کت و شلوار بپوشیم یا تاکسیدو؟

کت و شلوار بپوشیم یا تاکسیدو؟

فهرست عناوین

خیلی از افراد تفاوت تاکسیدو و کت وشلوار را نمی دانند. وقتی اسم تاکسیدو می آید اغلب مردم یاد کت و شلوار سیاه جیمز باند می افتند. اما بسیاری از تاکسیدو های جدید، در رنگ های خاکستری خردلی و... نیز وجود دارند. چه شما در نقش داماد باشید چه در نقش مهمان دعوت شده به یک مراسم رسمی، مهم است که فرق این دو لباس را بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک را بر تن کنید.

تفاوت های تاکسیدو و کت و شلوار

تعریف از تاکسیدو در طول سالیان سال عوض شده است. اما حتی مدرن ترین تاکسیدوها نیز با کت و شلوار تفاوت دارند.

ساتن

مهمترین تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار در استفاده از ساتن می باشد. در جزئیات یک تاکسیدو از ساتن استفاده می شود. لبه های یقه، جیب ها، کناره های شلوار و دکمه ها، جاهایی هستند که پارچه ساتنی به چشم می خورد. البته تاکسیدو های جدید استفاده از ساتن را تنها به لبه باریک یقه و کناره های شلوار محدود می کنند. در مقابل کت و شلوار، تماما و یک دست از یک پارچه تشکیل شده است و دکمه ها نیز از متریالی چون پلاستیک یا پارچه ساخته می شود.
اکسسوری
تفاوت دیگر کت و شلوار و تاکسیدو در استفاده از اکسسوری است. منظور از اکسسوری، کروات، جلیقه، کمربند و... است. غالبا امروزه آقایان کمتر اکسسوری های خیلی رسمی انتخاب می کنند اما بسته به تیپ شخصیت شما که دوست دارید چقدر رسمی به نظر برسید، می توانید از کروات ها و جلیقه های بلند نیز برای ست کردن با تاکسیدو استفاده کنید. کت و شلوار را نیز می توان هم با جلیقه و هم بدون آن پوشید. کت و شلوار هم با کروات خوب از آب در می آید هم با پاپیون.
پیراهن
تاکسیدو تنها با پیراهن ساده سفید با یقه برگردان پوشیده می شود، در حالی که کت و شلوار را می توان با پیراهن های طرحدار و ساده در رنگ های مختلف ست کرد.
کفش
تاکسیدو را حتما باید با یک کفش کاملا رسمی مشکی بپوشید؛ در حالی که کت و شلوار را می توان با کفش های مختلف حتی کفش های غیر رسمی و راحت تر ست کرد.
مناسبت ها
تاکسیدو برای مناسبت های رسمی در شب مناسب است. عروسی های رسمی، مراسم های خیریه، کنسرت های رسمی همچون اپرا و.... از جمله مراسم هایی است که پوشیدن تاکسیدو در آن ها مناسب است. کت و شلوار برای پوشیدن در هر مراسم و هر زمانی از روز مناسب است، حتی برای قرار های معمول کاری.
چندبار پوشیدن
مزیت کت و شلوار نسبت به تاکسیدو این است که کت و شلوار را بارها و بارها می توانید استفاده کنید. از قرارهای روزانه گرفته تا یک مراسم رسمی در شب. همه آقایان حداقل یک دست کت و شلوار در کمد لباس های خود دارند. کت و شلوار را می توانید با پیراهن های مختلف خود ست کنید و کفش هایی که دارید را در کنار آن بپوشید.
قیمت
اغلب قیمت تاکسیدو از کت و شلوار بالاتر است. اگر محدودیتی در بودجه دارید بیشتر تمرکز خود را روی خرید کت و شلوار بگذارید.

برای عروسی تاکسیدو مناسب است یا کت و شلوار؟

اگر به زودی قرار است داماد شوید و نمی دانید کت و شلوار انتخاب کنید یا تاکسیدو علاوه بر این که سلیقه خود را باید مبنای انتخاب قرار دهید، بهتر است به این فاکتور ها نیز توجه کنید.
زمان مراسم
اگر مراسم عروسی شما در روز برگزار می شود بهتر است یک کت و شلوار تهیه کنید. تاکسیدو مخصوص مراسم های شب است. اگر عروسی شما در روز آغاز می شود و در شب به پایان می رسد انتخاب هردوی آن ها بی اشکال است.
استایل عروسی
اگر استایل عروسی شما کاملا رسمی است، یک تاکسیدو برای شما انتخاب هوشمندانه تری است. اگر مراسم شما کمی غیر رسمی و راحت است یک کت و شلوار به شما در مراسم حس بهتری خواهد داد. دقت کنید که انتخاب کت و شلوار شما به لباس عروس خانم هم بستگی دارد. آیا لباس عروس او خیلی رسمی است و یک لباس پرنسسی پوشیده است یا یک لباس کوتاه تابستانی؟ اگر لباس او کمتر رسمی است شما نیز یک کت و شلوار تن کنید.

انتخاب شما چیست؟

به نظر بزمینه، این که شما در شب عروسی خود تاکسیدو بپوشید یا کت و شلوار کاملا بستگی به خودتان دارد. اگر دوست دارید در شب دامادی خود خیلی خاص به نظر برسید تاکسیدو برای شما انتخاب مناسبی است. اگر تصمیم دارید تاکسیدو بپوشید، می توانید از ساقدوش های خود بخواهید که آن ها نیز تاکسیدو به تن کنند اما اگر دوست دارید تک و جدا از آن ها به نظر بیایید از آن ها بخواهید تا کت و شلوار بپوشند.
اگر به عنوان یک مهمان به مراسم دعوت شده اید، پیش از انتخاب ببینید که مراسم عروسی تا چه حد رسمی است. سپس به انتخاب و خرید هر کدام اقدام نمایید. اما اگر نمی توانید اطلاعی از این مراسم به دست آورید، پوشیدن یک کت و شلوار تیره بهترین گزینه برای شماست.
به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت

نسیم | 1397 مهر 01


عالی ممنون

مهیار | 1397 مهر 07


چه جالب. من اصلا نمیدونستم تاکسیدو چی هست. هر چند کت رو ترجیح میدم

بهار | 1397 مهر 09


چقدر جالب، مرسی از این مقاله مفید برای انتخاب لباس داماد، همین طور ترجیح من برای اکسسوری داماد هم این هست که داماد در انتخاب اکسسوری لازم نیست خیلی زرق و برق دار رو انتخاب کنه.

علی | 1397 مهر 09


تاکسیدو به نظرم باید جنبه رسمی تری داشته باشه .... مثلا اگه عروسی اقوام نزدیکتونه تاکسیدو و تو مراسم های سایرین کت و شلوار بپوشین

محمد | 1397 مهر 10


تاکسیدو برای دامادهایی که قد کوتاهی دارن اصلا خوب نمیشه و نمیاد بهشون. ولی خیلی کلاسش بالاتره. جایی رو میشناسید که کت و شلوار خوب و قیمت مناسب داشته باشه؟