در جلسه خواستگاری چه بپوشیم؟ (لباس، کفش و اکسسوری مناسب برای مراسم خواستگاری همراه با 65 مدل پیشنهادی)

در جلسه خواستگاری چه بپوشیم؟ (لباس، کفش و اکسسوری مناسب برای مراسم خواستگاری همراه با 65 مدل پیشنهادی)

فهرست عناوین

جلسه خواستگاری معمولا اولین دیدار خانواده ها با هم و با دختر و پسر است. همیشه اولین نگاه ها و اولین خاطرات ماندگار می شوند هم چنین در جلسات خواستگاری معمولا همه افراد کنجکاوانه دختر خانم و آقا پسر را بررسی می کنند و تمام ابعاد ظاهری و خصوصیات اخلاقی آنها را مورد قضاوت قرار می دهند، این طبیعت مراسم خواستگاری است پس باید برای حضور در خواستگاری، آمادگی کامل داشته باشید. ظاهر شما قبل از باطن و اخلاق شما برای بقیه نمایان می شود پس انتخاب لباس مناسب و در خور رسم و رسوم ، عقاید مذهبی و فرهنگی، سلیقه شخصی و هم چنین توجه به فرم اندام، رنگ متناسب با رنگ پوست و توجه به هارمونی رنگ ها در استایل انتخاب شده برای حضور در جلسه خواستگاری بسیار مهم می باشد. 
بزمینه در مقاله پیش رو به ذکر نکاتی در مورد چگونگی انتخاب لباس مناسب برای جلسات خواستگاری می پردازد. باید توجه داشته باشید که جلسات خواستگاری و فرهنگ های مناطق مختلف ایران با یکدیگر متفاوت هستند به عنوان مثال در ازدواج های فامیلی حساسیت روی ظاهر اولیه شما کمتر است اما باز هم باید برای انتخاب لباس خود وقت کافی را صرف کنید به هر حال این جلسه خواستگاری شماست و شما محور تمام گفتگوها و تمام قضاوت ها هستید.

رنگ لباس خواستگاری

برای انتخاب رنگ لباس به سراغ رنگ های روشن و آرامش بخش بروید به عنوان مثال رنگ های صورتی و آبی روشن، بژ، نسکافه ای، سبزآبی، لیمویی یا کرمی، رنگ های مناسبی برای استایل شما در مراسم خواستگاری هستند هم چنین در مقاله رنگ مورد علاقه شما نشان از شخصیت شما دارد! (روانشناسی رنگ ها، قسمت دوم: رنگ آبی) اشاره شد که از نظر روانشناختی و با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها رنگ های سرد خود به خود حس امنیت و آرامش را به بیننده می دهند و بهترین رنگ برای مراسم خواستگاری رنگ آبی است اما برای انتخاب رنگ لباس خود باید به رنگ پوست خود نیز توجه داشته باشید اگر جزو افرادی هستید که پوست سبزه و تیره ای دارید رنگ های سرد صورت شما را کدر نشان می دهند پس بهتر است از رنگ های گرم مانند نارنجی، زرشکی، قهوه ای و بنفش استفاده کنید حتی انتخاب هوشمندانه تر برای شما این است که رنگ های روشن و سرد را برای لباس کنار بگذارید و برای حجاب سر از رنگ های گرم و درخشان استفاده کنید تا بدین صورت هم تاثیرات روانشناسی رنگ ها را در نظر گرفته باشید هم رنگ مناسب با پوست صورت خود را بپوشید.
بهتر است در جلسه خواستگاری از پوشیدن لباس های سر تا پا سفید رنگ پرهیز کنید و این رنگ را برای مراسم های بعدی نگه دارید. هم چنین لباس سفید شما در جلسه خواستگاری این حس را به خانواده آقای داماد القا می کند که نظر شما مثبت است در حالی که ممکن است شما هنوز به نتیجه قطعی در مورد جواب نرسیده باشید.
علاوه بر همه این ها، رنگ مشکی هم انتخاب خوبی برای جلسه خواستگاری نیست با این که در بین خانم های ایرانی علاقمندان به رنگ مشکی به وفور دیده می شوند و حتی استایل های مونوکروم مشکی طرفداران بسیار زیادی دارند اما رنگ مشکی به صورت ذاتی حس کدورت و غم را القا می کند و به هیچ عنوان رنگ مناسبی برای جلسه خواستگاری که آغازی برای یک شادی بی پایان است نمی باشد.

