8 نکته که دیگران درباره ‌برنامه‌ریزی عروسی به شما نمی‌گویند!

8 نکته که دیگران درباره ‌برنامه‌ریزی عروسی به شما نمی‌گویند!

فهرست عناوین

اگر قصد دارید برنامه‌ریز مراسم خود باشید و طراحی عروسی خود را، خودتان بر عهده بگیرید، باید حواستان را حسابی جمع کنید. چیزهایی وجود دارند که دیگران درباره ‌برنامه‌ریزی عروسی به شما نمی‌گویند. از این رو کارشناسان بزمینه به این موارد پرداخته‌اند تا شما بتوانید با مهارت بیشتری مراسم عروسی خود را ‌برنامه‌ریزی کنید.

1- ‌برنامه‌ریزی عروسی کار سختی است.

‌برنامه‌ریزی عروسی کار بسیار سخت و پر مسئولیتی است. تنوع بالا در گزینه‌ها، هزینه‌های هنگفت، تخصیص بودجه در حوزه‌های مختلف و... همگی کار دشواری است که اگر شما به عنوان عروس یا داماد خودتان می‌خواهید بر عهده بگیرید باید بدانید کار ساده ای نیست. خصوصا اگر هزینه‌ها توسط والدین تقبل شود مسئولیت دو چندان می‌شود. بنابراین باید با این نگاه ‌برنامه‌ریزی عروسی را شروع کنید تا در اواسط راه پشیمان نشوید.

بهترینها را در بزمینه بیابید.

تشریفات کوروش مشاهده این کسب و کار
تشریفات مشیری مشاهده این کسب و کار
تشریفات عروسی احمدزاده مشاهده این کسب و کار

2- همه چیز خیلی گران‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

تلفنی از تشریفات‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، مزون‌ها و ... قیمت می‌گیرید و برای مراسم خود تخمین می‌زنید. اما وقتی برای اجرایی کردن کارها پیش می‌روید متوجه می‌شوید که همه چیز گران‌تر از تصور اولیه شما بود. چرا که تشریفات‌ها منوی اولیه و پایه خود را می‌گویند و برای رسیدن به منوی دلخواه باید هزینه بالاتری پرداخت کنید. ورودی تالار برای آخر هفته‌ها گران‌تر می‌شود و مسائلی از این دست که ممکن است در اواسط راه شما را خسته کند. اگر از ابتدای کار چنین دشواری‌هایی را پیش بینی کنید بهتر است.

3- می‌توانید کارها را به روش خودتان انجام دهید.

فکر نکنید باید همه چیز را از عروسی دیگران تقلید کنید. شما می‌توانید متفاوت باشید و سبک خودتان را اجرا کنید. اگر دوست دارید به جای لباس سفید لباس صورتی بپوشید یا اگر دوست دارید پیتزا سرو کنید، می‌توانید این کار‌ها را انجام دهید اما مطمئن شوید که بعدا پشیمان نمی‌شوید.

4- ممکن است خیلی از افراد عروسی شما را دوست نداشته باشند.

هنگام ‌برنامه‌ریزی عروسی رضایت شما در انتخاب‌ها مهم است. باید بدانید که سلیقه‌ها بسیار متفاوت است و امکان این وجود دارد که افراد عروسی شما را دوست نداشته باشند. بنابراین اگر پس از عروسی یا در هنگام انتخاب آرایشگاه، مدل لباس عروس و ... با نظرات منفی سایرین روبرو شدید ناامید نشوید، بلکه بدانید گوناگونی نظرات امری طبیعی است و این ارتباطی به بد یا خوب بودن انتخاب‌های شما ندارد.

5- اطرافیان مدام در حال توصیه خواهند بود.

در طول ‌برنامه‌ریزی مراسم عروسی اطرافیان به خصوص خانواده‌ها مدام در حال توصیه و نصیحت خواهند بود. نظرات دیگران را بشنوید ولی باید بدانید اگر به همه نظرات بخواهید به صورت جدی توجه کنید خودتان اذیت می‌شوید و ممکن است در نهایت سردرگم شوید و دست از ‌برنامه‌ریزی عروسی بکشید و کار را به دیگران بسپارید. توصیه‌ها را گوش دهید و تا جایی که به شما تنش و استرس وارد نکند توجه کنید.

6- عروسی برای دیگران هم هست.

زمانی که شما مهمانان خود را به عروسی دعوت می‌کنید، باید کاری کنید که به آن‌ها خوش بگذرد. در واقع شاید این عروسی برای شماست و بناست یک شب رویایی برای شما باشد اما توجه کنید انتخاب‌ها و ‌برنامه‌ریزی شما باید به شکلی باشد که مهمان‌ها نیز دوست داشته باشند. به عنوان مثال اگر شام عروسی برای شما مهم نیست باید تا حدودی در نظر بگیرید که آیا برای مهمانان شما نیز شام بی اهمیت است؟ یا اگر برای ارزان شدن هزینه‌های عروسی باغ تالار راه دوری را انتخاب کرد‌ه‌اید سختی راه را برای مهمانان خود بسنجید تا اذیت نشوند.

7- عروسی شما برای همه مهم و به یاد ماندنی نیست.

هزینه‌هایی که برای عروسی صرف می‌کنید برای واقعیت سازی رویای خودتان است. اگر عروسی شما به یاد دیگران نماند یا برای کسی هزینه‌های صرف شده مهم نبود نباید ناراحت شوید زیرا این انتظار که دیگران نیز به‌ اندازه شما به عروسی‌تان اهمیت دهند، توقع زیادی است. از ابتدا در زمان ‌برنامه‌ریزی این مسئله را بدانید که شب عروسی شما برای شما شب مهمی‌ است و ممکن است دیگران پس از چند روز همه چیز از جمله رنگ گل‌های مراسم، نوع لباس شما، و ... را از یاد ببرند.
8- پس از ‌برنامه‌ریزی و نهایی شدن انتخاب‌ها احساس خوشایندی خواهید داشت.
بعد از این که گزینه‌های مختلف را در هر حوزه بررسی کردید و با مراجعه حضوری و تحقیق و بررسی انتخاب نهایی را انجام دادید، احساس خوشایندی خواهید داشت. بعد از آن که بودجه را تقسیم بندی کردید و گزینه‌هایی که در محدوده بودجه شماست را بررسی کردید و گزینه نهایی را برگزیدید و قرارداد بستید خستگی شما از بین خواهد رفت.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت