نکات مراقبت از پوست قبل از روز جشن

نکات مراقبت از پوست قبل از روز جشن

فهرست عناوین

چه مهمان باشیم و چه میزبان، داشتن پوستی زیبا و درخشان و بدون آکنه همیشه خواسته هر  یک از ما در جشن و مهمانی است. شاید اگر بدانیم که چطور قبل از رسیدن روز موعود از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم، دیگر شاهد مهمان های ناخوانده یا همان جوش یا اکنه روی پوست نباشیم. ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش‌ها را برای مراقبت از پوست ارائه کنیم.

اگر دو سه روز مانده به روز عروسی جوش بزنم باید چکار کنم؟

اگر شما فقط یک یا دو تا جوش سرسفید کوچک دارید نگران آنها نباشید زیرا آرایشگر شما می‌تواند چنین جوش‌های کوچکی را به خوبی با کمک کانسیلر بپوشاند. فقط به یاد داشته باشید که این جوش‌ها را نترکانید زیرا پوشاندن یک جوش چرک کرده به مراتب سخت‌تر است. اگر جوش‌های شما بزرگ‌تر و جدی‌تر است بهتر است به دکتر پوست مراجعه کنید. یکی از راه‌های درمان جوش‌های جدی‌تر زمانی که یک هفته به عروسی مانده است استفاده از لیزر  SmoothBeamیا تزریق کورتیزون است.

چگونه از زدن جوش در قسمت پشت بدن جلوگیری کنم؟

این امر زمانی نگران کننده است که لباس عروسی شما پشت باز باشد. پوست بدن ضخیم‌تر است و حاوی غده‌های چربی بیشتری است، بنابراین آکنه‌های که بر روی بدن زده می‌شوند معمولا عمیق‌تر هستند و درمان آنها نیز مشکل‌تر است. هورمون‌های بدن و استرس هر دو می‌توانند از دلایل ایجاد آکنه باشند. خوشبختانه راه‌های مختلفی برای پیشگیری از ایجاد این آکنه‌ها وجود دارد.

بعد از باشگاه حتما دوش بگیرید تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید. پشت خود را با لیف تمیز کنید و از صابون‌ها و شوینده‌های آنتی‌باکتریال استفاده کنید، این کار باعث می‌شود تا روزنه‌های پوست تمیز شوند. سعی کنید از چرب شدن موهایتان پیشگیری کنید زیرا باکتری‌ها می‌توانند از موها به پشت بدنتان منتقل شوند.

آیا قبل از روز عروسی باید استفاده از محصولات جوان سازی را شروع کنم؟

ممکن است در روزهای قبل از عروسی استفاده از محصولات جوان سازی، دغدغه اصلی شما نباشد ولی استفاده از انواع کرم‌های مرطوب کننده، کرم شب، سرم، دور چشم و ضد آفتاب باعث می‌شود تاثیرات بی‌خوابی، استرس و کار زیاد از چهره شما زدوده شود.

فقط توجه داشته باشید که هیچ محصولی را برای اولین بار امتحان نکنید زیرا ممکن است پوست شما به آن حساسیت نشان دهد و باعث قرمزی و انتهاب پوستی شود.

من پوست حساسی دارم و می‌خواهم پوست خود را تقویت کنم. از چه محصولاتی باید استفاده کنم؟

از پاک‌کننده‌ها و سایر محصولاتی که مانند بنزویل پراکسید و الکل حاوی عناصر سوزش‌آور یا سایشی هستند استفاده نکنید؛ زیرا این مواد ممکن است پوست حساس شما را تحریک کنند. پاک کننده‌هایی که با هدف درمان آکنه یا پوست چرب هستند معمولا شامل یکی از این مواد هستند. بنابراین قبل از خرید حتما به لیبل آنها دقت کنید.

اگر صورتتان قرمز یا ملتهب است می‌توانید از خیار یا چای سبز هم استفاده کنید. برای خرید اسکراب هم حتما توجه داشته باشید که از نوع ملایم‌تر آن استفاده کنید تا به پوستتان آسیبی وارد نشود.

اگر دچار آفتاب سوختگی  یا تغییر رنگ پوست در اثر آفتاب شده باشم چه‌کاری انجام دهم؟

معمولا کانسیلرها می‌توانند نواحی که آسیب کمتری از آفتاب دیده‌اند را پوشش دهند. اگر شما نگران لکه‌های تیره‌تر هستید می‌توانید از لیزر برای درمان آنها استفاده کنید. لیزر GentleMax Pro Alexandrite می‌تواند لکه‌های تیره‌تر پوست را به طور موثری درمان کند. لیزر IPL یکی دیگر از لیزرهای بسیار موثر است که هنگامی که با Alexandrite مورد استفاده قرار گیرد بهترین نتایج را به دست می‌دهد. استفاده از کرم‌های لایه‌بردار هم می‌تواند به تدریج جای جوش‌ها و لکه‌های ایجاد شده را کاهش دهد فقط برای استفاده از این کرم‌ها باید زودتر اقدام کنید زیرا این کرم‌ها باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شوند و باعث می‌شوند کرم به راحتی بر روی پوست نخوابد.

چرا پوست من کدر و خشک به نظر می‌رسد؟

ممکن است با این جواب سوپرایز شوید اما ساده‌ترین راه برای جلوگیری از خشک شدن پوست این است که آن را به حال خود رها کنید!

با شستشوی بیش از حد پوست خود باعث می‌شوید که پوست روغن‌های طبیعی خود را از دست بدهد. اگر پوست خشکی دارید از موادی استفاده کنید که دارای آلفا و بتا هیدروکسی اسید باشند زیرا باعث روشن شدن پوست شما می‌شوند. برای پوست‌های چرب و آکنه دار بهتر است از کرم‌های فاقد چربی استفاده کنید. اگر دو یا سه هفته به عروسیتان مانده است از کرم‌های لایه بردار خفیف استفاده کنید تا لایه‌های مرده و تیره پوست شما را به مرور از سطح پوست جدا کنند.

به راحتی جشن خود را برنامه ریزی کنید
نظرات
برای نظر دادن ابتدا باید وارد سایت شوید.

ورود به سایت