مدل لباس خواستگاری

برای انتخاب مدل لباس خود چند فاکتور مهم را باید مدنظر داشته باشید. اولین و مهم ترین آنها این است که متناسب با عقاید فرهنگی و مذهبی خود و طرف مقابل لباس بپوشید. اگر به صورت معمول حجاب دارید و استایل های پوشیده را می پسندید در روز خواستگاری هم این روند را ادامه دهید، چادر، کت و دامن، کت و شلوار، دامن های پلیسه، شومیزهای آستین دار با یقه های انگلیسی، هفت، گرد یا ملوانی، مانتوهای سنگ دوزی شده با خرجکارهای گیپور، مانتوهای شنلی و پیراهن های راسته کوتاه یا بلند برای شما مناسب است.
اما اگر در روزهای عادی برای پوشش خود مدل های بازتر و آزادتری را انتخاب می کنید در روز خواستگاری هم سعی کنید از اصل خود دور نشوید. داماد و خانواده ایشان باید شما را آنطور که هستید ببینند و انتخاب کنند تا در آینده و در زندگی مشترک دچار مشکل نشوید بلوز و شلوارهای خوش دوخت، دامن های کوتاه با شومیز می توانند انتخاب های به جایی باشند هم چنین لباس های اورآل نیز که به تازگی ترند شده اند می توانند برای مراسم خواستگاری مورد استفاده قرار گیرند.
دومین فاکتوری که در انتخاب لباس روز خواستگاری باید در نظر بگیرید سن و سال خودتان است. لباسی را برای روز خواستگاری انتخاب کنید که متناسب با سن و سال شما است و هم چنین باعث بیشتر به نظر رسیدن سن شما نمی شود. به عنوان مثال کت دامن هایی با برش های راسته و دامن های بلند یا میدی سن و سال شما را بیش از آنچه که هست نشان می دهند اما بر خلاف این کت و دامن ها پیراهن های راسته و کوتاه که بلندی آنها تا زانو می رسد همراه با ساپورت باعث می شود استایل شما دخترانه تر به نظر برسد.
آخرین نکته مهم برای انتخاب لباس، فرم اندام شما است. همه اندام ها در چند دسته کلی تقسیم بندی می شوند.
اندام مستطیلی، ساعت شنی، گلابی، مثلثی و اندام سیبی
در اندام های مستطیلی اندازه عرض شانه با اندازه دور کمر و دور باسن تقریبا هم اندازه است و بهترین انتخاب برای جلسه خواستگاری برای افرادی با اندام مستطیلی، دامن های راسته کوتاه یا بلند و برش های منحنی در لباس و شومیز می باشد.
اندام های ساعت شنی ایده آل ترین اندام ها هستند در این اندام ها عرض شانه با اندازه دور باسن برابر است اما دور کمر به مراتب کمتر از عرض شانه و دور باسن است. هر نوع لباسی برای اندام ساعت شنی برازنده است اما بهترین انتخاب برای روز خواستگاری برای اندام ساعت شنی کت و شلوار یا دامن های کوتاه و تنگ و پیراهن های راسته همراه با کمربند می باشد.
در اندام گلابی عرض شانه و دور سینه کوچکتر از اندازه دور باسن است به همین دلیل دامن های راسته و تنگ همراه با شومیزهای پر کار با یقه هایی با برش حلزونی و آستین های بلند و کلوش برای این اندام ها انتخاب های هوشمندانه ای به شمار می روند.
عرض سر شانه در اندام مثلثی بیش از اندازه دور کمر و دور باسن است به همین دلیل در انتخاب استایل و لباس باید دقت کنیم تا بالاتنه بزرگتر از آنچه که هست به نظر نیاید. کت ها و شومیزهای ساده همراه با دامن های کلوش بهترین انتخاب برای اندام های مثلثی هستند.
در اندام سیبی دور سینه و دور کمر نسبت به اندازه دور باسن بیشتر است به همین دلیل شلوار به هیچ عنوان انتخاب خوبی برای این نوع از اندام نمی باشد و بهترین انتخاب برای آنها پیراهن های راسته یا تونیک های بلند می باشد.

حجاب سر در روز خواستگاری

اگر در روز خواستگاری مایل به داشتن حجاب سر هستید علاوه بر چادرهای رنگی و زیبا، توربان ها گزینه های خوبی به شمار می روند هم چنین مدل های مختلف بستن شال و روسری همراه با تل های پارچه ای و هدبندها می تواند برای داشتن استایلی شیک و زیبا به شما کمک کنند. بافت موهای جلو سر در کنار استفاده از شال یا روسری نیز می تواند در جذابیت شما نقش بسزایی داشته باشد.

کفش و پاپوش خواستگاری

برای کفش یا پاپوش روز خواستگاری ابتدا به عادت خود در انتخاب کفش مراجعه کنید اگر به صورت معمول برای بلندتر بنظر آمدن قد خود کفش های پاشنه دار را انتخاب می کنید در جلسه خواستگاری نیز می توانید از کفش ها یا صندل های لژدار استفاده کنید اما اگر قد نسبتا بلندی دارید بهتر است صندل های جلوباز و تخت را انتخاب کنید. پاپوش های چرمی و مخملی نیز انتخاب های خوبی برای روز خواستگاری هستند.
در روز خواستگاری بهتر است از پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بیش از 5 سانتی متر و نوک تیز یا پاشنه های استیلتو اجتناب کنید زیرا این کفش ها برای مراسم خواستگاری که در منزل برگزار می شود مناسب نیستند هم چنین راه رفتن با این پاشنه ها کمی سخت است و برای روز خواستگاری که معمولا سطح استرس در شما بالاست انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.
بوت ها، کفش های جلوبسته یا کفش های ساق دار نیز به هیچ عنوان برای روز خواستگاری مناسب نیستند. هم چنین برای انتخاب کفش یا پاپوش خود به مدل لباس نیز توجه داشته باشید به عنوان مثال بهترین انتخاب برای دامن های پلیسه و بلند کفش های مچ دار پاشنه بلند با پاشنه های کاما، مخروطی یا مکعبی می باشند و اگر لباس شما کوتاه است و نگران کوتاهی قد خود نیستید صندل های فانتزی تخت انتخابی ایده آل به شمار می روند.

اکسسوری های خواستگاری

گردن بند های ظریف، گوشواره های کوچک، دستبندهای زنجیر طلا و نقره می توانند جذابیت شما را از نمره ده به نمره بیست برسانند!
بهتر است در روز خواستگاری از انگشتر استفاده نکنید و برای زیبایی دستان خود از طراحی های زیبا و دخترانه ناخن بهره ببرید.
گیره های موی مرواریدی، دستبندها و گردن بندهای مرواریدی نیز اکسسوری های جذابی برای روز خواستگاری هستند که ظاهر شما را فاخر و اصیل نشان می دهند.
بهتر است در استفاده از اکسسوری ها زیاده روی نکنید و به یک یا دو اکسسوری ظریف و زیبا بسنده کنید. اگر از سنجاق سینه روی لباس خود استفاده می کنید دور گردنبند را خط بکشید و برای کمربند لباس خود به سراغ کمربندهای پهن و پر از نگین و سنگ نروید، یادتان باشد ظاهر ساده و بی آلایش حس مثبت و صمیمانه تری را در خواستگاران شما پدید می آورد.
این مقالات را نیز مطالعه کنید:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت