چگونه در منزل ابروهای خود را برداریم؟

چگونه در منزل ابروهای خود را برداریم؟

فهرست عناوین

در زمان‌هایی که وقت آرایشگاه رفتن ندارید یا به علت بیماری و کسالت تمایلی به خارج شدن از منزل ندارید، یا دوست دارید در این زمینه خودکفا شده و خودتان ابروهای خود را بردارید، می‌توانید از روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. با بزمینه همراه باشید تا چند روش ابرو برداشتن را مرور کنید.

1- موچین

ساده‌ترین روش برای برداشتن موهای اضافه ابرو و تمیز کردن اطراف خط اصلی ابرو، استفاده از موچین است. برای این که راحت‌تر بتوانید کار اصلاح ابرو را انجام دهید باید از یک موچین تیز استفاده کنید اما هنگام کار مراقب باشید با موچین به پوست خود آسیب نزنید.
اگر مدت طولانی است که به ابروهای خود دست نزده اید مطمئنا موهای ابروی شما بلند شده است. یکی از روش‌های ساده برای کوتاه کردن موهای ابرو این است که آن‌ها را با یک شانه کوچک به اندازه شانه‌های ریمیل یا شانه‌های انتهای مداد ابرو به سمت پایین شانه بزنید و قسمتی که از خط ابرو خارج شد را با قیچی کوتاه کنید.
 روش دیگر شانه کردن موهای ابرو به سمت بالا و کوتاه کردن بخشی از ابرو که از خط اصلی بیرون زده است می‌باشد.
در آخرین مرحله پس از کوتاه کردن موهای ابرو و برداشتن موهای اضافه، با یک تیغ ابرو به صورتی که آسیبی به پوست خود و ابرو وارد نکنید، اطراف ابرو را تمیز کنید تا موهایی که به شکل پرز هستند و با موچین نتوانستید آن‌ها را بردارید با تیغ از بین بروند.

2- نخ

روشی که معمولا حرفه ای‌ترها از آن استفاده می‌کنند، بند انداختن است. البته زمانی که از بند برای ابرو برداشتن استفاده می‌کنید به این معنا نیست که دیگر به قیچی و موچین نیازی ندارید. شاید نیاز شما به تیغ و موچین تا حد زیادی با بند از بین برود اما برای کوتاه کردن موهای ابرو همچنان باید از روش گفته شده در قسمت قبل استفاده کنید. هنگامی‌که از بند برای برداشتن موهای اطراف ابرو استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید وارد قسمت اصلی آن نشوید.

3- وکس خانگی

وکس به صورت آماده موجود است اما ما در این جا قصد داریم به شما روشی بیاموزیم تا با استفاده از ساده‌ترین مواد موجود در آشپزخانه وکس بسازید. برای تهیه وکس خانگی فقط به مقداری عسل، نمک، آرد و آب نیاز خواهید داشت.
عسل، آب، نمک و آرد را درون یک کاسه کوچک که می‌توانید درون ماکروفر قرار دهید،‌ ترکیب کنید. اگر از این وکس تنها برای تمیز کردن ابروی خود می‌خواهید استفاده کنید به مقداری کمی‌ از هریک از مواد نیاز دارید. دو یا سه قاشق غذاخوری از هریک کافی است. مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شود. مایع زرد رنگ خیلی آبکی به دست می‌آید که پس از گرم شدن مخلوط، غلیظ‌تر می‌شود. مخلوط را داخل ماکروفر قرار دهید تا زمانی که به نقطه جوش برسد. حدود 20 تا 30 ثانیه زمان کافی است. سپس آن را از ماکروفر خارج کنید. حدود ده دقیقه اجازه دهید تا مایع خارج شده از ماکروفر خنک شود. پس از خنک شدن وکس شما غلیظ‌تر و چسبناک‌تر خواهد شد و پوست شما را نمی‌سوزاند.
حال که وکس خانگی شما آماده شده است وقت آن رسیده که از آن برای برداشتن ابروهایتان استفاده کنید. برای این کار صورت خود را بشویید تا چربی اضافی و آلودگی‌های پوستتان از بین برود تا وکس بهتر موهای اطراف ابرو را از بین ببرد. برای استفاده دقیق از وکس از یک وسیله ای مانند یک قاشق یا چوب کوچک استفاده کنید. وکس را روی موهایی که قصد برداشتن آن‌ها را دارید بمالید. این کار را با دقت انجام دهید تا سبب نشوید این موم روی موهای ابروی شما که نمی‌خواهید برداشته شود را بپوشاند.
پارچه‌ای تمیز را بردارید و به قطعات کوچیک قیچی کنید. این برش‌ها باید به گونه ای باشد که روی وکس را بپوشاند. پس از قرار دادن این پارچه‌ها روی وکس با انگشت روی پارچه را به سمت خواب موها فشار دهید. سپس 15 دقیقه آن را روی موها قرار دهید تا بماند. بعد از گذشت این زمان پارچه‌ها را خیلی سریع و در خلاف جهت رشد موها بکنید. یعنی برای ابروی سمت راست از چپ به راست و برای ابروی چپ از راست به چپ پارچه را بردارید.
بعد از کنده شدن موها، یک پارچه تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و روی قسمت‌هایی از پوست که روی آن وکس گذاشته اید قرار دهید تا از التهاب جلوگیری کند. یا از یک کرم مرطوب کننده و لوسیون ویتامین E استفاده کنید. وکس بیشتر موها را از بین می‌برد اما حتما بعد از وکس در آینه نگاه کنید، اگر یکی دو تار مو جا مانده بود با موچین آن را بردارید.
خواندن این مقالات را هم توصیه می کنیم:
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت