چرا خواستگارها منصرف می شوند؟

چرا خواستگارها منصرف می شوند؟

فهرست عناوین

 در شیوه سنتی خواستگاری که از طریق خواستگاری و بدون آشنایی قبلی دختر و پسر انجام می گیرد، یکی از مشکلاتی که گاهی برای دختر خانم ها به وجود می آید آمدن مکرر خواستگاران است. اما همه آنها پس از یک یا چند بار آمد و شد منصرف شده و دیگر خبری از آنها نمی شود. این مساله سوالاتی بی جواب را در ذهن دختر خانم ها به وجود می آورد که باعث درگیری ذهنی آنها می گردد. با بزمینه در این مقاله همراه باشید تا برخی از دلایل منصرف شدن خواستگارها را بررسی نماییم.

آداب خواستگاری را به درستی رعایت نمی کنید.

جلسات خواستگاری با اینکه جلساتی خانوادگی هستند، اما یکی از پرچالش ترین و حساس ترین جلساتی هستند که در طول زندگی خود برگزار می کنید. همه چیز از کلیات گرفته تا جزئیات در جلسات خواستگاری با نگاهی تیزبینانه مورد بررسی قرار می گیرند. آداب برگزاری، نحوه برخورد شما و افراد خانواده، نوع پذیرایی و نوع لباس و آرایشی که انتخاب می کنید همگی معرف قسمتی از فرهنگ خانوادگی و شخصیت شما هستند پس شاید یکی از دلایل اینکه خواستگاران پس از خواستگاری، دیگر پیدایشان نمی شود این است که آداب خواستگاری را به درستی رعایت نمی کنید. انسان ها هر چه قدر که دم از عمق شخصیت بزنند باز هم در برخورد اول با افراد دیگر ظاهربین رفتار می کنند و این یک ویژگی منفی برای افراد محسوب نمی شود بلکه یکی از خصوصیات ذاتی همه انسان هاست. یکی از اولین چیزهایی که مردان در همسر آینده خود جستجو می کنند زیبایی و آراستگی ظاهری است پس در انتخاب لباس و ظاهر خود در جلسه خواستگاری وسواس به خرج دهید. این آراستگی ظاهری به خودتان نیز اعتماد به نفس بی نظیری می بخشد. این مقاله ها را بخوانید: خانواده دختر چگونه یک جلسه خواستگاری اصولی و شیک را برگزار نمایند؟ و در جلسه خواستگاری چه بپوشیم؟

برتری شما از خواستگاران

وقتی پسری به خواستگاری شما می آید این خواستگاری مهر تاییدی برای علاقه صد درصدی او برای ازدواج با شما نیست و این عدم بی علاقگی پس از دیدن شما و خانواده شما ممکن است به دلیل برتر بودن شما و خانواده شما از خواستگارتان باشد. غالبا مردها دوست ندارند همسر آنها از لحاظ اجتماعی، تحصیلی، مالی و فرهنگی بالاتر از آنها باشد و هنگامی که تفاوت و تضاد زیادی را با شما احساس کند یا در برابر شما و خانواده تان احساس کمبود داشته باشد، ترجیح می دهد عطای این ازدواج را به لقایش ببخشد!

غرور کاذب

گاهی شرایط ایده آل برخی از دختران مانند تحصیلات عالیه، سطح مالی بالا، شغل خوب و درآمدزا، شخصیت اجتماعی بسیار قوی یا ظاهری زیبا باعث می شود که آنها نگاهی از بالا به پایین به خواستگاران خود داشته باشند و در صحبت های خود با خواستگاران این غرور کاذب را نمایان سازند. مردها مانند زن ها احساسات خود را با واکنش های ظاهری به سرعت بروز نمی دهند اما این غرور کاذب که گاهی موجب می شود شما به صورت ناخواسته و مکرر از خواستگار خود انتقاد کنید یا ظاهر و سطح مالی او را تحقیر نمایید باعث بروز احساسات منفی در وجود خواستگارتان می شود که موجب انصراف او از ازدواج با شما می شود. پس اگر احساس می کنید رفتارهای این چنینی در شما وجود دارد سعی کنید تا آنها را برطرف نمایید که این رفتارها نه تنها در جریان خواستگاری و ازدواج بلکه در تمامی مراحل زندگی شخصی و اجتماعی شما موجب بروز مشکلات و شکست هایی پی در پی می شوند.

کمبود اعتماد به نفس شما

قبل از برگزاری جلسه خواستگاری به چرایی ازدواج فکر کنید و اینکه هدف شما از ازدواج چیست؟ چرا می خواهید ازدواج کنید و چه فاکتورهایی در وجود یک مرد برای شما بسیار مهم است؟ این موارد باعث می شود که در جلسه خواستگاری محکم باشید و به خود ایمان داشته باشید.
با اعتماد به نفس با خواستگار خود صحبت کنید و او را محک بزنید. اینکه در برابر تمام شرایط او کوتاه بیایید و آنها را قبول کنید نشان از ضعف شما دارد. برخی از دختر خانم ها در جلسه خواستگاری اگر به آنها گفته شود که با کار کردن آنها در بیرون از خانه مخالف هستند یا در مورد پوشش آنها نظرات تحمیل کننده داده شود یا از اینگونه قوانین هر چند بر خلاف میل آنها گذاشته شود، باز هم به راحتی این شرایط را می پذیرند و به خواستگار خود اینگونه القا می کنند که "من هیچ چهارچوبی برای خودم ندارم و درست به همان شکل که تو می خواهی در می آیم" همین موضوع یک نکته منفی در نظر خواستگار جلوه می کند که باعث پا پس کشیدن آنها می شود. اکثریت مردان از زنان مستقل و قوی استقبال می کنند.

خواستگاری تحمیلی

گاهی خود پسران برای ازدواج و ورود به عرصه تاهل تمایلی ندارند اما اصرارهای مکرر خانواده آنها باعث می شود که تن به خواستگاری دهند و صرفا به این دلیل که خانواده خود را راضی کنند و به جر و بحث های همیشگی در مورد این موضوع خاتمه دهند. آنها با خیال اینکه به خواستگاری می روم و پس از آن عیبی روی آنها می گذارم و خودم را نجات می دهم به خواستگاری شما می آیند و این قضیه باعث می شود که پس از جلسه اول دیگر خبری از خواستگار شما نمی شود پس انصراف خواستگارتان نباید باعث عدم اعتماد به نفس در شما گردد شاید اگر دختر شاه پریان را هم به خواستگار شما نشان می دادند باز هم او عیب و ایرادی روی او می گذاشت و از ازدواج سر باز می زد!! این مقاله را بخوانید: ویژگی های مردی که قصد ازدواج با شما را دارد چیست؟

ضعف های شخصیتی خواستگار

برخی افراد به دلیل ضعف های شخصیتی یا هوش هیجانی پایین قدرت تصمیم گیری و اراده ضعیفی دارند. به طوری که حتی زمانی که قصد خریدن یک جفت جوراب را دارند بارها و بارها درباره خرید یا نوع و مدل آن دچار تردید می شوند. این افراد در جریان خواستگاری هم اینگونه رفتار می کنند و دائما در مورد انتخاب خود شک می کنند یا دائما با این فکر درگیر هستند که شاید مورد بهتری نصیبم شود. یکی دیگر از ضعف های شخصیتی که می تواند موجب انصراف خواستگارتان شود، دهان بینی آنهاست به این معنا که هر حرفی از جانب دیگران یا هر نکته کوچکی می تواند آنها را به کلی در مورد تصمیمات شان دچار تزلزل نماید، همچنین گاهی برخی از پسرها آمادگی ازدواج و تشکیل خانواده را از لحاظ ذهنی ندارند و هنوز به بلوغ فکری کاملی برای تعهد و برقراری رابطه عاطفی با همسر نرسیده اند به همین دلیل افکاری در مورد محدودیت های دوران تاهل و مسئولیت هایی که با تشکیل خانواده بر دوش آنها گذاشته می شود، آنها را به کلی از ازدواج منصرف می کند. اگر دلیل انصراف خواستگار شما این موارد باشد باید خوشحال باشید که این خواستگاری منجر به ازدواج نشده است زیرا زندگی با اینگونه مردها مشکلات و سختی های بسیاری را به دنبال دارد.

تجربه عشق شکست خورده

اگر خواستگار شما قبل از انتخاب شما برای خواستگاری، دختر دیگری را دوست داشته و به دلایلی موفق به ازدواج با او نشده باشد ممکن است تنها برای التیام بخشیدن به درد دوری از او به خواستگاری شما آمده باشد اما پس از اولین جلسه خواستگاری نتوانسته باشد این تغییرات را قبول کند و از ادامه خواستگاری صرف نظر کند. این مقاله را بخوانید: اگر در خواستگاری نه شنیدیم چه کنیم؟

سمپاشی اطرافیان

یکی از مراحلی که خانواده ها بعد از مراسم خواستگاری طی می کنند انجام تحقیقات و پرس و جو از اطرافیان شماست. اگر همه خواستگاران شما بعد از یک یا چند جلسه منصرف می شوند و دیگر پیدایشان نمی شود ممکن است در اطراف شما کسی با شما دشمنی داشته باشد یا بدخواه شما باشد و دوست نداشته باشد تا شما را خوشحال ببیند و او با بدگویی از شما یا خانواده تان باعث بدبینی خواستگاران نسبت به شما می گردد.

شرایط آرمان گرایانه

برخی از دختر خانم ها برای ازدواج و زندگی آینده خود شرایطی بسیار رویایی و آرمان گرایانه تصور می کنند. خانه و ماشین آنچنانی، ویلای شمال، مسافرت های خارجی، مراسم عروسی لاکچری و مهریه های بسیار بالا و نامتعارف. در شرایط اقتصادی امروز تنها قسمت اندکی از اقشار جامعه توانایی فراهم نمودن این شرایط را دارند آن هم در صورتی که از یک خانواده بسیار متمول باشند و به عبارتی دست اقا پسر در جیب پدر ثروتمند خود باشد! پس اگر از آن دسته دختر خانم هایی هستید که سنگ های بزرگ و سنگینی را جلوی پای خواستگاران خود می گذارید از انصراف ناگهانی آنها تعجب نکنید. سعی کنید واقع بین باشید، شرایط مالی متعارفی را برای خواستگاران خود در نظر بگیرید و لذت ساختن یک زندگی خوب را همراه با همسر خود بچشید. رفاهی که با دست خودتان برای خود بسازید بسیار ارزشمند است و هم شما و هم همسرتان را به زندگی مشترک تان علاقمند می سازد.

نظر منفی خانواده ها

گاهی پس از خواستگاری خود آقا پسر نسبت به شما حس مثبتی دارد و به عبارتی شما را پسندیده است اما خانواده او در مورد شما یا سایر افراد خانواده دچار تردید می شوند و این تردید باعث می شود که به کل از شما بگذرند. به هر حال در خواستگاری های سنتی نظر افراد خانواده نیز برای آقای داماد شرط است و بسیار با اهمیت محسوب می شود.
سخن آخر:
در این مقاله برخی از دلایل رایج که باعث می شود خواستگاران از ازدواج با شما منصرف شوند، بررسی شد و همان طور که دیدید همیشه انصراف آنها دلیلی بر مورد پسند واقع نشدن شما نیست. پس به عنوان یک نکته مهم به یاد داشته باشید که با مواجهه با این مسائل به هیچ وجه اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و به زیبایی، متشخص بودن و نکات مثبت وجودی خود ایمان داشته باشید و بدانید که خیر و مصلحت در همان چیزی است که رخ داده است. پس با انرژی مثبت خود اتفاقات مثبت را به سمت خود جذب نمایید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت