8 نکته در خرید کت و شلوار داماد

8 نکته در خرید کت و شلوار داماد

فهرست عناوین

لباس مخصوص داماد در روز عروسی یک کت و شلوار رسمی‌ است که خرید و تهیه آن به دشواری خرید لباس عروس برای خانم‌ها نیست. با این حال برای انتخاب کت و شلوار دامادی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. بزمینه در این مقاله به ذکر این نکات پرداخته است.

1- بودجه خود را تعیین کنید.

قبل از این که به سراغ خیاط‌ها یا فروشگاه‌های کت و شلوار فروشی بروید بودجه خود را تعیین کنید. لزومی ‌ندارد به صورت حضوری به تمام کت و شلوار فروشی‌ها سر بزنید تا بتوانید کت و شلوار فروشی مناسب بودجه خود را پیدا کنید. از طریق اینترنت می‌توانید فروشگاه‌های آنلاین برند‌های مختلف را مشاهده کنید و قیمت‌ها را برآورد کنید. اگر بودجه شما به خرید کت و شلوارهای برند نمی‌رسد باید سراغ فروشگاه‌های معمولی بروید.

2- بورس کت و شلوار فروشی‌های تهران را بشناسید.

بعد از تعیین بودجه باید ببینید کت و شلوار مد نظر شما در رنج قیمتی کدام فروشگاه‌ها قرار دارد. به جز برندها مشهور و گران قیمت کت و شلوار فروشی‌های تهران در چند خیابان تهران گرد آمده اند که با مراجعه به محله آن‌ها دست خالی بر نخواهید گشت. خیابان باب همایون واقع در محله امام خمینی، جمهوری، بهارستان، ولیعصر، میرداماد و ... همگی جاهایی هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید کت و شلوارهای وطنی و خارجی را با قیمت‌های متنوع را پرو، انتخاب و خریداری کنید.

3- به فصل عروسی توجه کنید.

برای تهیه لباس دامادی نیز مانند لباس عروس باید به فصل برگزاری مراسم توجه کنید. سعی کنید در فصل تابستان از بین کت و شلوار‌های سبک تر کت و شلوار دامادی خود را انتخاب کنید. انتخاب در زمستان متفاوت است و به علت سرمای هوا می‌توانید کت و شلوارهای دوخته شده با پارچه‌های ضخیم تر را خریداری کنید.

4- بین تاکسدو و کت و شلوار انتخاب کنید.

بسیاری از افراد تفاوت بین کت و شلوار و تاکسدو را نمی‌دانند. تاکسدو دارای یقه و دکمه‌های ساتن می‌باشد اما در دوخت کت و شلوارهای معمولی از پارچه ساتن استفاده نمی‌شود. تاکسدو بسیار رسمی‌تر از کت و شلوار است و در مراسم‌های Black tie و بسیار رسمی ‌پوشیده می‌شود. تاکسدو در نگاه اول افراد را به یاد جیمز باند می‌اندازد. اگر مراسم عروسی شما در شب و به صورت کاملا رسمی ‌برگزار می‌شود و شما نیز به رسمی ‌پوشیدن علاقه دارید تاکسدو بهترین گزینه است. بعد از انتخاب تاکسدو استایل خود را با یک پیراهن درجه یک، کفش کاملا رسمی ‌و یک پاپیون تکمیل کنید. اگر به کت و شلوار معمولی علاقه بیشتری دارید می‌توانید آن را با هر کروات یا پاپیونی که دوست دارید ست کنید و حتی کراواتی تهیه کنید که با تم عروسی یا دسته گل عروس خانم هماهنگی داشته باشد. توصیه می کنیم این مقاله را هم بخوانید.

5- کت و شلوار رنگی نخرید.

از آن جا که مراسم‌های عروسی در ایران در شب برگزار می‌شود از تهیه کت و شلوارهای رنگی خودداری کنید. کت وشلوارهای به رنگ قرمز، زرشکی، آبی روشن و... شاید شما را خاص نشان دهد ولی خاص بودن شما به معنی شیک بودن نیست. داماد باید کت و شلوار رسمی‌ و مناسب مراسم شب بپوشد. کت و شلوار رنگی را برای نامزدی یا عکاسی فرمالیته بگذارید. مناسب ترین رنگ برای کت و شلوار دامادی رنگ مشکی و بعد از آن سورمه ای است. اگر به کت و شلوار سفید علاقه دارید می‌توانید این رنگ را نیز انتخاب کنید اما متوجه باشید که کت و شلوارهای سفید رنگ برای همه افراد مناسب نیستند و باید به استایل و رنگ پوست داماد همخوانی داشته باشد.

6- قبل از انتخاب و خرید کت و شلوار آن را پرو کنید.

به قیمت کت و شلوار نگاه نکنید. ممکن است کت و شلواری قیمت بالایی داشته باشد ولی مناسب شما نباشد. برای انتخاب نوع دوخت و سایز کت و شلوار آن را پرو کنید. در مقابل آینه قدی بایستید اگر همه چیز متناسب بود آن را تهیه کنید.

7- قبل از خرید کت و شلوار کفش بخرید.

قبل از این که سراغ خرید کت و شلوار بروید کفش خود را تهیه کنید. چرا که برای اندازه گیری قد شلوار کت و شلوار باید کفش دامادی خود را بپوشید و با توجه به آن قد اضافی شلوار را کوتاه کنید.

8- به جیب‌های کت و شلوار توجه کنید.

اگر به قراردادن پوشت در جیب کت خود علاقه دارید دقت کنید که کت و شلواری که تهیه می‌کنید روی کت جیب داشته باشد. بسیاری از کت و شلوار‌ها این جیب را ندارند. همچنین اگر روی نامنظمی‌ جیب شلوار خود حساس هستید می‌توانید از خیاط بخواهید جیب را بدوزد، اما دقت کنید که در گرفتن بعضی ژست‌ها برای عکاسی دچار مشکل می‌شوید. توصیه می کنیم مقاله ژست های عکاسی عروسی را هم بخوانید.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت