با روش های آمبره، سامبره و بالیاژ برای رنگ مو بیشتر آشنا شوید!

با روش های آمبره، سامبره و بالیاژ برای رنگ مو بیشتر آشنا شوید!

فهرست عناوین

روش های بسیار متفاوتی برای رنگ و هایلایت مو وجود دارد که بنا به سلیقه و سن و سال افراد مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از روش های مدرن برای رنگ مو، روش آمبره و زیرمجموعه های آن یعنی سامبره و بالیاژ مو است که امروزه بسیار مورد توجه میکاپ آرتیست ها مخصوصا در آرایش عروس قرار گرفته است. یکی از دغدغه های اصلی افراد در رنگ و هایلایت موها آسیب دیدگی موها بر اثر استفاده از پودرهای دکلره است کما اینکه این مواد شیمیایی در صورت برخورد با پوست سر و ریشه موها گاهی اختلالاتی در وضعیت عمومی افراد از قبیل مسمومیت، سردردهای شدید یا واکنش های اگزمایی در پوست سر را ایجاد می کنند. آمبره یکی از روش های بسیار مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدن ریشه موها بر اثر استفاده از این مواد آسیب رسان است، به همین دلیل هم یکی از روشهای بسیار پر طرفدار برای آرایش مو محسوب می شود. قبل از مطالعه این مقاله توصیه می کنیم مقاله "موهایتان را تغییر دهید" را نیز مطالعه کنید.
در ادامه این مقاله با بزمینه همراه باشید تا این روش ها را بیشتر بشناسیم و تفاوت های آن ها را بررسی کنیم.

آمبره مو

آمبره در لغت به معنی سایه است و به روشی گفته می شود که در آن، رنگ کردن موها به طوری است که رنگ موها دارای درجات مختلف تیرگی باشد و معمولا ریشه موها تیره تر است و رنگ ساقه موها بسیار روشن تر از ریشه هاست. در روش آمبره معمولا از ترکیب 3 رنگ با درجات تیرگی متفاوت استفاده می شود و مرز بین تیرگی و روشنی موها کاملا مشخص و قابل مشاهده است. وقتی موهای خود را به روش آمبره رنگ می کنید دیگر نگران رشد ریشه های مو نیستید و رشد موها تاثیر چندانی در ظاهر موهای شما ایجاد نمی کند.
آمبره مو در سه روش انجام می شود که عبارتند از : آمبره کلاسیک، آمبره معکوس و آمبره فانتزی.
در آمبره کلاسیک، همان طور که اشاره شد ریشه موها تیره و گاه به رنگ اصلی موهاست و ساقه موها دکلره و روشن می شوند اما در آمبره معکوس این رنگ آمیزی کاملا برعکس انجام می شود و ریشه موها روشن است و هر چه به سمت ساقه ها پیش می رویم رنگ تیره بیشتر خودنمایی می کند که البته به دلیل دکلره شدن ریشه موها، این روش آمبره خیلی کمتر از روش کلاسیک مورد استقبال قرار گرفته است.
در آمبره فانتزی یکی از روش های کلاسیک یا معکوس انتخاب شده ولی برای رنگ موها از رنگ های پودری و فانتزی استفاده می شود که معمولا این رنگ ها ماندگاری طولانی مدتی ندارند و پس از 2 تا 3 هفته از بین می روند.

بالیاژ مو

بالیاژ مو نیز یکی از زیرمجموعه های محبوب آمبره مو است که تلفیقی از هایلایت های فویلی و آمبره است. بالیاژ یک لغت فرانسوی به معنای تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه و در فضای باز است به همین دلیل در هایلایت کردن موها به روش بالیاژ از فویل استفاده نمی شود. در بالیاژ مو همانند روش آمبره موها بر طبق درجه بندی خاصی از تیرگی به روشنی یا برعکس حرکت می کنند اما رنگ موها به صورت یکنواخت انجام نمی شود و همه موها رنگ نمی شوند بلکه سایه های خیلی طبیعی، نرم و برجسته روی موها ایجاد می شود. یکی از مزایای بالیاژ مو این است که با استفاده از این روش، موها حجیم تر و پرپشت تر به نطر می رسند.

سامبره مو

سامبره مو یکی از زیرمجموعه های آمبره مو است که گاهی به آن آمبره-بالیاژ نیز گفته می شود. تفاوت اصلی آمبره و سامبره در این است که در روش سامبره مرز بین تیرگی و روشنی موها به صورت واضح قابل تشخیص نیست و روند حرکت رنگ مو از تیرگی به روشنایی بسیار آهسته تر انجام می شود و درجه بندی رنگ ها به تدریج کاهش می یابد. یکی از مزایای روش های آمبره و سامبره برای رنگ کردن موها این است که می توانید به صورت هم زمان از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید و بدین صورت تنوع و تفاوت را به موهای خود هدیه کنید!
سامبره روش جدیدتری نسبت به آمبره است و در شینیون های بسته عروس بسیار توصیه می شود.
سخن آخر:
وجود روش های بسیار متفاوت و زیبا برای آرایش مو و ایجاد تنوع در ظاهر موها هر کسی را به استفاده از آنها تشویق می کند اما همیشه به یاد داشته باشید که از هر روشی برای رنگ و هایلایت موهای خود استفاده می کنید باید مراقبت های ویژه پس از آن را جدی بگیرید. استفاده از ماسک موها، ویتامینه موها، رعایت نکات تغذیه ای و استفاده از شامپوهایی که برای وضعیت موهای شما مناسب هستند به افرادی که به صورت متوالی موهای خود را رنگ و دکلره می کنند به صورت جدی و منظم توصیه می شود. مقاله 5 نکته درباره کراتینه کردن موها را نیز بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

گلناز | 1398 مرداد 23


امبره های فانتزی واقعا معرکه هستند. نمی دونستم اسمشون فانتزیه مرسی از مطلب آموزنده