!

کمی فکر کنید و ببینید که در کدام زمینه هنری حرفی برای گفتن دارید؟ خیاطی ؟ مروارید دوزی؟ ساختن پاکتهای کاغذی؟ و ... می توانید به جای اینکه برای سفارش گیفت عروسی متحمل هزینه های بالا شوید آن ها را خودتان بسازید و مطمئن باشید خاطره این کار همیشه در ذهن خود و همسرتان باقی خواهد ماند.

لباس و تور عروس را اجاره کنید!

اگر سری به مزون های لباس عروس بزنید اکثر آنها دو انتخاب را پیش روی شما قرار می دهند. لباس های اجاره ای یا لباس های سفارشی . لباس های اجاره، لباس هایی هستند که از قبل در مزون موجود هستند و فقط آنها را برای یک شب به شما اجاره می دهند و فردای عروسی دوباره باید آن را برگردانید اما لباس های سفارشی لباسهای مخصوص خودتان است که صرفا برای شما دوخته می شود. لباس های اجاره ای هم در صورتیکه درست نگهداری شده باشند و فرم اولیه خود را حفظ کرده باشند، برای سایز شما مناسب باشند، مدل آنها هماهنگ با خواسته شما باشد و از قبل به خشکشویی رفته باشند و کاملا تمیز و سالم باشند انتخاب خوبی برای شما هستند تا بتوانید هزینه های جشن عروسی خود را کاهش دهید. علاوه بر این ها، لباس های اجاره ای دردسرهای نگهداری لباس عروس بعد از مراسم عروسی را هم ندارند.

لباس عروستان را خودتان تزئین کنید!

در قیمت یک لباس عروس معمولا دو فاکتور بسیار مهم دخیل هستند. جنس پارچه و نوع کارهای دستی که روی آن انجام شده است. شما برای کاهش هزینه های لباس عروس می توانید یک لباس ساده سفارش دهید ولی خودتان با دانتل های زیبا، نگین های کریستالی، مروارید و یا منجوق آنها را به صورت بسیار شیک و آنطور که دلخواه خودتان است سوزن دوزی کنید.

به دنبال برند نباشید!

بر خلاف لباس عروس لباس داماد تنوع بسیار کمی دارد و تقریبا تمام دامادها در جشن عروسی خود کت و شلوار مشکی و عده کمی کت و شلوارهای با رنگ روشن بر تن می کنند. برای کاهش هزینه های مراسم عروسی می توانید به جای فروشگاه های برند به سراغ فروشگاه های کت و شلوارهای معمولی بروید و گاهی با یک سوم هزینه کت شلواری مشابه با کت شلوارهای برند بخرید.

هیچکس کفش های شما را نمی بیند!

کفش عروسی از جمله مواردی است که گاهی هزینه های گزافی برای آن صرف می شود ولی در نهایت به جز یکی دو تا عکس در آتلیه در هیچ کجا دیده نمی شوند چون اکثر افراد لباس عروس خود را بلند انتخاب می کنند بنابراین اگر جزو عروس هایی که دوست دارند لباس کوتاه بپوشند نیستید برای کاهش هزینه های خود برای مراسم عروسی کفشی ارزان قیمت ولی راحت بخرید.

موهایتان را خودتان در خانه رنگ کنید!

معمولا وقتی با میکاپ آرتیست خود برای مراسم عروسی مشورت می کنید رنگ موهای مناسب برای شما را پیشنهاد می دهد. می توانید برای کم کردن هزینه های آرایشگاه، خودتان به کمک یکی از اعضای خانواده یا ساقدوش ها، موهای خود را رنگ کنید. برای رنگ کردن موها در خانه مقاله آموزش رنگ کردن موها در منزل را بخوانید.

ناخن هایتان را خودتان طراحی کنید!

اگر میکاپ آرتیست شما قصد گذاشتن ناخن های آماده و مصنوعی را برای شما دارد پس خیلی به صرفه تر است که خودتان با سلیقه خودتان ناخن ها را تهیه کنید و در منزل آنها را بچسبانید. اما اگر قصد کاشتن ناخن و طراحی آنها را دارید می توانید بعد از کاشت ناخن طراحی آنها را خودتان بر عهده بگیرید. شابلون های طراحی ناخن در بازار موجود وبا هزینه کمی قابل تهیه هستند.

از ساقدوش ها بخواهید لباسشان را خودشان تهیه کنند!

از این کار اصلا خجالت نکشید! به طور معمول همین طور است و اکثر عروس خانم ها تهیه لباس را به خود ساقدوش ها محول می کنند. برای انتخاب مدل لباس ها و رنگ آنها یک جلسه با همه ساقدوش های خود بگذارید و با آنها مشورت کنید. سعی کنید نظر تک تک آنها را با جان و دل بشنوید و تا حد امکان در انتخاب نهایی نظر همه آنها را دخیل کنید به این صورت فضای دوستانه ای بین شما برقرار می شود و می توانید از آنها بخواهید لباس شان را خودشان تهیه کنند تا مجبور به تحمل هزینه برای لباس ساقدوش ها نشوید.

ماشین خودتان را گل بزنید!

یکی از راههای بسیار ساده برای کم کردن هزینه های مراسم عروسی این است که به خودتان متکی باشید! ماشین خودتان یا یکی از اقوام درجه یک را گل آرایی کنید و از فانتزی هایی مثل پورشه های کوپه، بنزهای شش در و ... دوری کنید. اگر برای بودجه دچار محدودیت هستید اتومبیل خودتان بهترین انتخاب است.در این صورت حتی اگر مشکلی برای اتومبیل پیش بیاید و یک گوشه آن خراب شود هم دچار اضطراب نمی شوید و آرامش بیشتری دارید.
گل های فصلی و ارزان قیمت را برای گل آرایی انتخاب کنید!
گل آرایی معمولا در مراسم عروسی هزینه بسیار بالایی را می طلبد. از گل آرایی ماشین عروس گرفته تا گل آرایی باغ تالار و جایگاه عروس و داماد. برای کم کردن هزینه های گل آرایی می توانید از گل های فصلی و ارزان قیمت تر استفاده کنید، مثلا به جای گل آنتوریوم و لیلیوم از رزهای باغچه ای و داوودی استفاده نمایید. در انتخاب گل ها و رنگ آنها مشورت با دکوراتور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

میهمانان را با خوراکی خفه نکنید!

در مراسم های عروسی معمولا غذاها به میزان بسیار زیاد و در تعداد بالا سرو می شوند که متاسفانه بعد از مراسم، مقدار بسیار زیادی از آنها دور ریخته می شود. برای کم کردن هزینه ها و همچنین جلوگیری از اسراف در منوی غذایی خود فقط 2 نوع غذا را جای دهید و مقدار آن را متناسب با تعداد میهمانان در نظر بگیرید.

کیک عروسی را متفاوت ولی کوچک انتخاب کنید!

برای صرفه جویی در هزینه ها کیک عروسی هم فکر بدی نیست! هر ایده خاصی که برای کیک عروسی دارید و هر تزئینی که دوست دارید، داشته باشید ولی می توانید برای کم شدن هزینه ها کیک عروسی را کوچک انتخاب کنید. یک کیک 4 کیلویی هم می تواند برای عروسی مناسب باشد. میهمانان شما در مراسم عروسی شما با انواع شیرینی ها مواجه می شوند و میلی برای خوردن کیک ندارند پس می توانید کیک عروسی را متناسب با تعداد خود و خانواده هایتان در نظر بگیرید.

نقره هم چیز بدی نیست!

یکی از سنگین ترین هزینه های عروسی تهیه حلقه های طلا با نگین های الماس برلیان است. حلقه شما یک مساله کاملا شخصی است. می توانید به جای تحمل این هزینه های زیاد از حلقه های نقره استفاده کنید که امروزه در بازار مدلهای متنوعی وجود دارد که تراش آنها بسیار شبیه به حلقه های طلاست.

نقره برای حلقه آری! ولی برای تاج و آینه شمعدان خیر!

یکی دیگر از مواردی که می توانید از لیست تان حذف کنید بدون اینکه آب از آب تکان بخورد خرید تاج و آینه شمعدان نقره است که به نوبه خود به کاهش هزینه های شما بسیار کمک می کند.
سخن آخر :
مراسم عروسی، تالارها و باغ تالارهای لوکس، گل آرایی های چند ده میلیون تومانی، پنجاه مدل غذا و دسر در منوی غذایی مراسم عروسی و ... همه و همه پیشنهادات هیجان انگیز و وسوسه کننده ای هستند که میتوانند شبی زیبا و خاطره انگیز را برای شما رقم بزنند اما به یاد داشته باشید که هیچکدام از این ها تضمین کننده آرامش و خوشبختی شما در زندگی مشترک با همسرتان نیستند پس واقع بینانه و با توجه به محدودیت هایی که دارید بهترین مراسم عروسی را برگزار کنید.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت